چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار امام جمعه باشت نسبت به دلالان انتخاباتی و هرگونه خرید و فروش رای

به گزارش  کرونا از باشت، حجت‌الاسلام امید گنجه ای در نشست روشنگری و تبیین سیاسی با موضوع انتخابات با جمعی از کسبه و بازاریان که به همت حوزه مقاومت محمد رسول الله (ص) شهرستان در مسجد سیدالشهدا باشت برگزار شد با تاکید بر اینکه اصل انتخابات نشانگر حاکمیت ملی ما است، اظهار کرد: انتخابات محصول

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106652
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

کرونا :

هشدار امام جمعه باشت نسبت به دلالان انتخاباتی و هرگونه خرید و فروش رای

به گزارش  کرونا از باشت، حجت‌الاسلام امید گنجه ای در نشست روشنگری و تبیین سیاسی با موضوع انتخابات با جمعی از کسبه و بازاریان که به همت حوزه مقاومت محمد رسول الله (ص) شهرستان در مسجد سیدالشهدا باشت برگزار شد با تاکید بر اینکه اصل انتخابات نشانگر حاکمیت ملی ما است، اظهار کرد: انتخابات محصول و برکت جمهوری اسلامی است که قبل از انقلاب، انتخابات توسط دربار، ساواک و اشرف اجرا می‌شد.

وی با بیان اینکه ما خون‌های زیادی داده‌ایم تا ملت ما در حساس‌ترین مرکز تصمیم‌گیری حضور داشته باشد و اهمیت این موضوع باید به خوبی برای ملت عزیز تبیین شود، گفت: خوشبختی بزرگ یک ملت این است که انسان‌های بزرگ در جایگاه‌های بزرگ قرار بگیرند یعنی مراکز حساس تصمیم‌گیری در تولیت انسان‌های لایق باشد ملت ما با حضور حساب شده در مجلس می‌تواند حادترین مشکل کشور را حل کند.

حساسیت مساله انتخابات باید تبیین شود

حجت‌الاسلام گنجه ای بیان کرد: بالاترین ثروت در یک کشور حاکمیت ملی است و ملت ما از این طریق وارد مدیریت کلان کشور می‌شود به همین جهت مساله انتخابات بسیار حساس است و ما باید این حساسیت را تبیین کنیم، صدا و سیما باید در این مورد بسیار تلاش کند و همکاری خوبی داشته باشد ملت بزرگ ما دقت کنند که اگر فرضاً امروز یک معضل اقتصادی داریم بخشی از این معضل به دوش مردم است چون مجلس را ملت تعیین کرده است و طبعاً یک مجلس مقتدر در کنار لوایح دولتی می‌تواند طرح‌های بسیار قوی، کارشناسی شده و آینده نگر و متناسب با بن بست‌های احتمالی در آینده ارائه کند.

وی اضافه کرد: هر کسی نباید روی صندلی‌های مجلس بنشیند کشور ما احتیاج به مقاصد بزرگ اقتصادی دارد راهکار مشخص است اما یک راهکار آرمانی ساختار آرمانی لازم دارد؛ معماری اقتصادی یعنی آماده کردن ساختارهای لازم برای عملیاتی کردن اهداف بزرگ اقتصادی.

تشکیل 282 پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی
دنبال کنید

امام جمعه باشت با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری و وثوق مردم به انتخابات افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات اصلی‌ترین عامل امنیت و اقتدار کشور ماست و قطعاً دشمن را در برنامه‌های خطرناکی که برای کشور ما تدارک دیده مأیوس می‌کند و صد البته مشارکت حداکثری منوط به مقدمات خاص است یکی از این مقدمات وثوق ملی است. سیستم انتخاباتی ایران به نحوی است که امکان تخطی، خیانت، اضاعه حق و جابجایی آرا در آن وجود ندارد البته در خارج از صندوق رأی تلاش‌های غیر قانونی برای جلب آرا وجود دارد. خرید آرا توسط دلالان رأی یکی از این تلاش‌های احتمالی نامبارک است.

تمام کاندیداها به معرفی خود و برنامه‌های خود اقدام کنند

گنجه ای بیان کرد: دلال‌هایی که ممکن است وسط کارزارهای انتخابات ظاهر شوند خیلی برای جمهوری اسلامی جلوه منفی دارد و دادستانی و نیروهای امنیتی باید با هرگونه ظهور احتمالی این ناهنجاری برخورد قاطع قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از کاندیداها مطالبی برخلاف امنیت ملی مطرح می‌کنند، ادامه داد: با کاندیداها صحبت شود که آنها نخواهند از هر طریقی برای خود رأی جمع کنند، تمام کاندیداها صرفاً باید به معرفی خود و برنامه‌های خود اقدام کنند.

امام جمعه باشت با تاکید بر ضرورت حفظ آبروی افراد در فضای مجازی در موسوم انتخابات تصریح کرد: با افرادی که در فضای مجازی به ازا پول به تخریب و هتک حیثیت کاندیداهای رقیب اقدام می‌کنند باید برخورد قانونی صورت بگیرد متأسفانه افرادی در موسم انتخابات برای این ناهنجاری اجیر می‌شوند اگر با این بیماری برخورد نشود دهان‌های ایجاری و زبان‌های اجاره‌ای و قلم‌های تسخیری مثل قارچ خواهد رویید.

خانه کهزادی در بافت تاریخی دهدشت مرمت شد
دنبال کنید

مدیران با گرایش به سمت داوطلب خاصی شبهه حمایت ایجاد نکنند

گنجه ای با تاکید بر کار اقناعی و فرهنگی در جهت تشریح شیوه‌های اجرایی انتخابات گفت: لازم است به نوعی در صدا و سیما مطرح شود که ترکیب داخل حوزه انتخابیه به گونه‌ای است که آرای کسی ضایع نمی‌شود و امکان جابجایی یا اضافه کردن آرا و اضاعه حق الناس وجود ندارد و از طرفی باید به محوطه بیرونی محل‌های حوزه انتخابیه نیز توجه شود در اطراف حوزه‌های انتخابیه خلاف‌های خاصی صورت می‌گیرد گاهی نیروی انتظامی هم می‌گوید که ما مسئول خود حوزه هستیم.

امام جمعه باشت با بیان اینکه مبادا مدیران به سمت داوطلب خاصی گرایش پیدا کنند تا شبهه حمایت خاصی ایجاد نشود، گفت: ضرورت دارد که همه دست به دست هم بدهیم و با یک خرد و تلاش جمعی آرمانی‌ترین انتخابات را جهت پیشرفت کشور انجام دهیم.

حجت الا سلام گنجه ای در این نشست گفت:جهاد تبیین ضرورت امروز انقلاب اسلامی است. یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند آسایش و امنیت را در کشور ایجاد کند روشنگری مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی برای افراد جامعه می باشد.

امام جمعه باشت در ادامه به نقش بازاریان را در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر خواند و گفت: این نقش در موقعیت فعلی می تواند ملموس و اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام گنجه ای تاکید کرد: اصناف و بازاریان مومن و ولایت مدار همچنانکه در دوران جنگ تحمیلی این حضور موثر خود را ثابت کردند اکنون نیز در اقتصادمقاومتی می توانند نقش آفرین باشند.

پایان پیام/

 

 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi