شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟   پلتفرم Nexo و توکن NEXO ، هسته سیستم مبتنی بر بلاک چین Nexo را تشکیل می‌دهند که هدف اصلی آن ارائه وام‌های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم که در آوریل ۲۰۱۸ راه اندازی شد، به دنبال ترویج مدلی است که در آن دریافت وام های کریپتو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107970
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

کرونا :

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

 

پلتفرم Nexo و توکن NEXO ، هسته سیستم مبتنی بر بلاک چین Nexo را تشکیل می‌دهند که هدف اصلی آن ارائه وام‌های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم که در آوریل ۲۰۱۸ راه اندازی شد، به دنبال ترویج مدلی است که در آن دریافت وام های کریپتو آسان تر از گذشته شده است، و وام ها با پول فیات و بدون اتکا به بررسی امتیاز اعتباری در دسترس هستند.

ارز دیجیتال نکسو (NEXO) چیست؟

نکسو Nexo پلتفرمی برای وام های کریپتوی فوری است که دسترسی سریع به پول نقد و پشتیبانی برای حفظ مالکیت دارایی های دیجیتال فرد را فراهم می کند. توکن NEXO به عنوان منبع تخفیف و مزایای دیگر برای کاربران پلتفرم استفاده می شود.

پلتفرم Nexo و توکن NEXO، هسته سیستم مبتنی بر بلاک چین Nexo را تشکیل می‌دهند که هدف اصلی آن ارائه وام‌های فوری با پشتوانه ارزهای دیجیتال است. این پلتفرم که در آوریل ۲۰۱۸ راه اندازی شد، به دنبال ترویج مدلی است که در آن دریافت وام های کریپتو آسان تر از گذشته شده است، و وام ها با پول فیات و بدون اتکا به بررسی امتیاز اعتباری در دسترس هستند.

کاربران به سادگی میتوانند توکن های پشتیبانی شده را به کیف پول Nexo خود واریز کنند و سپس بلافاصله وام مبتنی بر پول نقد خود را دریافت کنند.

این سیستم به‌عنوان وسیله‌ای برای تأمین نقدینگی به صورت خودکار و انعطاف‌پذیر، با ارائه پشتوانه نقدینگی مشتریان از طریق دارایی‌های دیجیتالی آنها ابداع شده است. نکسو از بیش از ۲۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین BTC، اتریوم ETH، ریپل XRP، کاردانو ADA، مونرو XMR و غیره پشتیبانی می کند.

پرداخت ها برای توکن های USD، EUR، BTC، ETH و NEXO پشتیبانی می شوند. فناوری بلاک چین، ستون اصلی سیستم متمرکز بر شفافیت را در نکسو فراهم می کند، که اوراکل آن وظیفه پردازش قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم و همچنین ذخیره داده های مربوط به یک وام خاص را دارد. در نهایت، توکن NEXO این پلتفرم یک توکن ERC-20 است که به عنوان اوراق بهادار تحت پوشش بهره عمل می کند.

نکسو در حال تلاش برای دستیابی به چه چیزی است؟

پروژه Nexo برای حل چندین مشکل که توسعه دهندگان آن را به عنوان مهم ترین مشکلات در صنعت فناوری مالی شناسایی کردند، راه اندازی شد.

حماسه ۹ دی تجلی اقتدار ملت ایران است
دنبال کنید

Nexo می‌خواهد از بیکار ماندن دارایی‌های دیجیتال، به‌ویژه در عصر محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، جلوگیری کند. توسعه‌دهندگان Nexo از سرمایه‌گذاران، کسب و کارها، ماینرها و کاربران غیرحرفه‌ای می‌خواهند که با اجتناب از نگه داشتن دارایی‌های دیجیتالی که ارزش آن‌ها به مرور زمان کم می‌شود، از این ثروت بهره ببرند.

نکسو با ارائه مدل وام‌های فوری سعی می‌کند مشکل نگهداری طولانی‌مدت را در دو سطح حل کند: کاربران همچنان می‌توانند دارایی‌های کریپتوی خود را نگه دارند، در حالی که دسترسی به پول نقد را که می‌تواند به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا باشد، تضمین کنند. علاوه بر این، وام‌های دارای پشتوانه کریپتو از مزیت تضمین ارزش بازار دارایی‌های دیجیتال مرتبط با حساب‌های Nexo برخوردار خواهند شد.

نقد کردن دارایی های دیجیتال می تواند یک فرآیند خسته کننده و طولانی باشد، که Nexo امیدوار است با دسترسی سریع به پول نقد، آن را تسهیل کند. دارایی‌های دیجیتال در صرافی‌های کریپتو معامله می‌شوند که پروسه آنها ممکن است از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر به شدت متفاوت باشد. تیم Nexo امیدوار است که این پروسه را تسهیل کرده و دسترسی جهانی به پول نقد را ارائه دهد و به کاربران خود این امکان را بدهد که در استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفع نیازهای نقدینگی خود بهتر عمل کنند. در عین حال، صاحبان دارایی های دیجیتال ملزم به پرداخت هزینه تراکنش، برداشت یا غیره نیستند.

بلاکچین نکسو چگونه کار می کند؟

کاربرانی که خواهان دریافت وام از سیستم NEXO هستند، در ابتدا باید در این سایت ثبت نام کرده و ارزهایی که با پلتفرم ارز دیجیتال نکسو سازگار است، را به کیف پول نکسو واریز کنند. از جمله ارزهای دیجیتالی که کیف پول نکسو از آن حمایت می کند، شامل بیت کوین BTC، اتریوم ETH، لایت کوین LTC، استلار XLM و بایننس کوین BNB است.

بعد از ثبت نام و واریز ارز دیجیتال، کاربران در سایت احراز هویت شده و تایید می شوند. بعد از مرحله تایید توسط پلتفرم NEXO، شرایط وام در پلتفرم مورد بررسی قرار گرفته و مبلغ وام مشخص می شود.

کاربران می توانند با ورود به Withdraw Loan، مبلغ وام خود را مشاهده کنند. بعد از این مرحله کاربران می توانند با ارائه حساب بانکی، وام خود را دریافت کنند.

دیدار فرماندهی سپاه ناحیه هریس با مادر شهید صباغی
دنبال کنید

مدت زمانی که کاربران می توانند وام خود را دریافت کنند، ممکن است تا ۳ روز کاری طول بکشد. بازپرداخت وام در سیستم NEXO، بدین صورت است که می توانند با ارزهای فیات و یا استیبل کوین وام خود را به سیستم پرداخت کنند.

ویژگی های بلاکچین نکسو

از جمله ویژگی های برتر بلاک چین نکسو، می توان به نقدینگی بالایی که در این سیستم قرار دارد، اشاره کرد. در صورتی که در دیگر بلاکچین های ارز دیجتال، این نقدینیگی بسیار کم است.

در این پلتفرم، امکان برداشت سرمایه بالا وجود ندارد. اما کاربران در این پلتفرم می توانند با استفاده از کارت های اعتباری رایگانی که دریافت می کنند، واریز و پرداخت های خود را به صورت روزانه انجام می دهند.

وامی که پلتفرم نکسو به کاربران خود ارائه می دهد، مشابه با وام های بانکی است، اما تنها تفاوتی که دارد در نحوه بازپرداخت وام است. به عنوان مثال زمانی که افراد از سیستم بانکی، وام دریافت می کنند، باید اقساط خود را به صورت ماهانه برگردانند. اما در پلتفرم NEXO، بازپرداخت وام به اختیار و انتخاب کاربران است. وام پلتفرم NEXO، از یک درصد سالانه ثابتی استفاده می کند که در آن با استفاده از توکن NEXO، برای بازپرداخت وام با سود ۸ درصد شروع می کند. در صورتی که کاربر بخواهد با دیگر توکن ها بدیهی خود را پرداخت کند، سود بازپرداخت وام، ۲۴٫۹ درصد محاسبه می شود.

نکته دیگر سیستم وام دهی پلتفرم نکسو، این است که کاربران می توانند برخلاف سیستم بانکی هر چند بار که نیاز داشته باشند، وام دریافت کنند. البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که نسبت وام دریافتی براساس میزان دارایی است که در پلتفرم NEXO، وجود دارد.

نکته دیگر در پلتفرم NEXO، این است که کاربران هیچ گونه کارمزدی برای انجام تراکنش ها و برداشت خود پرداخت نمی کنند. اما مالیاتی که بابت این پلتفرم باید پرداخت کرد، در حدود ۳۹ درصد از درآمد کاربران بوده که از حساب آنها کم می شود.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-nexo/

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi