شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش: سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم ساخته می‌شوند

به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، رضامراد صحرایی امروز ۱۸ دی ماه در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم را خواهیم ساخت، گفت: به نام تمام شهدای دانش‌آموز در کرمان مدرسه ساخته می‌شود. صحرایی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم به قله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105905
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

کرونا :

وزیر آموزش و پرورش: سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم ساخته می‌شوند

به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، رضامراد صحرایی امروز ۱۸ دی ماه در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم را خواهیم ساخت، گفت: به نام تمام شهدای دانش‌آموز در کرمان مدرسه ساخته می‌شود.

صحرایی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم به قله تربیتی ما تبدیل شد، مکتبی که کلیدواژه آن عشق به صلح، آرامش و آسایش مردم و عشق به خوبی‌ها بود .

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم عشقی مبتنی بر فطرت الهی داشت که جان عزیزش را برای مظلومان به خطر می‌انداخت، افزود: مکتب حاج قاسم یعنی کار کردن برای مردم تا پای جان.

صحرایی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای ترویج مکتب حاج قاسم بیان کرد: روح حاج قاسم در یکایک مدرسه‌ها نظاره‌گر است و پیام حاج قاسم یک صدا ایران بود. او به هیچ جناح و گروه تعلق نداشت و همه را به اتحاد دعوت می‌کرد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اختلاف مایه پسرفت است ما باید یادمان باشد دشمن را خوب بشناسیم، سیلی دانش آموزان در روز ۱۳ آبان بر صورت استکبار فراموش نشدنی بود و همه را حیرت زده کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مدارس کشور در ۷ دی ماه بیان کرد: ۷۳۰ مراسم باشکوه برگزار شد، حاج قاسم امروز نه به ایران و شیعیان که به همه آزادگان جهان تعلق دارد و کلاس درس او از کرمان آغاز شده اما در کرمان نخواهد ماند.

صحرایی افزود: معلم نسل سلیمانی فائزه رحیمی و دانش آموزانی است که در این کلاس شهید شدند، راه جدیدی باز کردند و اینها نسل ظهور هستند.

زورآزمایی زمستان و بهار در کرمانشاه چهار فصل/ میعاد برف و شکوفه+ فیلم
دنبال کنید

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دشمنان با این اقدام بزدلانه و خبیث می‌خواهند مکتب حاج قاسم را خاموش کنند، گفت: از دانش آموزان و همکاران توقع دارم مبادا گول آدرس غلط را بخورند.

وی تصریح کرد: داعش مسئولیت این حادثه خونین و ترور ناجوانمردانه را پذیرفته و داعش وسیله ای است که آمریکا و اسرائیل ساخته و همه عصبانیت آنها از حاج قاسم سلیمانی برای این است که داعش را از بین برد.

صحرایی اظهار کرد: سراسر کشور داغدار دانش آموزان کرمان است و قاتل ۲۳ دانش آموز ما در جنایت تروریستی کرمان، آمریکا و اسرائیل است و هر کسی در هر جایی از این دو حمایت کند، دستش به خون دانش آموزان ما آغشته است.

وی با اشاره به اینکه تقاص تک تک خون شهدا گرفته می‌شود، افزود: نور این شهدا خاموش نشدنی است و مردم ایران خود را به قبور این شهدا خواهند رساند و از آنها برکت خواهند گرفت.

صحرایی تصریح کرد: استکبار بداند همانطور که نتوانستند نور امام را خاموش کنند این نورها سلسله جنبان همان است و خاموش نشدنی. ما از این راه که راه خوبی‌هاست دست بر نمی‌داریم و اگر دست برداریم باخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه باخت در نسل سلیمانی‌ها راه ندارد، افزود: کسانی که آن ۲۳ نفر را روایت کنند(نوجوانان اسیر دوران دفاع مقدس که تسلیم صدام نشدند)، این ۲۳ نفر را هم روایت کنند، این دانش آموزان شهید هر کدام قصه و دنیایی دارند. روایت این کلاس ۲۳ نفر به همراه معلم شهیده یک تکلیف برای ماست که باید به صورت جدی دنبال کرد.

استاندار: جانبازان و خیرین نماد افتخار جامعه دینی ما هستند
دنبال کنید

وزیر آموزش و پرورش گفت: به فضل الهی سلسله مدارس حاج قاسم را خواهیم ساخت تا بر تارک پرافتخار این استان بدرخشد و نسل حاج قاسم را از این۲۳ نفر تا ۱۶ میلیون دانش آموز دیگرخواهیم ساخت.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در مدارس کل کشور افزود: “رفیق شهیدم” بر زبان تک تک دانش آموزان خواهد نشست و دست‌گیر تک تک ما خواهد بود و نباید بگذاریم نام و یادشان فراموش شود.

صحرایی اظهار کرد: اگر امروز چشم بصیرت و گوش شنوا داشته باشیم، این شهدا از ما می‌خواهند راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در رسیدگی به وضعیت جانبازان این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهیم کرد گفت: این مساله دستور مورد تاکید ریس جمهور است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi