شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث مجتمع تولید ماهی خاویار در رومشکان/ تلاش برای تبدیل این منطقه به یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس، با بیان اینکه راه‌اندازی شیلات در حوزه انتخابیه‌اش از جمله ظرفیت‌هایی است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود از احداث مجتمع تولید ماهی خاویار در رومشکان به عنوان اقدامی یاد کرد که این منطقه را به یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور تبدیل خواهد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106509
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

کرونا :

احداث مجتمع تولید ماهی خاویار در رومشکان/ تلاش برای تبدیل این منطقه به یکی از قطب‌های تولید آبزیان در کشور

محمدرضا مبلغی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به اینکه راه‌اندازی شیلات در کوهدشت و رومشکان از جمله ظرفیت‌هایی است که مورد غفلت قرار گرفته بود، گفت: در این منطقه رودخانه بزرگ سیمره از ابتدای کوهدشت تا انتهای رومشکان به سمت پلدختر و خوزستان در جریان است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حجم زیادی از آب این رودخانه پشت سد سیمره جمع می‌شود که می‌توان از این ظرفیت برای راه‌اندازی شیلات در این منطقه استفاده کرد.

وی تصریح کرد: براساس مطالعاتی که انجام شده است این منطقه از بهترین آب و هوا برای پرورش آبزیان برخوردار است که مهمترین آنها ماهی خاویار بوده که می‌توان تولید کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این راستا در رومشکان که در آن زمینه مساعدتری برای استفاده از شیلات وجود دارد یک کار عظیمی در حال انجام است و قرار است در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار مجتمع تولید ماهی خاویار احداث شود و شیلات کشور و استان نیز پای کار آمدند و اگر این مهم محقق شود قطعا این منطقه می‌تواند به یکی از قطب‌های شیلات کشور تبدیل شود و شرایط مناسبی برای اشتغالزایی فراهم خواهد کرد به همین دلیل به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته درب گنبد هم یکی از بخش‌هایی است که در آن یک شیلات با ظرفیت تولید ۵۰۰ تُنی ایجاد کردیم و به دنبال توسعه آن هستیم همچنین در کونانی نیز گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است./

وزیر بهداشت و درمان وارد آزادشهر شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi