چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

حاج قاسم؛ مرد میدان‌های سخت

کرونا – خراسان جنوبی؛ یادداشت، سپهبدحاج قاسم سلیمانی، مرد میدان های سختی بود که نامش در قبل و بعد از شهادتش لرزه براندام دشمنان می انداخت همو که سختی های فراوان را به جان می خرید و در صحنه های نبرد حاضر می شد تا امنیت را برای هموطنان خویش به ارمغان بیاورد.  او که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105605
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱:۳۴

کرونا :

حاج قاسم؛ مرد میدان‌های سخت

کرونا – خراسان جنوبی؛ یادداشت، سپهبدحاج قاسم سلیمانی، مرد میدان های سختی بود که نامش در قبل و بعد از شهادتش لرزه براندام دشمنان می انداخت همو که سختی های فراوان را به جان می خرید و در صحنه های نبرد حاضر می شد تا امنیت را برای هموطنان خویش به ارمغان بیاورد.  او که طعم شیرین تر از عسل شهادت را همچون قاسم کربلا در کام خود احساس می کرد و در اغلب سخنرانی هایش از این طعم شیرین سخن به میان می آورد و درعین حال با شهادتش هزاران حاج قاسم را متولد کرد.

 بی نام نشان وگمنام در میدان های سخت برای امنیت ایران اسلامی که آن را حرم می دانست؛ مبارزه می کرد.

او فرزند کرمان بود و لیاقت و شایستگی اش در حدی بود که در ۲۵ سالگی سکاندار و فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بود. و فرماندهیِ چند عملیات مهم را در جبهه های نبرد حق علیه باطل برعهده داشت.

سال ۱۳۷۹ فرماندهی معظم کل قوا وی را به فرماندهی سپاه قدس منصوب کردند و در سال ۱۳۸۹موفق به اخذ درجه سرلشکری شد. پس ازاتمام دوران دفاع مقدس و ظهور دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام معروف به داعش باحضور در سوریه و عراق، نیروهای مردمی آن سامان را سازماندهی کرد و تحت عنوان نیروی های حشد الشعبی و با تشکیل لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون به مبارزه با داعش پرداخت ونقش موثری را در نفوذ ایران درخاورمیانه و در بیداری اسلامی و بهار عربی ایفاکرد.

سردار دلها درسی ام آبان ماه سال ۱۳۹۶ در نامه ای به رهبر معظم انقلاب، پایان داعش را اعلام کرد و پرچم سوریه را در شهر البوکمال در نزدیکی مرز عراق به اهتزاز درآورد.

فرماندار بویراحمد: بیکاری و فقر مردم نشانه‌های ضعف مدیریتی است / تسهیلات هست، نظارت نیست / چرا سوله‌های شهرک‌های صنعتی باید راکد بماند؟ / چه قضیه‌ای پشت این رکود و تعطیلی وجود دارد؟
دنبال کنید

در۱۹ اسفند ماه سال۱۳۹۷ حضرت آیت الله خامنه ای نشان ذوالفقار را که عالی ترین نشان نظامی ایران است به سردارسلیمانی اهدا کردند این نشان براساس آئین نامه اهدای نشان های نظامی جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان عالی رتبه ای درنیروهای مسلح  اهدا می شود که تدابیر آنها در طرح ریزی و هدایت عملیات های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد. 

به استناد قرآن کریم «هرکس ایمان و عمل صالح داشته باشد خداوند او را محبوب خلق می گرداند» و او مصداق بارز این آیه  شریفه بود و فردی بود که در اوج  ایمان وعمل صالح، جان خویش را به خطر می انداخت تا دیگران لذت امنیت را بیشتر احساس کنند.

اگر گفته شود که بسیاری ازمردم کشورهای منطقه به خصوص در سوریه و عراق و یمن او را ازهموطنان خویش بیشتر دوست می داشتند حرف گزافی نیست چراکه او با نابودی داعش امنیت را برای آنها به ارمغان آورد.

همه دنیا متوجه شدند با هجوم داعش زمانی باقی نمانده بود که پایتخت سوریه و عراق (دمشق و بغداد) سقوط کند و دولت های این دو کشور از هم بپاشد اما سردار دلها حاج قاسم سلیمانی با نیروهایش این اجازه را به داعش نداد و آنها را عقب راند و نابود کرد و امروز قوام و استحکام این دولت ها مرهون فداکاری ها و ازجان گذشتگی های حاج قاسم است.

اگر بخواهیم فداکاری های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و کار بزرگی که او برای امنیت ایران و منطقه انجام داد را به خوبی احساس کنیم باید قدری در جنایات ددمنشانه و ظلم و وحشی گری های داعش مطالعه کنیم تا ببینیم آنها در سرزمین شام و عراق چطور پیش یک مادر،کودکش را سرمی بریدند و با ترویج فرهنگ جهاد نکاح  چه جنایت هایی را که مرتکب نمی شدند و بدعت هایی را در دین مبین اسلام ایجاد کردند که دامن و ساحت  دین اسلام به کلی ازآن بدعت ها مبرا بود.

تصادف محور کازرون 16 مصدوم و یک فوتی بر جای گذاشت
دنبال کنید

اما او با فداکاری هایش ریشه این جنایت ها و تجاوزگری ها را خشکاند و اسباب آسایش و آرامش را برای مردم سوریه و عراق فراهم کرد و فکر تجاوز به ایران اسلامی را از ذهن هر تجاوزگری بیرون کرد و در نهایت  خبر شهادتش بود که امت اسلامی در ایران و دیگر کشورهای منطقه را عزادار کرد و اشک همگان را جاری ساخت.

و بالاخره دربامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دستور دونالت ترامپِ ملعون، رئیس جمهور وقت آمریکا در حمله موشکی پهباد آمریکایی و با همکاری اسرائیل غاصب وبرخی ازعمال منطقه در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی و تعدادی از همراهانشان به آرزوی دیرینه خویش رسیدند وبه درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

روحشان شاد و راهشان پر روهرو باد

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi