یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد امام جمعه از بی‌انصافی در حق جوانان بیکار باشتی در شرکت بیواتانول

به گزارش کرونا از باشت حجت الاسلام امید گنجه ای خطیب جمعه شهرستان باشت در خطبه اول این هفته اظهار داشت: به طور خلاصه بخشی از فعالیت هایی که شهید سلیمانی انجام دادند را عرض میکنم. گنجه ای افزود: شهید سلیمانی به پیمانی که با ولی فقیه زمان خود بست تا آخر پایبند بود .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105785
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۰

کرونا :

انتقاد امام جمعه از بی‌انصافی در حق جوانان بیکار باشتی در شرکت بیواتانول

به گزارش کرونا از باشت حجت الاسلام امید گنجه ای خطیب جمعه شهرستان باشت در خطبه اول این هفته اظهار داشت: به طور خلاصه بخشی از فعالیت هایی که شهید سلیمانی انجام دادند را عرض میکنم.

گنجه ای افزود: شهید سلیمانی به پیمانی که با ولی فقیه زمان خود بست تا آخر پایبند بود .

وی در رابطه با دادن مال شهید سلیمانی در راه خدا خاطر نشان کرد: کسانی که در زمانی که در سپاه قدس بودند و قبل از آن فقط به حقوق و مقرری سپاه اکتفا می کردند و اضافه کار و سایر رفاهیات را از سپاه نمی گرفتند و گاهی اوقات میشد چند ماه شهید سلیمانی خانواده خود را نمی دید.

گنجه‌ای بیان کرد: شهید سلیمانی می گفت گاهی مجبور میشدم دخترم یا پسرم را در خطراتی که در سوریه یا لبنان داشت با خودم همراه کنم که فرزندانم را ببینم و آن ها بتوانند پدرشان را ببینند.

وی خاطرنشان کرد: هر امکاناتی که خداوند به شهید سلیمانی داد همه را در راه خدا داد شهید سلیمانی شیعه طراز زمان غیبت بود.

این خطیب جمعه ادامه داد: ۲ ویژگی و ۲ اتفاق در شهید سلیمانی اتفاق افتاد یک انقلاب معنوی در وجود شهید سلیمانی بود از آن زمان که با مکتب حضرت امام آشنا شد و نوشته های امام و بیانیه های امام را مطالعه کرد انقلاب معنوی در شهید سلیمانی اتفاق افتاد و هدف خودش را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: دوم سعی می‌کرد آنچه در درون خود اتفاق می افتاد در جامعه پیاده کند بعضی ها فقط عابد مسلک هستند و بعضی ها دنبال این هستند که گلیم خود را از آب بکشند ولی شهید سلیمانی اینجور نبود.

گنجه‌ای با اشاره به حضور سردار سلیمانی در یادواره شهدای گیلان عنوان کرد: در کنگره ۸۰۰۰ شهید از استان گیلان ایشان اینگونه می فرمایند که اگر می‌خواهید شهید بشوید باید شهید باشید یعنی اول این انقلاب درونی در شما ایجاد شده باشد و می فرماید اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید خود را به خانواده شهدا وصل کنید.

خطیب جمعه باشت  افزود: شهید سلیمانی در نامه ای به دخترشان می نویسند که حاضرند همه دار و ندارم را بدهم تا به این حقیقت (شهادت) برسم.

وی افزود: شهید سلیمانی در رفتار و اعمالش چه راهی را طی کرد به طور خلاصه نکات اتصال شهید سلیمانی را عرض می کنم.

صدور 2 اخطاریه زیست محیطی به واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

گنجه‌ای عنوان کرد: اول اتصال به انسان های ولایی که در صدرشان خانواده شهدا بود دوم حاج قاسم به ولی وصل بود ارتباط قلبی که شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب داشتند هیچ شخصی و در هیچ سطحی این ارتباط را نداشتند.

حجت الاسلام گنجه‌ای با اشاره به سخن رهبری در مورد سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: ما شخص یا شهیدی نداریم که ولی فقیه زمان در مورد وی بگوید شهید سلیمانی یک شخص نیست یک مکتب است.

وی گفت: زنان و مردان و کودکانی که مظلومانه شهید شدند بالاترین تلفات ترور را در انقلاب اسلامی ما در این روزهای اخیر دادیم شهدای عزیزی که با دلی پاک و قلبی پاک به زیارت انسانی پاک رفته بودند به کدام گناه کشته شدند البته دشمنان ما و مزدوران با این اعمال به ما این پیام را می دهند که بسیار ضعیف هستند این ها در میدان زورشان به حاج قاسم و سربازان وی نرسید. ‌

گنجه‌ای گفت: در غزه هم می بینید این ها به کودکان و زنان حمله می کنند و در مقابل مجاهدین فلسطینی خوار هستند.

وی افزود: دشمنان ما هنور متوجه نشدند هر چه به پای این انقلاب خون ریخته شود این انقلاب ضمانت و بقایش بیشتر خواهد بود هر کسی که مجری این کار بود تقاص این کار را سربازان راه روشن شهید سلیمانی خواهند داد.

گنجه‌ای گفت: مسئله دوم مولفه ای است که نماد قدرت ملی ماست حضور در انتخابات ، انتخابات باشکوه که انشاالله مردم در انتخابات با شکوه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: انتخابات راهبردی که پایه تحول و راه مشکلات کشور به وجود می آید و این تحلیل مقام معظم رهبری است انتخاباتی که از مولفه های قدرت و مردم سالارانه نظام ما خواهد بود.

گنجه ای گفت: در ترکیه طبق قانون افرادی که می خواهند از خدمات اجتماعی و غیراجتماعی بهره ببرند باید در انتخابات اجبارا شرکت کنند ولی در کشور ما انتخابات یک مسئله اجباری نیست اما فواید و ضررهای انتخابات در زندگی ما تاثیر گذار خواهد بود .

وی گفت: دولت و وزارت کشور مجری انتخابات است و شورای نگهبان مجری تایید صلاحیت افراد و نظارت بر روند انتخابات در طی انتخابات هستند.

گنجه‌ای بیان کرد: امسال طبق گزارشی که شورای نگهبان داد امسال بیشتر از سال‌های گذشته تایید صلاحیت کردند که حضور پرشور و شکوه مردم را به واسطه این تدبیر شاهد خواهیم بود.

اجرای ۵۶ عنوان برنامه هفته بسیج در باشت؛ از خدمت به دامداران تا اعزام پزشک و چند یادواره
دنبال کنید

وی گفت: در مورد شرایط اقتصادی هم در دولت انقلابی و مردمی خدمت شما عرض کنم از سال ۱۴۰۰ یعنی شروع به کار دولت مردم یعنی از پائیز ۱۴۰۰ تا پایان تابستان امسال متوسط رشد اقتصادی ۵ درصد بوده در برهه ای از دولت های قبل این رشد به ۱ درصد هم نمی رسید نرخ بیکاری کمترین میزان خود را در کل انقلاب تجربه کرده است یعنی از نرخ بیکاری دو رقمی به ۸ درصد رسیدیم.

وی گفت: تورم نقطه به نقطه در فروردین امسال ۵۵ درصد بوده الان این تورم را ۳۹ درصد داریم در بحث مهار نقدینگی که از شاخصه های مهار تورم است این دولت عدد ۴۲ درصد را تحویل گرفت و الان به عدد ۲۷ درصد در نقدینگی رسیدیم که این ها نشانه های خوبی هستند.

این امام جمعه گفت: دلیل بر این نیست که ما مشکل اقتصادی و گرانی نداریم ولی روند رشد مشکلات اقتصادی و تورم رو به پایین است.

وی افزود: در بحث ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴ که کشف حجاب رضاخانی است رضاخان این کشف حجاب را شروع کرد در مجلس قانون کرد قبل از رضاخان هم در دوره قاجار حرکت هایی شروع شده بود .

گنجه‌ای گفت: حجاب پیش از آنکه یک دستور اسلامی باشد یک فرهنگ ایرانی بود این شبهه ای که می گویند به واسطه اعراب، حجاب به ما هدیه داده شد این شبهه بی اساسی است.

وی افزود: بازیگران حلقه دوم حجاب روشنفکران بودند امثال آخوندزاده و تقی زاده که قبل از رضاخان این را شروع کرده بودند و می گفتند اگر ایران می خواهد پیشرفت کند باید زنان حجابشان را بیندازند.

گنجه‌ای گفت: نکته آخر را در مورد شرکت بیواتانول عرض کنم ظاهرا انگونه که به من اطلاع دادند ۱۲۰ نیرو گرفتند که ۱۰۰ نیروی آن غیربومی است نمی دانم وزارت صمت متولی است یا هر کسی در این استان متولی است این مورد را پیگیری کنند وقتی در منطقه این همه بیکاری است ۱۲۰ نیرو گرفتند و متاسفانه فقط ۲۰ نفر از این نیروها اهل این شهر هستند.

وی افزود: از مسئول بازرسی استانداری که در جمع ما حضور دارند این انتظار را داریم که این مورد را پیگیری کنند و سایر مسئولان هم با توجه بیکاری هایی که در منطقه هست پیگیر این موضوع باشند.

در پایان راهپیمایی علیه جنایت کرمان صورت گرفت.

انتقاد امام جمعه از بی‌انصافی در حق جوانان بیکار باشتی در شرکت بیواتانول 4

انتقاد امام جمعه از بی‌انصافی در حق جوانان بیکار باشتی در شرکت بیواتانول 5

 

 

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi