پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تعرفه‌های پزشکی بدون برنامه درمان کشور را دچار اختلال می‌کند/ بیمه‌های درمانی حمایتگر اقشار ضعیف جامعه باشند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نادیده گرفتن هزینه‌های درمانی قشر ضعیف جامعه از طرف سازمان‌های بیمه‌گر منجر به اختلال در روند درمان آنان می‌شود، گفت: در واقع دولت موظف است همانطور که از کادر درمان حمایت می‌کند از باقی اقشار کم درآمد جامعه نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109221
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

کرونا :

افزایش تعرفه‌های پزشکی بدون برنامه درمان کشور را دچار اختلال می‌کند/ بیمه‌های درمانی حمایتگر اقشار ضعیف جامعه باشند
نجف ابادی

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با کرونا به نقل از خانه ملت در مورد افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال جاری، گفت: همانگونه که سایر رسته‌های شغلی هر ساله با افزایش حقوق روبرو هستند، پزشکان و کادر درمانی از این امر مستثنی نبوده با توجه به تورم حاکم بر جامعه باید درصدی افزایش حقوق داشته باشند.
 
نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم روی کار آمدن بیمه‌ها را حلال مشکلات اقشار ضعیف جامعه در حوزه درمان دانست و افزود: درمان از موضوعات اساسی جامعه محسوب می‌شود اگر دولت با افزایش تعرفه‌های پزشکی موافقت کرده است بی تردید بیمه‌ها برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه باید بیش از گذشته پای کار بیایند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و در مان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه حمایت از اقشار ضعیف جامعه در حوزه معیشتی و درمانی را دارد، اظهار داشت: امروز تورم حاکم بر جامعه فشار حداکثری به آحاد مردم وارد کرده است، نمی‌توان گروهی همچون پزشکان و پرستاران که در این کشور زندگی می‌کنند را نادیده گرفت؛ دولت باید با برنامه ریزی درست تورم حاکم بر جامعه را کنترل کند تا فشار تورم بر دوش گروه خاصی نباشد.
 
 نجف آبادی با بیان اینکه دولت باید تورم حاکم در جامعه را  کنترل کند، اظهار داشت: افزایش تعرفه‌های درمانی توسط نظام پزشکی کشور در کشوری که تورم بالایی دارد تنها می‌تواند بخشی از مشکلات کادر درمانی را حل کند اما با افزایش همین میزان باید اقشار ضعیف جامعه که در مناطق محروم زندگی می‌کنند را نیز در نظر بگیریم تا درمان کشور دچار اختلال نشود.
 
 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه دولت باید حمایت همه جانبه از کادر درمان داشته باشد، تصریح کرد: در واقع اگر بخواهیم تمام فشار کشور را بر گروه پزشکان پرستاران و کادر درمان وارد کنیم شاهد مشکلات بسیاری خواهیم بود دولت و سازمان‌های بیمه‌گر موظف به حمایت از اقشار ضعیف جامعه هستند و باید مشکلات معیشتی آنان را در نظر بگیرند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه نادیده گرفتن هزینه‌های قشر ضعیف جامعه از طرف سازمان‌های بیمه‌گر منجر به اختلال در روند درمان آنان می‌شود، افزود: در واقع دولت موظف است همانطور که از کادر درمان حمایت می‌کند از باقی اقشار کم درآمد جامعه نیز حمایت‌های لازم را داشته باشد؛ سازمان‌های بیمه نیز باید پیگیر روند درمان اقشار کم درآمد جامعه باشند افزایش ۴۶ درصدی در تعرفه‌های درمانی فقط برای بیمار نیست بیمه‌ها باید این هزینه‌ها را پوشش دهند.
 
 نجف آبادی خاطرنشان کرد: به اعتقاد بنده افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌ها تنها شامل کادر درمان نمی‌شود بلکه برای قشر کارمند و کارگر نیز ما هر ساله افزایش حقوق داریم، دولت برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص داشته اما باید صبر کنیم تا ببینیم که آیا بدون برنامه‌ریزی این افزایش تعرفه‌ها صورت گرفته است یا خیر /
 
پایان پیام
 
 
 
 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi