شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه یک شرکت بدون تائید وزارت ارتباطات می‌تواند موبایل‌هایی با برند جعلی به مردم تحویل دهد؟

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس خواستار ارائه توضیحات لازم درباره تولید موبایل‌های تقلبی از سوی یک شرکت داخلی تولیدکننده موبایل شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

کرونا :

چگونه یک شرکت بدون تائید وزارت ارتباطات می‌تواند موبایل‌هایی با برند جعلی به مردم تحویل دهد؟

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ارائه توضیحات لازم درباره تولید موبایل‌های تقلبی از سوی یک شرکت داخلی تولیدکننده موبایل شد.

متن نامه به شرح ذیل است؛

 

جناب آقای دکتر زارع‌پور

وزیر محترم ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات

با عرض سلام و تبریک ماه مبارک رمضان؛ همان‌گونه که مستحضر هستید این روزها اخبار متعددی از فعالیت عجیب یک شرکت داخلی تولیدکننده موبایل در رسانه‌ها منعکس شده که شواهد حاکی از آن است که این شرکت بدون مجوز از سوی برند نوکیا اقدام به تولید و توزیع موبایل‌های نوکیا می‌کند.

به نظر می‌رسد این ماجرا از سوی همکاران جنابعالی در وزارت ارتباطات پیگیری مجدانه شده و مکاتباتی در خصوص مخالفت با تولید موبایل‌های تقلبی انجام شده که شایسته تقدیر است. این مکاتبات در نهایت به چه نتیجه‌ای رسیده است و چطور یک شرکت بدون تائید وزارت ارتباطات می‌تواند موبایل‌هایی با برند جعلی به مردم تحویل دهد؟

از سوی دیگر یکی از اقدامات مفید در سال‌های اخیر رجیستر موبایل‌های موجود در شبکه مخابراتی کشور بود. سوال اینجاست چطور سامانه همتا به IMEI غیرواقعی اجازه فعالیت در شبکه را می‌دهد؟ همچنین مشخص نیست این گوشی‌ها از چه قطعاتی بهره می‌برند و آیا استاندارهای سلامت را اخذ کرده‌اند؟ میزان SAR تعیین‌شده برای گوشی‌های تلفن را رعایت کرده است؟ فعالیت گوشی‌های غیراصل که امکان تغییر IMEI داشته باشند چه تبعات امنیتی به همراه خواهند داشت؟ همچنین نوع فعالیت این شرکت بسیاری از مردم را به بازار موبایل بدبین و بی‌اعتماد کرده و تا زمانی که امکان تولید و فروش گوشی تقلبی در بازار وجود داشته باشد شهروندان نمی‌دانند چطور می‌توانند با اطمینان خاطر از این محصولات استفاده کنند. با توجه به ابعاد فنی، امنیتی و تجاری این پرونده به نظر می‌رسد پیگیری جنابعالی در رفع ابهامات مطرح شده می تواند راه گشا باشد.

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
دنبال کنید

خواهشمند است در پاسخ‌گویی به سوالات و ابهامات مطرح شده در این پرونده تسریع فرمایید.

مجتبی توانگر

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس

رئیس کمیته دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس/

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi