یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آمادگی ۲ هزار کارآفرین برای کمک به طرح اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر

به گزارش کرونا از یاسوج،حسن حمزه‌زاده در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیرها مجمع خیرین یاریگران زندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برآن هستیم که مسیر بازگشت مجدد رهایافتگان از دام اعتیاد به زندگی سالم را فراهم کنیم گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که مسائل و مشکلات آن تمام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106175
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

کرونا :

آمادگی ۲ هزار کارآفرین برای کمک به طرح اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر

به گزارش کرونا از یاسوج،حسن حمزه‌زاده در نشست مجمع عمومی و انتخابات هیات امنا و هیات مدیرها مجمع خیرین یاریگران زندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برآن هستیم که مسیر بازگشت مجدد رهایافتگان از دام اعتیاد به زندگی سالم را فراهم کنیم گفت: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که مسائل و مشکلات آن تمام آحاد جامعه را درگیر می‌کند. فرد معتاد ابتدا به خود، بعد به خانواده و سپس به اجتماع آسیب جدی وارد می‌کند، بنابراین نجات یک معتاد به مثابه نجات جامعه است. 

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور با بیان اینکه مجمع خیرین یاریگران زندگی در سال گذشته در کشور تأسیس شد گفت: این تشکل مردم‌نهاد تاکنون در ۲۶ استان کشور نمایندگی دارد و تلاش می کند تا با کمک خیران و کارآفرینان، زمینه اشتغال برای معتادان بهبود یافته را فراهم کند. 

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: اشتغال، کلید بازگشت معتادان به جامعه است. تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کارآفرین در سراسر کشور برای کمک به اهداف مجمع اعلام آمادگی کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در دنیاست، گفت: بازگشت معتادان به جامعه و زندگی سالم، نیازمند تلاش و مشارکت همه بخش‌های جامعه است. 

آمادگی ۲ هزار کارآفرین برای کمک به طرح اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر 4

 

حمزه زاده با بیان اینکه بسیاری از معتادان بهبود یافته، توانمندی‌های بالایی دارند، گفت: این افراد با داشتن فرصت شغلی مناسب، می توانند به جامعه بازگردند و زندگی جدیدی را آغاز کنند. 

مدیرعامل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور تشکل متبوعش را بازوی مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: خیرین و کارآفرینان به میدان آمده‌اند تا با یک عزم جدی به مبارزه با این پدیده شوم بپردازند. 

تعویض مخازن فرسوده تاکسی های دوگانه سوز در ایلام
دنبال کنید

حمزه‌زاده کار در این عرصه را سخت، اما شدنی اعلام کرد و گفت، هرجا مردم و خیرین به میدان آمده‌اند، مشکلات و مصائب را از پیش رو برداشته‌اند. 

وی با اشاره به شروع کار خیرین مدرسه‌ ساز از دهه هفتاد گفت: هرگز فکر نمی‌کردیم زمانی برسد که ۴۰ درصد مدارس کشور را خیرین بسازند، پس باید این روش و تجربه را در حوزه مسائل اجتماعی به خصوص مبارزه با اعتیاد تکرار کنیم. 

سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست گفت:”اعتیاد یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور است که پیامدهای منفی بسیاری برای فرد، خانواده و جامعه دارد. بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه و زندگی سالم، نیازمند تلاش و مشارکت همه بخش های جامعه است.” 

وی اظهار داشت: “ایجاد مجمع خیرین یاریگران زندگی، اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر است. این اقدام می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد در استان ایفا کند.” 

هاشمی بیان کرد: استانداری کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت های این مجمع حمایت می کند و در این زمینه همکاری لازم را با این مجمع خواهد داشت. 

آمادگی ۲ هزار کارآفرین برای کمک به طرح اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر 5

 

در پایان این نشست، ۴۸ نفر به عنوان اعضای هیات امنا برگزیده شدند و از میان آن‌ها هفت نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و دو نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. دو نفر نیز به عنوان بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند.

در این نشست، برخی از خیران و کارآفرینان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از تجربه خود در زمینه اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته سخن گفتند.

خبر خوب| افتخارآفرینی مدرسه تحولی حضرت اسماعیل دهدشت در رویداد بین‌المللی الف‌تا در کشور
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi