یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۹۶ هزار نفر در کهگیلویه غربالگری فشار خون و دیابت شدند

 سید منصور تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت گفت: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد.  تقوی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تا کنون ۹۶ هزار و ۳۹۰

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106080
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

کرونا :

بیش از ۹۶ هزار نفر در کهگیلویه غربالگری فشار خون و دیابت شدند

 سید منصور تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت گفت: طرح سراسری پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا همزمان با سراسر کشور در این شهرستان از ۲۰ آبان ماه آغاز و تا پایان دی ماه جاری ادامه دارد. 

تقوی خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح ملی سلامت تا کنون ۹۶ هزار و ۳۹۰ نفر از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال شهرستان کهگیلویه در این طرح غربالگری شده اند.

وی افزود: از این تعداد غربالگری شده ۱۱ هزار ۱۹۳ نفر در معرض بیماری دیابت و ۲۳ هزار و ۴۰۹ نفر در معرض فشار خون بالا شناسایی شدند.

تقوی تصریح کرد: هزار و ۶۳۴ نفر بیمار مشکوک به فشارخون بالا و ۸۹۷ نفر بیمار مشکوک دیابتی که اطلاعی از بیماری خود نداشتند پس از غربالگری در کهگیلویه شناسایی شدند. 

وی تعداد بیماران قطعی مبتلا به فشارخون بالا در کهگیلویه را از ابتدای طرح تا کنون هزار و ۱۴۹ نفر عنوان کرد و افزود: ۵۸۶ نفر بیمار قطعی دیابتی نیز طی همین مدت شناخته شد.

پایان پیام/ 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi