یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

موردی عجیب از نبود ادارات در شهرستان باشت

کرونا باشت-فتح‌الله پوران‌پور- جای برخی از ادارات و نهادهای مهم در شهرستان باشت مشهود است و به همین دلیل مردم باید برای کوچک‌ترین کار اداری خود به شهرستان‌ همجوار (گچساران ۴۵کیلومتر، یاسوج ۱۲۰ کیلومتر) سفر کرده و هزینه‌های مالی و جانی زیادی را متحمل شوند، این در حالی است که بارها مسئولان استان و شهرستان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106404
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

کرونا :

موردی عجیب از نبود ادارات در شهرستان باشت

کرونا باشت-فتح‌الله پوران‌پور- جای برخی از ادارات و نهادهای مهم در شهرستان باشت مشهود است و به همین دلیل مردم باید برای کوچک‌ترین کار اداری خود به شهرستان‌ همجوار (گچساران ۴۵کیلومتر، یاسوج ۱۲۰ کیلومتر) سفر کرده و هزینه‌های مالی و جانی زیادی را متحمل شوند، این در حالی است که بارها مسئولان استان و شهرستان به مردم این دیار وعده استقرار برخی ادارات و نهادها را در این شهرستان داده‌اند اما دریغ از عمل!

یک شهروند باشتی در گفت‌وگو با فارس گفت: جای خالی بسیاری از ادارات و نهادهای مهمی چون نمایندگی زمین شهری، حج و زیارت، انتقال خون،  و خدمات درمانی،  تعزیرات حکومتی ، صنعت معدن تجارت، هوا شناسی، دارایی، بانک های سپه ،مهر ایران و … در باشت به شدت احساس می‌شود و از این بابت مردم مشکلات زیادی دارند.

وی افزود: افزون بر این مشکلات، برخی ادارات مستقر در باشت مانند مخابرات، فرهنگ و ارشاد، اوقاف، ،راه شهر سازی، امور عشایر،  بانک تجارت … مستقل نیست و زیر نظر شهرستان گچساران اداره می‌شود؛ بنابراین رفت و آمدها و مراجعات مکرر مردمی به مرکز استان و شهرستان گچساران آن‌ها را کلافه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت سال‌هاست ماهیت مرکزی خود را همچنان مانند قدیم حفظ کرده؛ بنابراین باید اداراتی که مردم مستقیم  با آن‌ها سر و کار دارند دایر شود تا مردم بیش از این دغدغه از کار افتادگی نداشته باشند و نتایج و حلاوت شهرستان شدن را با جان و دل احساس کنند.

یک جانباز هم گفت: یکی از نهادهای مهمی که همه مردم از نبود آن در باشت گلایه دارند بانک رسالت است به طوری که اگر شهروندی بخواهد در این بانک سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری کند و یا اگر خواست تسهیلات خرید یا ساخت مسکن بگیرد مجبور نباشد برای کوچک‌ترین عملیات بانکی به شهرستان‌ گچساران مراجعه کند.

تلف شدن بیش از ۲۰۰ تن ماهی در شهرستان دنا بر اثر بارندگی‌ها/خسارات جدی به کشاورزی+تصاویر
دنبال کنید

وی تصریح کرد: در گذشته مسئولان رفع نیمی از مسائل و مشکلات این شهرستان نوپا را در گرو ارتقا به شهرستان می‌دانستند و می‌گفتند باشت که شهرستان شد به طور طبیعی این ادارات و نهادها مستقر و مشکل مردم حل خواهد شد، در حالی که اکنون ۱۳ سال است که از شهرستان شدن باشت می‌گذرد اما استقرار ادارات  همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

وی تأکید کرد: از مسئولان  شهرستان باشت می‌خواهیم تا نسبت به استقرار ادارات و نهادهایی که در این شهرستان به طور ثابت مستقر نیستند برای پاسخگویی و رفع مشکلات مردم، قضیه را پیگیری  و خواسته به حق اهالی را به استانداری منعکس کرده تا جلوی بهانه‌ها را گرفته و در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

ضرورت توجه مسئولان

علی فتحی یکی از شهروندان باشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: عدم استقرار ادارات به صورت مستقل سبب سردرگمی مردم شده و به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عدم اختصاص ساختمان به صورت جداگانه سبب شده‌ ادارات پرسنل کافی جهت رسیدگی به ارباب رجوع نداشته باشند گفت: از مسئولان استانی تقاضا داریم جهت استقرار ادارات اقدام نمایند تا هر چه سریعتر یکی از مشکلات اصلی شهرستان مرتفع شود.

وضعیت استقرار دستگاه‌های اجرایی باشت

فرماندار باشت می‌گوید: هشت دستگاه اجرایی در این شهرستان حتی نمایندگی هم ندارند.

نادر گرامی افزود: تعزیرات، صنعت و معدن، امور مالیاتی، بیمه سلامت، تعاون روستایی،  هوا شناسی از جمله دستگاه‌های اجرایی که در باشت استقرار ندارند.

وی در پاسخ به گلایه شهروندان باشتی در خصوص بسته بودن درب برخی دستگاه‌های اجرایی در برخی موارد عنوان کرد: اداراتی که به صورت نمایندگی اداره می‌شوند تنها یک نیرو دارند و در صورت حضور در جلسات اداری، سفر‌های کاری یا بیماری فردی برای پاسخگویی به شهروندان مراجعه‌ کننده ندارند.

روتاویروس مسری است/4 علامت روتاویروس در کودکان
دنبال کنید

گرامی تأکید کرد: اداراتی بنیاد مسکن، هلال احمر، اوقاف، میراث فرهنگی، مسکن و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری از جمله دستگاه‌های اجرایی باشت هستند که به صورت نمایندگی اداره می‌شود.

فرماندار باشت نیز در پاسخ به مطالبات شهروندان گفت: بیشتر ادارات و نهاد‌های دولتی در این شهرستان تاکنون راه‌اندازی نشده‌اند که این به یک مطالبه جدی مردم از مسوولان تبدیل شده است.

نادر گرامی تصریح کرد: مستقر نشدن دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده به طوری که برخی از ساکنان ناچارند برای انجام امور اداری مسافت طولانی ۴۵ کیلومتری تا شهرستان گچساران را پیمایش کنند.

گرامی تصریح کرد: در سالجاری با پیگیری فرمانداری و مساعدت ادارات کل، نمایندگی اداره‌های، امور مالیاتی، تعاونی روستایی، صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز به زودی در این شهرستان مستقر می‌شود.

وی افزود: تعدادی زیادی از دستگاه‌های اجرایی دولتی در منازل مسکونی و یا خانه‌های سازمانی مستقر هستند که متأسفانه برخی از آنان با کمبود فضا مواجه‌اند.

فرماندار باشت گفت: مجوز تأسیس ۶ نمایندگی اداری این شهرستان امسال گرفته شده ولی متأسفانه به دلیل نبود مکان تاکنون راه‌اندازی نشده است.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح ساختمان مجتمع ادارات باشت گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۲ هزارو ۲۰۰ متر مربع در حال اجراست.

گرامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۰ با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد ریال آغاز شده افزود این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرماندار باشت گفت: در صورت همکاری متولیان امر و جذب اعتبار مورد نیاز سایت ادارات باشت در سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این طرح دستگاه‌های اجرایی بدون ساختمان ساختمان و یا تازه تأسیس در این سایت مستقر خواهند شد.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi