یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

هشدار جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر باشت به متخلفین

به گزارش کرونا از باشت، صبح امروز جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر باشت با حضور نادر گرامی فرماندار، حجت‌الاسلام باقری راد رئیس دادگستری و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان باشت برگزار شد. در این جلسه پس از بررسی نتایج مصوبات جلسه قبل و بحث و گفت‌وگو اعضا پیرامون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106050
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۸

کرونا :

هشدار جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر باشت به متخلفین

به گزارش کرونا از باشت، صبح امروز جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر باشت با حضور نادر گرامی فرماندار، حجت‌الاسلام باقری راد رئیس دادگستری و اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات فرمانداری شهرستان باشت برگزار شد.

در این جلسه پس از بررسی نتایج مصوبات جلسه قبل و بحث و گفت‌وگو اعضا پیرامون اقدامات صورت گرفته در این زمینه طی نه ماه گذشته در سطح این شهرستان، نادر گرامی با تأکید بر این موضوع که مصوبات هر جلسه باید با جدیت و پیگیری‌های مستمر به مرحله اجرایی درآید، اظهار کرد: اعتیاد آسیب ویرانگری است که به ارزش‌ها و فرهنگ دینی، اسلامی و حتی علمی ما ضربه می‌زند.

فرماندار باشت عنوان کرد: نجات یک شخص از دام اعتیاد در واقع نجات یک جامعه و مستحکم‌سازی بنیان خانواده است.

وی با تأکید بر این‌که باید آگاه‌سازی عمومی و اطلاع‌رسانی در قالب فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گیرد، افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها و جلساتی در خصوص مبارزه با مواد مخدر برای تشریح مضرات این مواد ویرانگر از جمله اقدامات ارزشمند فرهنگی است که مسئولان می‌توانند با همکاری با سایر نهاد‌ها در سطح شهرستان انجام دهند.

مسئول اجرایی شهرستان باشت خاطرنشان کرد: اخلال در سلامت جامعه، ایجاد ناامنی و ضربه زدن بر اقتصاد از  جمله آسیب‌های ناشی از مواد مخدر در اجتماع است.

وی با بیان اینکه رخنه کردن مواد خانمان‌سوز مخدر در میان افراد جامعه به خصوص در خانواده‌ها موجب از هم گسستگی بنیان خانواده می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات آموزشی با حضور اولیاء و مربیان با هدف آسیب شناسی خانواده‌ها در سطح مدارس شهرستان و به منظور آگاهی‌بخشی عمومی از خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان یکی از برنامه‌هایی است که باید در دستور کار مسئولان فرهنگی قرار گیرد.

با حضور دکترخادمی دانشکده فنی و مهندسی پیام نور کهگیلویه وبویراحمد افتتاح شد
دنبال کنید

گرامی با اشاره به اینکه فقر معنوی در جامعه یکی از عوامل روی آوری افراد به سمت و سوی مواد مخدر است، ابراز کرد: توجه به روحیه معنوی عموم افراد با برگزاری کلاس‌های تربیت دینی برای مربیان مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها و تشکیل جلسات گفتمان دینی در مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که در آگاه‌سازی عمومی افراد در برابر مواد مخدر بسیار مؤثر خواهد بود.

فرماندار باشت در اولویت قرار دادن بحث پیشگیری بر درمان را بسیار مهم و والا برشمرد و افزود: تاکنون اقدامات خوب و ارزشمندی را از سوی نیروی انتظامی در سطح شهرستان در بحث جمع‌آوری و جلوگیری از کشت مواد افیونی شاهد بوده‌ایم و لازم است که سایر نهاد‌های شهرستان در این راستا با نیروهای انتظامی همکاری خوبی انجام دهند.

وی بر ساخت مکان‌های ورزشی بیشتر در شهرستان و ایجاد فضاهای سالم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان به منظور استفاده بهینه از اوقات و دوری از امور باطل و روی آوری به مواد مخدر تأکید کرد.

این مسئول در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مسئولان نهاد‌ها برای اقدامات خوب و شایسته‌ای که تاکنون انجام داده اند از آنان خواست در این راستا همکاری‌های لازم را انجام داده و در به وجود آوردن سلامت جامعه به خصوص شهرستان کمک کنند.

گرامی به نقش مهم اطلاع‌رسانی در گرایش نیافتن شهروندان به مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: می‌توان با استفاده از پتانسیل روحانیون مساجد شهرستان، گفتمان‌های دینی بین دانش‌آموزان و نشست‌های تخصصی برای اولیا و مربیان، در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و عوارض خانمان‌سوز این پدیده شوم، گام‌های مؤثری برداشت.

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر
دنبال کنید

گرامی ضمن تأکید بر پیگیری و اجرای مصوبات جلسات، از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر خواست که ضمن حضور فعال در جلسات، به مصوبات رسیدگی و پیگیری لازم را در راستای اجرای آن داشته باشند

همچنین در این جلسه مصوب گردید کسانی که با کاشت انواع مواد مخدر در زمینها یا باغات خود اقدام کنند علاوه بر برخورد قضایی از کلیه خدمات کشاورزی و نهادهای حمایتی و دولتی محروم خواهند شد.

به گزارش فارس، در این جلسه اعضای شورای  هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ارائه پیشنهاد در راستای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و شرح اقدامات انجام شده و مشکلات پیش‌ رو در راستای مقابله با این پدیده شوم پرداختند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi