جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ استان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تاییدصحت انتخابات مجلس در ۱۱ استان (۵۲ حوزه انتخابیه) خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108473
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

کرونا :

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ استان تایید شد
طحان

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، هادی طحان نظیف صبح امروز (شنبه ۲۶ اسفندماه) ضمن ارائه گزارشی از ۹ طرح و لایحه در شورای نگهبان، گفت: انتخابات یازدهم اسفندماه برگزار شد و طی این مدت طبق روال قانونی باید شکایات و گزارش ها را مورد بررسی قرار می‌دادیم تا در صحت انتخابات لحاظ می‌کردیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: پرونده‌ های ۵۲ حوزه از یازده استان مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: لایحه ساماندهی تجارت مرزی و کوله بری و اشتغال مرزنشینان چندین بار رفت و برگشت داشت و نهایتا مورد تایید قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی قرار نگرفت.

طحان نظیف افزود: اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز آموزشی غیر دولتی نیز قبلا اشکالات و ابهام داشت اما با رفع اشکلات در مجلس، این طرح هم خلاف موازین شرع و قانون شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دستگاه ها نیز در مراحل قبل در شورای نگهبان و هیات عالی نظارت ایرادات متعددی گرفته بودند؛ اما با اصلاحات مجلس ایرادات و ابهامات شورای نگهبان برطرف شد و اکنون ایرادی به آن نداریم اما با دریافت نامه از هیأت عالی همچنان ایرادات به قوت خودش باقی است. امیدواریم مجلس با اصلاحات ایرادات هیات را برطرف کند.

وی ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که بخش اول آن ارائه شده است؛ ایرادات و ابهاماتی نسبت به مفاد آن بود و با اصلاحات مجلس برخی از ایرادات برطرف شده و برخی دیگر باقی مانده و به مجمع رفته است.

طحان نظیف گفت: لایحه برنامه هفتم توسعه نیز رفت و برگشت هایی داشته است؛ ایرادات مفصل و متعددی داشتیم اما اصلاحات صورت گرفت؛ بسیاری از ایرادات برطرف شده اما برخی دیگر همچنان باقی مانده است.

وی گفت: طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها نیز ایرادات و ابهامات داشت که مجلس اکثر آنها را برطرف کرد اما برخی دیگر باقی مانده که باید برطرف شود.

وی بیان کرد: طرح شفافیت نیز از سوی مجلس اصلاح شد اما در شورای نگهبان اعتقاد دارند ایرادات جدید پس از رفع ایرادات شکل گرفته که باید اصلاح شود.

ادامه دارد …

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi