پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

عابران پیاده، یک پای ثابت در تصادفات برون‌شهری است

سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کرونا از کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۴۷ فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که ۳٫۳ درصد این سوانح منجر به فوت و ۷٫۸ درصد نیز باعث مصدومیت این افراد شده است. وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107085
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

کرونا :

عابران پیاده، یک پای ثابت در تصادفات برون‌شهری است

سرهنگ عبدالحسین زارع سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار کرونا از کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۱۴۷ فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که ۳٫۳ درصد این سوانح منجر به فوت و ۷٫۸ درصد نیز باعث مصدومیت این افراد شده است.

وی افزود: درراه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده‌شده است عابران مکلف‌اند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علائم از نقاط خط‌کشی شده، گذرگاه‌های غیر هم‌سطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.

سرپرست پلیس‌راه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر عابران به تکلیف مذکور عمل ننمایند، در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این‌که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسئولیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: عابران پیاده هنگام عبور از عرض و یا طول جاده از محل‌های مشخص‌شده یا مکان‌های دارای امکانات عبور استفاده نمایند و در صورت فقدان این امکانات بااحتیاط و بدون عجله از جاده عبور نموده و در شب‌ها برای بهتر دیده شدن لباس‌های رنگ روشن بپوشند.

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi