یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز توزیع رسمی شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، آئین نمادین این طرح به نمایندگی از تمامی مدارس ابتدایی دولتی استان در مدرسه ابتدایی دخترانه ابن سینا یاسوج با حضور مسئولان محلی استان برگزار شد. ایمان سبحان نژاد در این آئین گفت:با اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان ،۷۸ هزار دانش آموز در هزار و ۷۰۰ مدرسه ابتدایی دولتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 105508
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۶

کرونا :

آغاز توزیع رسمی شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، آئین نمادین این طرح به نمایندگی از تمامی مدارس ابتدایی دولتی استان در مدرسه ابتدایی دخترانه ابن سینا یاسوج با حضور مسئولان محلی استان برگزار شد.

ایمان سبحان نژاد در این آئین گفت:با اجرای طرح ملی توزیع شیر رایگان ،۷۸ هزار دانش آموز در هزار و ۷۰۰ مدرسه ابتدایی دولتی استان از نعمت شیر برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه طرح ملی توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان ابتدایی مدارس دولتی در استان های کمتر برخوردار از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ۶ سال وقفه از امروز به طور رسمی آغاز شده است گفت:در قالب این طرح ، هر هفته طی دو نوبت شیر رایگان در بین جامعه هدف ما توزیع می شود.

ایمان سبحان نژاد، با بیان اینکه اجرای برنامه توزیع شیر رایگان در این مدارس با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان ،پیشگیری از سوء تغذیه و همچنین ترویج فرهنگ مصرف شیر در بین دانش آموزان اجرا می‌شود، افزود: بنا به تاکید رئیس جمهور برای تامین امنیت غذایی و ارتقاء سلامت دانش آموزان این برنامه در اولویت کاری اداره کل آموزش و پرورش استان و دستگاه‌های همراه آن قرار گرفته است.

وی گفت:توزیع شیر با هماهنگی مدیر مدرسه هر هفته در اتاق ویژه تحویل گرفته می‌شود و برای حمل و نقل، توزیع و کیفیت شیرها دستگاه های مربوطه نظارت خواهند داشت.

سبحان نژاد،شیر توزیع شده را غیرقابل فروش دانست و افزود:در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی، اهتمام تمام کمیته‌ها و عوامل اجرایی دخیل در مراحل تولید، حمل، نگهداری و توزیع شیر رایگان در مدارس دولتی برای اجرای هرچه بهتر و به موقع آن را ضروری دانست و بر رعایت نکات بهداشتی در تمامی این مراحل تاکید کرد.

جامعه امروز ایران نیازمند آموزش سواد رسانه ای است
دنبال کنید

مدیر شرکت لبنیاتی در یاسوج هم از آمادگی این کارخانه برای تولید، تامین و توزیع شیر مورد نیاز مدارس مشمول این طرح در استان با رعایت تمام نکات بهداشتی و استاندارد خبر داد و گفت:اولویت کاری این کارخانه، تولید، تهیه و توزیع شیر در مدارس استان است.

محمد کاظم اتابک با بیان اینکه با اجرای این طرح شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادما توزیع می شود افزود :شیر توزیع شده در بین دانش آموزان از نوع استریلیزه است.

وی گفت : ظرفیت تولید شیر پاکتی استریلیزه ویژه دانش آموزان ماهانه ۷۲۰ هزار پاکت است.

اتابک افزود:به‌روی پاکت‌های شیر نیز پیام‌های فرهنگی، سلامتی و بهداشتی با رویکرد دانش آموزی درج می‌شود.

عسکری معاون اقتصادی استاندار هم گفت:توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان مدارس ابتدایی دولتی استان نشان دهنده توجه ویژه آموزش و پرورش به ارتقاء سلامت جسمی کودکان در کنار پرورش رشد فکری ،علمی و تربیتی آنها است.

پایان پیام/

 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi