شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

با اجرای کامل ایران کد قطعات یدکی تقلبی خودرو از اصل قابل شناسایی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استفاده از روغن موتور و قطعات یدکی تقلبی علاوه بر آسیب اقتصادی به مردم، خودروها را نیز دچار مشکلات فنی می‌کند، گفت: با اجرای ایران کد می‌توان کالاهای تقلبی از اصل را شناسایی کرد هرچند اقدامات لازم در این زمینه اجرایی شده اما باید به اجرای کامل آن سرعت بیشتری بخشید.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108493
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کرونا :

با اجرای کامل ایران کد قطعات یدکی تقلبی خودرو از اصل قابل شناسایی است

سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره گرانی روغن موتور و لوازم یدکی خودرو، گفت: یکی از گلایه‌های همیشگی مردم در روزهای پایانی سال گرانی قطعات یدکی و روغن موتور خودرو است؛ بازار این محصولات در این روزها با التهاب بیشتری روبه‌رو می‌شود زیرا تقاضای مردم برای تعمیر خودروهای خود به دلیل سفرهای نوروزی بیشتر خواهد شد در نتیجه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده موجب نابسامانی این بازار می‌شوند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی باید نظارت بر بازار را بیشتر کنند تا بتوانند از گرانفروشی‌ها جلوگیری کنند در غیر این صورت هزینه مردم بیش از گذشته افزایش می‌یابد زیرا روغن موتور کالایی مصرفی است و مردم ناچارند آن را پس از دوره‌ای  کوتاه تعویض کنند.

وی همچنین درباره وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار، بیان کرد: با اجرای ایران کد می‌توان کالاهای تقلبی از اصل را شناسایی کرد هرچند اقدامات لازم در این زمینه اجرایی شده اما باید به اجرای کامل آن سرعت بیشتری بخشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه استفاده از روغن موتور و قطعات یدکی تقلبی علاوه بر آسیب اقتصادی به مردم، خودروها را نیز دچار مشکلات فنی می‌کند، تصریح کرد: ما موضوع تامین روغن موتور با قیمت مناسب را در کمیسیون صنایع بررسی و بر ضرورت به کارگیری سازوکار درست برای نظارت بر بازار تاکید کردیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi