شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

از تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت تا مصوبه اختصاص وام خوداشتغالی به مددجویان/ تخلفات انتخاباتی از مجرای قانونی پیگیری می‌شود

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ضمن تشریح اقدامات منطقه ای و ملی صورت گرفته در مجلس یازدهم، گفت: به دلیل اینکه رأی مردم حق الناس بوده نمی‌‎توانیم از پیگیری تخلفات انتخاباتی چشم بپوشیم و این موضوع را از مجرای قانونی و شورای نگهبان پیگیری خواهیم کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108462
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

کرونا :

از تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت تا مصوبه اختصاص وام خوداشتغالی به مددجویان/ تخلفات انتخاباتی از مجرای قانونی پیگیری می‌شود

حسن محمدیاری در گفت و گو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملتبا اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس یازدهم، عنوان کرد: معتقدم در مجلس یازدهم با وجود همه اقدامات ملی و منطقه ای صورت گرفته اما فرصت کافی برای برای ایده آل شدن شرایط وجود نداشت چرا که در ۲ سال نخست نمایندگی با شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه بودیم و تقریبا تمام پروژه های عمرانی به نوعی تعطیل شد.

وی اضافه کرد: البته در حوزه بهداشت و درمان از این تهدید به عنوان فرصت استفاده و زیرساخت های بهداشت و درمان حوزه انتخابیه را تقویت کردیم به طوری که در بیمارستان تالش دستگاه سی.تی.اسکن خریداری و نصب و دستگاه ام.آر.آی نیز خریداری شده و بخش قلب آن در آستانه بهره برداری قرار دارد و بیمارستان سابق نیز به بیمارستان شیمی درمانی تبدیل شده است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و  ماسال در مجلس ادامه داد: با توجه به مسافت زیادی که از مرکز استان داریم مردم برای انجام یک آزمایش ساده متحمل هزینه های سنگینی می‌شدند که امروز با این اقدامات به صورت جدی از هزینه مردم کاسته شد. همچنین در طول ایام کرونا سه دستگاه اکسیژن برای تنفس مردم در بیمارستان ماسال و تالش و رضوانشهر قرار داده شد و امروز در این مراکز درمانی عمل های جراحی تخصصی انجام می‌گیرد.

محمدیاری همچنین بابت احیای پروژه سد شفارود از وزیر نیرو تشکر کرد و گفت: همچنین موضوع کمربندی تالش که ۱۰ الی ۱۲ سال مغفول مانده بود، امروز پس از سال‌ها احیا شد و امیدواریم حداقل یک لاین پل اسالم نیز تا خردادماه به بهره برداری برسد.

بررسی مسائل زیست محیطی خط انتقال آب از سد تنگ سرخ بشار به شیراز با حضور ریاست سازمان
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در حوزه منابع طبیعی و حمایت از افرادی که در حوزه گردشگری فعالیت داشتند، موضوع به در سازمان جنگل ها بررسی شد که مقرر شد این افراد بتوانند با حمایت دولتی کسب و کار مجوزدار خود را راه بیاندازند. همچنین در زمینه اجرای طرح هادی نیز پروژه های حوزه انتخابیه به سرعت در حال پیشروی است.

وی تصریح کرد: اما در حوزه ملی در بخش های مختلفی تلاش جدی شد که یکی از مهم ترین آن‌ها تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت و ارسال آن به شورای نگهبان بود که کار بزرگی با اجرای این قانون در کشور انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: از دیگر موضوعات پیگیری شده حمایت از افراد آسیب پذیر به ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خمینی صورت گرفت که مواد خوبی در بودجه های سنواتی به ویژه در حوزه خود اشتغالی و حمایت از افراد آسیب پذیر مصوب کردیم.

وی با بیان اینکه نگاه مجلس یازدهم در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر بود، عنوان کرد: در بودجه امسال تبصره های های بودجه اعتبارات خوبی را برای خود اشتغالی اقشار آسیب پذیر در نظر گرفته که البته بانک ها در این زمینه همکاری های لازم را ندارند و مردم را با مشکل مواجه کرده اند.

محمدیاری تأکید کرد: در حوزه بین الملل نیز صیانت از عزت و اقتدار کشور در دستور کار ما قرار داشت که در این زمینه در کنار تصویب قانون اقدام راهبردی مصوبات دیگری نیز داشتیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم، عنوان کرد: در زمینه انتخابات، تشخیص با مردم بوده لذا برای دفاع از حقوق مردم حوزه انتخابیه‌ام، تخلفات رخ داده انتخاباتی را از مجرای قانونی پیگیری خواهم کرد. برای اینکه بتوانیم به مردم منطقه خودمان کمک کنیم نیاز به همدلی داریم، اگر شورای نگهبان بر سلامت انتخابات مهر تأیید بزند، ما احترام خواهیم گذاشت ولی به دلیل اینکه رأی مردم حق الناس بوده نمی‌توانیم از پیگیری تخلفات انتخاباتی چشم بپوشیم و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم روز به روز شاهد بالندگی و عمران و آبادانی در همه حوزه ها باشیم./

گازرسانی به ۱۸ روستای «درز و سایبان» و «هرمود» در سال جدید
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi