دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بودجه انتقال آب از دریا را صرف توسعه گلخانه ها کنیم

نماینده کوار،سروستان و خرامه در مجلس بااشاره به همایش سرمایه گذاری منطقه ای و شهرستانی استان فارس،گفت:در استان‌هایی که منابع آبی آن با کشاورزی سنتی هدر می رود؛ اگر بودجه انتقال آب از دریا را صرف توسعه گلخانه ها کنیم؛صرفه جویی قابل ملاحظه ای به دست می آوریم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106518
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

کرونا :

بودجه انتقال آب از دریا را صرف توسعه گلخانه ها کنیم

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با  اشاره به مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود با اشاره به سومین همایش سرمایه گذاری منطقه ای و شهرستانی استان فارس گفت: استان فارس دارای پتانسیل های سرمایه گذاری ملی و بین المللی است.

نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این همایش که به میزبانی شهر جهرم برگزار شد، گفت: استان فارس در زمینه برخورداری از زیرساخت ها دارای جاده های مواصلاتی بینظیر،در حوزه گردشگری دارای پتانسل های بین المللی،در حوزه صنعت دارای ظرفیت های منحصر به فرد و در حوزه کشاورزی نیز چهار فصل است.

وی، افزود: اگر با همه این ظرفیت ها فارس هنوز به جایگاهی که شایسته آن است نرسیده مقصر ما مسئولان هستیم؛ زیرا از ابتدا آمایش سرزمینی استان فارس اشتباه تدوین شده است و ما بر اساس همین آمایش سرزمینی اشتباه، نقشه راه توسعه سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهیم.

رحیمی مظفری با اشاره به اینکه لازم است تفکرمان را در این حوزه تغییر دهیم؛ باید با علم، دانش و کار علمی کار را پیش برد، افزود: امروزه سرمایه گذاری در وهله اول توجه به منابع انسانی و تربیت آنها است.

وی، با اشاره به آسیب های کشاورزی سنتی،مطرح کرد: امنیت غذایی و تضمین سلامت مردم در گرو کشاورزی است؛ اما با شرایط کنونی و مشکلات آبی کشور، چاره ای جز توسعه کشاورزی گلخانه ای و مدرن نداریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،انتقال آب از دریا به استان‌هایی که با مشکل خشکسالی و بی آبی مواجه هستند را واجب دانست و افزود: در استان‌هایی که منابع آبی آن با کشاورزی سنتی هدر می رود؛ اگر بودجه انتقال آب از دریا را صرف توسعه گلخانه هاکنیم؛ صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب درجه یک شرب به دست می آوریم که نیاز ما را به انتقال آب از دریا برطرف می کند.

پیگیر تامین اعتبار "سامانه سردسیری" هستیم
دنبال کنید

رحیمی مظفری، توسعه صنایع پایین دستی در جوار صنایع مادر را یکی دیگر از راه های توسعه سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده دانست و گفت: سرمایه گذاری در صنایع بالادستی زمانی درست است که بتوانیم زنجیره تولید را تکمیل کنیم،مواد خام صادراتی در کشورهای مقصد تبدیل به تجهیزات صنعتی و مصرفی شده و مجدد با هزینه های گزافی به کشور وارد می شود.

نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی،تسهیل قوانین،تدوین مشوق ها،تامین مواد اولیه و … را از جمله مواردی دانست که برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور لازم و ضروری است.  

وی مطرح کرد:در حادثه ای که روز ۱۸ آذر ماه سال جاری در مرکز انتقال نفت برداسپی کوهدشت استان لرستان اتفاق افتاد،پنج نفر از کارکنان این مرکز در مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام، دچار گاز گرفتگی شده و جان خود را از دست دادند، به همین دلیل از مرکز انتقال نفت برداسپی جهت بررسی علل حادثه منجر به فوت کارکنان صنعت نفت،بازدیدی بعمل آمد.

عضو هیات رئیسه کمیسون انرژی مجلس شواری اسلامی ادامه داد:گروهی با هدف بررسی علل حادثه گازگرفتگی منجر به فوت کارکنان صنعت نفت از مرکز انتقال نفت برداسپی در استان لرستان بازدید کردند.

در این سفر که با همراهی”نخعی” عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شد؛ ضمن بازدید فیزیکی از محل وقوع حادثه، در جلسه‌ای دلایل وقوع حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم  شهرستان‌‌های کوار، سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه این سفر به دستور رئیس مجلس به کمیسیون انرژی انجام شد، اظهار داشت: در پایان جلسه، مقرر شد گزارش نحوه و دلایل وقوع حادثه طی روزهای آینده به صورت کتبی به کمیسیون انرژی ارائه شود تا این موضوع در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

مردم باشت صحنه دیگری از عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند+تصاویر
دنبال کنید

بازدید از بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار و بررسی مشکلات درمانی شهرستان کوار

رحیمی‌مظفری با اشاره به بازدید میدانی از بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کوار،مطرح کرد:در نشستی به بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان پرداختیم. در این نشست با “فرخ” رئیس بهداشت و درمان شهرستان کوار به بررسی نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستان تاکید شد.

نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:تخصیص نیرو و تامین تجهیزات مرکز خدمات جامع سلامت محمودآباد سه دانگ، بهسازی و توسعه ساختمان بهداشت محمودآباد یک دانگ، تغییر ساختار ستاد گسترش،تخصیص ردیف بهورزی و جذب نیرو، تجهیز کامل ساختمان بهداشت، احداث پایگاه اورژانس هورباف،ساخت ساختمان جدید شبکه بهداشت، بهسازی ۱۵ خانه بهداشت تابعه شهرستان کوار ،بهسازی پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان، تامین سیستم‌های کامپیوتری، شبانه روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت شهری-روستایی اکبرآباد، برقراری سهم مقیمی متخصص قلب و عروق ،داخلی ،اطفال ،زنان جراحی و بیهوشی، تخصیص و جذب ۱۰ نیروی پرستاری جهت راه اندازی بخش CCU اطفال، زنان و جراح، استاندارد سازی فضای فیزیکی اورژانس، راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و راهکارهای اجرای آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین به بازدید”علی نبیان” مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ریحانه النبی کوار،اشاره و تصریح کرد: ️تشریح محل‌های تامین اعتبار پروژه ️، پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی پروژه طی یک سال ️،پایان عملیات احداث فنداسیون تا پایان بهمن ماه ️ بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ریحانه النبی کوار به عنوان یکی از بیمارستان‌های مدرن و هوشمند استان فارس از سال ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ٧٣٠٠ متر مربع و با زیربنای حدود ۲۰ هزار متر مربع در شش طبقه، آغاز و طبق برنامه پیش بینی شده در خرداد ۱۴۰۵ به اتمام می رسد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi