چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۷ هزار مورد مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

محمدامین نیکوئی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت:  از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۱۸ هزار و ۲۱۵ مورد تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برقرار شد که ۲۲ هزار و ۹۹۸ مورد عملیاتی بوده و منجر به اعزام آمبولانس شده است. سرپرست اورژانس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105626
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۹:۳۱

کرونا :

بیش از ۷ هزار مورد مزاحمت برای اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد

محمدامین نیکوئی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت:  از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۱۱۸ هزار و ۲۱۵ مورد تماس با واحد ارتباطات و کنترل عملیات اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برقرار شد که ۲۲ هزار و ۹۹۸ مورد عملیاتی بوده و منجر به اعزام آمبولانس شده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد افزود: ۳۶ هزار و ۷۲۷ ماموریت از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ۱۴۰۲ در این استان توسط پرسنل فوریت های پزشکی انجام شده است.

وی عنوان کرد:  این ماموریت ها شامل ۶ هزار و ۸۹۴ مورد حوادث ترافیکی (تصادفی) ، ۴ هزار و ۶۰۸ حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل (غیرتصادفی) و ۲۵ هزار و ۲۲۵ مورد انواع بیماری ها بوده است.

این مسوول افزود: حوادث مرتبط با حمل و نقل شامل تصادفات درون و برون شهری است که در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰ هزار و ۳۴۴ مصدوم ترافیکی خدمات درمانی ارائه شده است که ۷۱ مجروح در محل حادثه درمان و مابقی جهت دریافت خدمات درمانی به مراکز درمانی اعزام شدند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۱۳۰ مصدوم تصادفات جاده ای پیش از رسیدن آمبولانس سر صحنه تصادف جان باختند اظهار کرد: هفت نفر از مصدومان نیز حین انتقال با آمبولانس احیا شدند.

وی ادامه داد: در عین حال ۱۷۳ مورد رها سازی مصدوم توسط تکنسین های اورژانس و ۱۰ هزار و ۵۲۸ مورد از سوی سایر سازمان ها صورت گرفته است.

پشت پرده عرضه‌ نکردن نهاده به سامانه بازارگاه از سوی برخی واردکنندگان
دنبال کنید

 

نیکویی نژاد با بیان اینکه حوادث غیرمرتبط با حمل و نقل شامل غرق شدگی، سقوط و حوادث کار و…. می‌شود افزود: تیم های اورژانس این استان به مصدومان ۷ مورد غرق شدگی، ۷۱ مسمومیت ناشی از استنشاق مونوکسید کربن، یک هزار و ۱۷۴ مورد سایر مسمومیت ها، ۴۴ مورد سرما زدگی، ۱۰ مورد گرما زدگی، یک هزار و ۵۳۱ مورد تروما(غیر تصادفی) و ۹۰۶ مورد سایر حوادث امداد رسانی کردند.

وی در خصوص خدمات رسانی به بیماران گفت: امداد رسانی به یک هزار و ۱۸۹ بیمار قلبی، ۸۳۷ بیمار تنفسی، ۳۶۸ مورد اورژانس زنان و ۱۸ هزار و ۲۱۱مورد سایر بیماری ها در ۹ ماهه امسال صورت گرفته است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در زمینه فوریت های غیر تصادفی ۲۵۸ نفر پیش از رسیدن تیم اورژانس جان باختند همچنین ۷ نفر عملیات احیا بر روی آنها صورت گرفت و به زندگی بازگشتند.

نیکویی نژاد بیان کرد: تیم های اورژانس در این مدت زمان به ۲۰ مادر باردار برای وضع حمل کمک کردند. 

نیکویی نژاد با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مورد از تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است اضافه کرد: یک هزار و ۴۹۳ مورد برای دریافت مشاوره پزشکی و ۸۵ هزار و ۹۴۷ مورد برای سایر موارد بوده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi