چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

موافقان سد «خرسان ۳» چه می‌گویند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، جمعی از اهالی موافق احداث سد خرسان ۳ منطقه سادات محمودی با حضور در استانداری موافقت خود با احداث سد خرسان را اعلام کردند. حمید عرفان نسب دهیار روستای دو‌راه گفت: این روستا ۷۵۰ خانوار دارد که ۸۵ درصد موافق احداث این سد هستند. علوی دهیار روستای ده پایین گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105602
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱:۳۲

کرونا :

موافقان سد «خرسان ۳» چه می‌گویند؟

به گزارش کرونا از یاسوج، جمعی از اهالی موافق احداث سد خرسان ۳ منطقه سادات محمودی با حضور در استانداری موافقت خود با احداث سد خرسان را اعلام کردند.

حمید عرفان نسب دهیار روستای دو‌راه گفت: این روستا ۷۵۰ خانوار دارد که ۸۵ درصد موافق احداث این سد هستند.

علوی دهیار روستای ده پایین گفت: ۷۲ خانوار در این روستا هستند که ۶۴ خانوار موافق احداث این سد و جابه‌جایی مردم روستا هستند.

محمد باطنی دهیار بخش منج گفت: این روستا ۵۷ خانوار دارد که ۴۷ خانوار مدارک خود را تحویل دادند و موافقت خود با ساخت سد خرسان ۳ در منطقه سادات محمودی را اعلام کردند.

وی بیان کرد: روستای دُزدک ۱۵۰ خانوار دارد که ۸۵ درصد موافق احداث هستند حتی خانواده شهدای این منطقه موافق احداث این سد و حابه‌جابه‌جایی روستاهایی هستند که هیچ‌گونه امکاناتی ندارند.

وی بیان کرد: روستای دشت بز ۶۰ خانوار دارد و تنها پنج خانوار مخالف احداث سد خرسان هستند و بخش اعظمی از خانوارهایی که در این منطقه هستند با احداث سد موافق هستند.

باطنی با اشاره به اینکه ۱۲ روستا با جمعیتی حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر در مسیر احداث سد هستند که ۹۵ درصد موافق احداث سد خرسان ۳ و جابه‌جایی مردم هستند، گفت: می‌گویند با احداث این سد ۱۰ هزار نفر آواره می‌شوند در حالی که فقط ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در مسیر سد هستند‌.

باطنی با اشاره به اینکه خانواده شهدای این منطقه امضا کردند که موافق احداث سد هستند، عنوان کرد: مدیرعامل وزارت نیرو گفته که تمام حق‌آبه استان در سد خرسان داده می‌شود.

تیم فوتبال سیدنا سی‌سخت بر فراز لیگ برتر کهگیلویه و بویراحمد
دنبال کنید

دهیار روستای منج بیان کرد: آنها حتی گفتند که مردم این روستاها را در مکان جدیدی اسکان می‌دهند اگر یک خواسته از استان برآورده نشود ما همراه استان هستیم اما چون گفته‌اند وعده‌هایی که برای استان عملیاتی می‌شود پس با جابه‌جایی موافقیم.

وی بیان کرد: ما خواهان تملک و تعیین تکلیف فوری زمین‌هایمان با قیمت عادلانه در سادات محمودی هستیم و امیدواریم مسوولان استان جلسه تشکیل دهند و به خواسته مردم رسیدگی کنند، ضمن اینکه روستاهای چهارمحال و بختیاری که در مسیر سد هستند در حال تملک و جابه‌جایی هستند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi