پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

۶۵۷ شهید دانش‌آموز تهرانی در دوران جنگ از کشور دفاع کردند

به گزارش کرونا از شهریار، نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی شهرستان شهریار در اردوگاه شهید منتظری شهریار با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه و مدیر اداره آموزش و پرورش شهریار و رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد. عباسعلی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107387
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۵۶

کرونا :

۶۵۷ شهید دانش‌آموز تهرانی در دوران جنگ از کشور دفاع کردند

به گزارش کرونا از شهریار، نخستین یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی شهرستان شهریار در اردوگاه شهید منتظری شهریار با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، امام جمعه و مدیر اداره آموزش و پرورش شهریار و رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان‌ تهران در این مراسم اظهار کرد: ۶۵۷ شهید دانش آموز و ۱۵۸ شهید فرهنگی از شهرستان‌های استان تهران در کنار همسنگران خود در دوران دفاع مقدس از آب و خاک کشور دفاع کردند و با سن کمی که داشتند خوب درخشیدند.

وی گفت: مهم این است که پیام شهدا را به نسل امروز انتقال دهیم؛ کنگره‌های اقشاری و شهرستانی که برگزار می‌شود مقدمه‌ای بر کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران در اردیبهشت سال آینده خواهد بود.

محسن نوروزی، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار در ادامه افزود: شهدای فرهنگی با خون خود مقابل دشمن ایستادند و این رشادت‌ها باید در مدارس گسترش پیدا کند.

وی گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز تقدیم نظام شده است و سهم شهرستان شهریار ۹۴ شهید دانش آموز و ۱۳ شهید فرهنگی بوده است. 

مدیرکل آموزش و پرورش شهریار افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف آموزش و پرورش است و بیش از ۳۰ یادواره شهدا در مدارس برگزار شده و این امر فرهنگی ادامه خواهد داشت و در کنار آن تهیه کتاب و مستندسازی بخشی از فعالیت‌ها است. 

وی با اشاره به انتخابات یازدهم اسفندماه ادامه داد: دانش آموزان پایه دوازدهم به عنوان رای اولی نقش مهمی در انتخابات خواهند داشت و دیگر دانش آموزان در انتخابات همیاری خواهند کرد.

۲۰میلیاردتومان صرف بهسازی جاده‌های عشایری چرام و کهگیلویه می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام/۶۷۰۷۵


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi