چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان شرکت می‌کنند

حجت الاسلام مهدی بصیرتی، رئیس تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه ماه رجب، ماه توحید و هم‌نشینی با محبوب و موسم نجوا و سخن گفتن با حضرت دوست است و خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش ارزانی می‌دارد، اظهار کرد: فرا رسیدن این ماه، نعمت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106332
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

کرونا :

۴ هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در کاشان شرکت می‌کنند

حجت الاسلام مهدی بصیرتی، رئیس تبلیغات اسلامی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با بیان اینکه ماه رجب، ماه توحید و هم‌نشینی با محبوب و موسم نجوا و سخن گفتن با حضرت دوست است و خداوند در این ماه رحمت خود را بر بندگانش ارزانی می‌دارد، اظهار کرد: فرا رسیدن این ماه، نعمت بزرگی است که باید از آن بهره فراوان ببریم و نگذاریم شب‌ها و روزهایش با غفلت سپری شود.

وی از اعتکاف به عنوان سفر از جسم به جان نام برد و گفت: اعتکاف در بیانیه گام دوم به عنوان یکی از نماد‌های گرایش دینی مردم و توجه نسل جوان به دین و آیین و مناسک دینی است.

بصیرتی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴ هزار نفر در مراسم‌ اعتکاف تخصصی و عمومی ویژه بانوان و آقایان، دانشجویان و دانش آموزان دختر و پسر شرکت کنند، افزود: تلاش می‌شود تا حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف پرشور باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال مراسم اعتکاف در ۶۰ مسجد برگزار خواهد شد، گفت: سال گذشته به دلیل تعطیلات چند ساله کرونا مراسم اعتکاف با حضور حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در ۴۰ مسجد برگزار شد که از این تعداد ۷۰ درصد بانوان و ۷۰ درصد دانش آموزان و دانشجویان و نسل جوان بودند.

رئیس تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اجرای برنامه‌های جانبی در طرح اعتکاف امسال خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفین، حلقه‌های تبیینی قرائت قرآن، مناجات مسائل آسیب‌شناسی و معرفت‌شناسی از جمله مباحث جانبی در طرح اعتکاف امسال به شمار می‌روند که در این راستا برای معتکفین سخنرانی‌های مربوطه به عمل می‌آید.

اعلام سن و مدرک تحصیلی ۳۵۶ داوطلب انتخابات مجلس در کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

پایان پیام/۳۸۱۳/ع


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi