یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری یک گروه متخلف سابقه‌دار مخرب محیط زیست در بوانات

به گزارش کرونا از بوانات، علی آسا ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه دادستان و دادیار شهرستان بوانات برای برخور قاطع با متخلفان افزود: در عملیاتی که با همکاری ماموران نیروی انتظامی پاسگاه سروستانِ بوانات انجام گرفت این گروه سابقه دار که در حوزه خرید و فروش اسلحه و شکار حیوانات وحشی تحت حفاظت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107324
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

کرونا :

دستگیری یک گروه متخلف سابقه‌دار مخرب محیط زیست در بوانات

به گزارش کرونا از بوانات، علی آسا ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه دادستان و دادیار شهرستان بوانات برای برخور قاطع با متخلفان افزود: در عملیاتی که با همکاری ماموران نیروی انتظامی پاسگاه سروستانِ بوانات انجام گرفت این گروه سابقه دار که در حوزه خرید و فروش اسلحه و شکار حیوانات وحشی تحت حفاظت نیز فعالیت داشتند که به همراه مقدار قابل توجهی مهمات و تعدادی کبک به دام افتادند و جهت اقدامات قضایی برای آنان پرونده تخلف تشکیل شد و روانه زندان شدند. 

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از برخورد بی اغماض دستگاه قضایی شهرستان بوانات، با متخلفین حوزه شکار و صید جانوران وحشی افزود: امیدوارم روزی برسد که عموم‌ مردم برای حفاظت وحوش مناطق تلاش کنند و فرهنگ محیط زیستی چنان رشد کند که نیازی به تلاش برای حفظ گونه های مورد حفاظت و حمایت توسط محیط بان نباشد و خود مردم در این امر نقش بسزا داشته باشند. 

آسا همچنین اضافه کرد: در پی بازرسی از منزل فردی متخلف, تعدادی کبک و تعداد بسیاری زیادی مهمات شکاری کشف و ضبط شد.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوانات، بخش عمده و مهمی از صدمات وارده به محیط زیست حاصل شکار غیرمجاز است. تولید و توزیع سلاح به مردم تحت عناوین مختلف و پرداخت سهمیه مهمات به دارندگان اسلحه‌ها در افزایش شکار غیرمجاز تأثیر دارد که بخش عمده‌ای از این اسلحه و مهمات برای شکار وحوش استفاده می‌شود.

وی اظهار می‌کند: همین شکار بی‌رویه غیرمجاز باعث کوچک‌تر شدن جمعیت جانوری و زیستگاه‌ها و کاهش ذخایر ژنتیکی وحوش شده است و در نتیجه زیستگاه‌ها تهی از وحوش و بقای حیوانات با مشکل مواجه می‌شود.

پویش سفره‌ای به وسعت ایران زمین در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )
دنبال کنید

انتهای پیام


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi