پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

صف‌های طولانی کالاهای اساسی در شان مردم نیست/عرضه گوشت و مرغ متناسب با نیاز بازار افزایش یابد

عضو کمیسیون کشاورزی‌، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از بازار شب عید؛ گفت: وضعیت بازار گوشت و مرغ به جهت کمیت منجر به گلایه شهروندان شده بود اما قیمت محصولات ارائه شده این بازار متناسب با نرخ اعلامی بوده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108533
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کرونا :

صف‌های طولانی کالاهای اساسی در شان مردم نیست/عرضه گوشت و مرغ متناسب با نیاز بازار افزایش یابد
بازار  شب عید

علیرضا عباسی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد جزییات بازدید از بازار شب عید بازارچه آزادگان؛ گفت: طی بازدیدی که از بازار میوه شب عید بازار آزادگان داشتیم، قیمت‌ها نسبت به بازار اصلی حدود ۲۰ درصد کمتر است؛ اما در خصوص کیفیت محصولات ارائه شده مردم گلایه‌مند بودند ولی در کل می توان عنوان کرد نسبتا خوب بود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از شهرداری منطقه که شرایط را برای خرید مردم سهل الوصول کرده، افزود: اگر عرضه میوه و محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز ممکن می‌شد، بی تردید هم در قیمت و هم در کیفیت با رضایت عموم جامعه روبرو بودیم.

عضو کمیسیون کشاورزی‌، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تعاون‌های روستایی برای عرضه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی پای کار بیایند، اظهار داشت: اگر میوه و محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورز خریداری شود هم کشاورز و هم مصرف کنندگان راضی خواهند بود؛ این مهم باید برای سال‌های آینده مد نظر قرار بگیرد.

عباسی در ادامه با اشاره به بازدید از بازار عرضه مرغ و گوشت؛ تاکید کرد: بازار گوشت و مرغ به جهت کمیت منجر به گلایه شهروندان شده بود اما قیمت محصولات ارائه شده این بازار متناسب با نرخ اعلامی بوده است.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به صف‌های طویل عرضه گوشت و مرغ، یادآور شد: در عرضه گوشت و مرغ باید تناسب جمعیت در نظر گرفته شود، عمده گوشت‌های عرضه شده وارداتی بوده این مسئله پشتیبانی و همکاری امور دام و تعاون روستایی را می‌طلبد؛ عرضه محصولات بازار شب عید از میوه گرفته تا پروتئین باید جوابگوی نیاز مردم باشد تا شاهد صف‌های طویل برای تامین کالاهای اساسی آنان نباشیم.

پیگیر احداث مرکز درمانی هلال احمر در پاکدشت؛ قول مساعد برای تجهیز پایگاه های امدادی حوزه انتخابیه
دنبال کنید

وی با بیان اینکه ارائه کالاهای اساسی در قالب بازار شب عید اقدام مناسبی بوده است، گفت: امیدواریم این بازارها برای کل سال به صورت مداوم ادامه داشته باشد تا مردم مشکلی به جهت تامین کالاهای اساسی نداشته باشند؛ البته بحث صف‌های طویل باید برطرف شود چرا که در شان مردم نیست برای تامین کالاهای اساسی در صف‌های طولانی بایستند.

صف‌های طولانی کالاهای اساسی در شان مردم نیست/عرضه گوشت و مرغ متناسب با نیاز بازار افزایش یابد 1

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شکل گیری بازار شب عید این امکان را فراهم می‌کند تا مردم به راحتی مایحتاج خود را تامین کنند، تصریح کرد: در واقع باید دولت و مجموعه شهرداری امکاناتی را فراهم کنند تا مردم بتوانند گوشت را با قیمت مناسب تهیه کنند، در حقیقت قیمت آزاد گوشت در سطح شهر  حدود ۵۰۰ هزار تومان است اما در غرفه‌های ایجاد شده توسط شهرداری حدود ۲۸۰ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود که ۲۰۰ الی ۲۵۰ هزار تومان اختلاف قیمت دارد.

 عباسی در پایان با تاکید بر اینکه بازدید از میادین میوه و تره‌بار تا پایان تعطیلات توسط کمیسیون کشاورزی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قطعا بازدیدها و پیگیری‌های بسیاری از میادین میوه و تره بار، بازار گوشت و مرغ تهران توسط کمیسیون کشاورزی در ایام نوروز و روزهای ماه رمضان صورت خواهد گرفت تا اگر مردم با مشکلاتی روبرو بودند به مسئولان انتقال دهیم./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi