شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۵۰ درصد اراضی بافت تاریخی دهدشت تملک شده است

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سعید طالبی پور در بازدید طرح مرمت بناهای تاریخی بلاد شاپور دهدشت، اظهارکرد: تملک اراضی بافت تاریخی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل است. مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: با حمایت دولت سیزدهم و مسئولان استانی ۱۴قطعه زمین اقدام ملی مسکن باهدف معاوضه به مالکین اراضی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106023
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۴:۵۷

کرونا :

۵۰ درصد اراضی بافت تاریخی دهدشت تملک شده است

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سعید طالبی پور در بازدید طرح مرمت بناهای تاریخی بلاد شاپور دهدشت، اظهارکرد: تملک اراضی بافت تاریخی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: با حمایت دولت سیزدهم و مسئولان استانی ۱۴قطعه زمین اقدام ملی مسکن باهدف معاوضه به مالکین اراضی در بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است.

طالبی پور ادامه داد: مالکین در این طرح اراضی خود در بافت تاریخی دهدشت را با زمین های اختصاص یافته در طرح اقدام ملی مسکن در مرکز شهرستان کهگیلویه معاوضه می‌کنند.

وی ادامه داد: با این اقدام زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در بافت تاریخی دهدشت رونق می‌یابد.

 

مرمت فاز اول مسجد تاریخی چهل ستون دهدشت

 طالبی‌پور همچنین در بازدید از عملیات مرمت مسجد تاریخی چهل ستون در بافت تاریخی دهدشت، اظهار کرد: برای این پروژه ده میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان‌کرد: مرمت کامل این بنای تاریخی و مذهبی در شهر تاریخی دهدشت در دستور کار جدی این اداره‌کل است.

طالبی پور تصریح کرد: مَرمت این بنای تاریخی نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان کهگیلویه دارد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بافت تاریخی دهدشت انجام شده است، افزود: مَرمت و ساماندهی ۳۲ حُجره در بازار تاریخی بافت بلادشاپور دهدشت با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در بافت تاریخی دهدشت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:بافت تاریخی دهدشت هم اکنون مکانی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه رونق اقتصادی گردشگری تبدیل شده است.

رتبه برتر سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد در کشور/فعالیت 1000 دانش آموز پیشتاز خبرنگار در استان
دنبال کنید

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi