پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فتاح: هیچ پروژه‌ای به خاطر تحریم معطل نمانده است

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی کرونا ، مراسم معارفه سردار حسین دهقان رییس جدید بنیاد مستضعفان امروز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و پرویز فتاح رئیس سابق  بنیاد مستضعفان برگزار شد. در ابتدای این مراسم پرویز فتاح به مظلومیت‌های مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی  اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱:۲۸

کرونا :

فتاح: هیچ پروژه‌ای به خاطر تحریم معطل نمانده است

به گزارش خبرنگار گروه رفاه اجتماعی کرونا ، مراسم معارفه سردار حسین دهقان رییس جدید بنیاد مستضعفان امروز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و پرویز فتاح رئیس سابق  بنیاد مستضعفان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پرویز فتاح به مظلومیت‌های مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی  اشاره کرد و گفت: خدای منان را شاکرم که با حکم مقام عظمای ولایت ۵۲ ماه افتخار خدمت در بنیاد مستضعفان را داشتم و عجیب است که در کمیته امداد هم ۵۲ ماه خدمت کردم و امروز باید در سنگر ستاد اجرایی سربازی کنم.

 وی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به سبب حمایت‌ها گفت: بر خود لازم می‌دانم به عنوان قدرشناسی از تمام روسای بنیاد مستضعفان و اعضای هیات امنا کمال قدردانی را داشته باشم.

رئیس سابق  بنیاد مستضعفان گفت: آنچه تلاش شده و به عنوان دستاورد نام می بریم مطابق آمار و خواست قلبی بنده نبوده اما کم فروشی نکرده‌ایم. ما از ارزشهای اخلاقی و اعتقادی و انقلاب کوتاه نیامدیم و تلاش کردیم بر پایه نماز در کل گروه بنیاد کار و تلاش انجام دهیم.

رییس جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: دعای مردمان و افتادگان و محرومان پای کار ما بوده و خالصانه از بدو ورود خادم راهپیمایان اربعین شدیم. با افتخار آبرسان مثل علمدار کربلا شدیم و سقای کربلا دست ما را گرفت و طی ۲ سال بحران کرونا به اکثر اقشار آسیب دیده از این بیماری کمک کردیم و تا حد توان از سازمان بهزیستی و کمیته امداد حمایت کردیم.

فتاح با اشاره به تلاش های بنیاد برای افتتاح آزاد راه البرز نیز گفت: با افتتاح منطقه یک آزادراه البرز مردم به راحت عبور کردند و همین که دچار حادثه نشدند برای ما ذخیره مهمی شد. پت در ادمه تلاش کردیم تا نگاه مردم به بنیاد تغییر پیدا کند. 

وی ادامه داد: در ایام کرونا همه مراکز تفریحی ما تعطیل شد و اجازه اخراج یک نفر را ندادیم و نگذاشتیم یک نفر حقوقش عقب بیفتد ما در این چهار سال تمام تعهدات مالی مان را انجام دادیم. ما معوقه نداریم طرحهای نیمه تمام را سعی کردیم تمام کنیم و اکثر آنها به تولید و بهره برداری رسید و تبدیل به درآمد شد و ما به تعهدات گذشته وفادار بودیم. 

 هیچ پروژه‌ای به خاطر تحریم معطل نمانده است

رییس سابق بنیاد مستضعفان تاکید کرد: ما همه تعهدات گذشته را تعهد خودمان فرض کردیم.

وی با اشاره به تحریم بنیاد مستضعفان از سوی ترامپ و دولت آمریکا، ابراز کرد: ترامپ در آخرین ماه که میخواست برود در یک بیانیه بنده و همه همکاران را تحریم کرد و نشان داد بنیاد تاثیر گذاشته اما تحریمها به فضل الهی و با اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی شکسته شد و هیچ کاری به خاطر تحریم معطل نمانده است. 

توجه به جوانگرایی در بنیاد مستضعفان

فتاح ادامه داد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان را اجرا کردیم و در حکم حضرت آقا به به کارگیری از گروه‌های جهادی و جوان تاکید کردند. در دولت اقای رئیسی ۲۲ نفر از نیروهای ما به دولت رفتند و سعی کردیم جایگزین آنها از جوانان باشد و خلأیی در امور ایجاد نشود. 

وی تاکید کرد: در اغتشاشات سال گذشته بنیاد با آرامش بوده و کارش را انجام داده است. در مدیریت بحران کرونا در مدت ۵۲ ماه تقریبا دو سال با کرونا مواجه بودیم. نوسانات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی ما را متاثر کرد اما بنیاد توانست تاب بیاورد و مدیریت کند و واقعیت‌ها را در نظر گیرد. 

تعامل در کنار دولت و مجلس

فتاح بر تعامل و همکاری با دولت و مجلس تاکید کرد و گفت: ما در تعاملات برون سازمانی مشکلی نداریم و رابطه ما با دولت و مجلس خوب است. 
وی اضافه کرد: تلاش کردیم امور رسیدگی به محرومین را از طریق کمیته امداد و بهزیستی و گروههای جهادی انجام دهیم. بنیاد علوی بیشتر به محرومیت زدایی پرداخته است و وزن عمده بودجه ما در حوزه محرومیت زدایی هزینه میشود. 

عرضه سهام شرکت‌های بنیاد مستضعفان در بورس

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: در حوزه مسکن از ظرفیت بنیاد مسکن استفاده کردیم. ما خانه نساختیم زیرا سازنده آن بود. ما به شرکتها مجوز دادیم که بخشی از سودشان را صرف رسالت اجتماعی کنند. 

وی با اشاره با ورود این بنیاد به بورس نیز گفت: عرضه سهام شرکتها در بورس اولویتمان بود اما ضرر بورس و بازار سرمایه اجازه نداد. شرکتهای زیان ده ساماندهی شده و وضع بهتر شده و کاهش پیدا کرده است. ماموریتشان لازم است اما زیان ده هستند و باید ساماندهی شوند.

وی یادآور شد: آزادراه تهران شمال فعال شده و با نظر هیات امنا و همت اقای دهقان منطقه سه نیز شروع و به اتمام برسد. ساختار بنیاد شرکتی است و وحدت رویه لازم بود و فکر میکنم تا حدی به این کار موفق شدیم. 

بنیاد مستضعفان در صف اول زلزله‌ها و سیل

فتاح به تلاش های بنیاد مستضعفان در سیل و زلزله اشاره و ابراز کرد: در حوادثی مثل سیل و زلزله بنیاد جز اولین‌ها بوده است و املاک علوی در حال تکمیل است و به نظر موفق شویم به عدد ۱۵۰ هزار سند واگذاری برسیم و به امور موزه ها اهتمام داشتیم و در تهران و شهرهای مختلف توسعه دادیم.

استاندار: شوراهای اسلامی از موثرترین شیوه های تحقق نظام مردم سالاری دینی هستند
دنبال کنید

پلاسکو یک معضل ملی بود

وی اضافه کرد: پلاسکو تبدیل به معضل ملی شده بود و ساخته و افتتاح شد و موجب رضایت کسبه شد. به قرض الحسنه اهمیت دادیم و حتما قرض الحسنه برای اشتغال پرداخت کردیم اما میتواند رقم آن بیشتر شود. یکی از مسائل ما این است که خیلی نظارت می‌شویم و وقت ما گرفته میشود  و خیلی انرژی صرف میشود و خواهشم این است که چاره اندیشی شود

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به تمامی قوانین کشور پای بند است گفت: در نهاد انقلاب بنیاد مستضعفان قوانین رعایت می‌شود. ما مالیات پرداخت می‌کنیم و تحت قوانین هستیم. به مسئله امنیت غذایی اهمیت دادیم و کشاورزی توسعه یافته و طی این چهار سال ۲۰۰ بازدید و سفر رفتم.

وی با اشاره به بنیاد مستضعفان گفت: اخلاق و عملکردهای ما باید با این اسم همخوانی داشته باشد و همه این انتظار را دارند. انتصاب آقای دهقان را صمیمانه تبریک گفت و انتصاب ایشان را فرصتی برای بنیاد دانست و در دوره ایشان حتما بنیاد و حضورم در ستاد اجرایی باعث می‌شود روابط نزدیکترین داشته باشم و در پایان از قصور احتمالی خودم عذر تقصیر میدانم. 

آیت الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در آیین تقدیر از خدمات سید پرویز فتاح و معارفه حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات صهیونیست ها در غزه اظهار داشت: قرآن کریم فرموده اند: فکر نکنید که خدا از کارهای زشت ظالمین غافل است بلکه مهلتی به آنها داده شده و بعدا گریبان آنها را خواهد گرفت‌‌.

وی افزود: کسی که می خواهد متولی حفظ بیت المال باشد باید در حفظ و نگهداری بیت الملل کوشا بوده و علیم باشد و بداند که چه می کنند ضمن اینکه علم لازم را داشته و قدرت حفظ بیت المال را داشته باشند. 

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رسول الله حکومتداری هزینه داشته و جنگ و صلح و آبادانی دارد و باید ضمن تشکیل بیت المال برای تامین هزینه های مخالف حکومت اسلامی، درآمدزایی را از طریق معادن و کشاورزی و صنعت دنبال کند‌؛ صدقه و زکات از موضوعات مهم تامین هزینه های حکومتداری است. 

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: فقیر و مسکین متفاوت از یکدیگر لست فقیر کسی است که در شرایط نیاز شدید دستش را جلوی کسی دراز نمی کند و نمی تواند آنها را شناخت اما مسکین کسی است که نیازمندی شدیدتری داشته و خانه نشین است و برای تامین نیازمندی روزانه شان به کمک دیگران نیاز دارد. 

فتاح: هیچ پروژه‌ای به خاطر تحریم معطل نمانده است 4

وی خاطرنشان کرد: در حکم رهبر معظم انقلاب برای آقایان دهقان و فتاح از آنها خواسته اند به فقرا و مسکین ها از طریق بیت المال رسیدگی کنید. 

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: اتحاد یگانگی در شرایط فعلی کشور وجود دارد و اعلام حمایت جامع و کامل حکومت اسلامی و شیعه ای ایران از مردم غزه بارها اعلام شده است. 

وی گفت: رژیم جنایتکار و هیتلری صهیونیست بارها جنایات متعددی علیه مردم غزه انجام داده و به مساجد و کلیسا و مراکز آموزشی و بیمارستان ها حمله کرده و آنها را تخریب کرده اند‌. 

آیت الله محمدی گلپایگانی تصریح کرد: خاخام های صهیونیستی فتوا داده اند که نظامیان انها می توانند به بیمارستان و مراکز آموزشی حمله کنند اما یکی از آثار بزرگ مردم غزه آن بود که چهره خبیث کشورهای غربی آمریکا، انگلیس و آلمان بی پرده روشن شد و نمی توانند از حقوق بشر حرف بزنند‌. 

وی اظهار داشت: حکومت انگلیس بارها جنایات متعددی علیه مردم دنیا انجام داده و در تاریخ وجود دارد اما بیش از ۱۰۰ هزار نفر در لندن علیه صهیونیست ها به خیابان آمدند و در آلمان هم وضعیت چنین است. 

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: یکی از آثار ایستادگی مردم غزه در برابر صهیونیست ها آن است که جهان از میزان جنایات صهیونیست ها و خباثت آنها مطلع شده و یکصدا آنرا محکوم کردند‌.

وی گفت: شیخ زکزاکی بیش از ۳۰ میلیون نفر را در نیجریه مسلمان کرده است و همسر ایشان در دیدار مقام معظم انقلاب از ایشان خواستند که برای پیوستن به فرزندان شهیدشان دعا کنند. 

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود: اسلام در دنیا در حال زنده شدن است و همه جهان شیعه را می شناسند و به برکت جمهوری اسلامی صدای امواج اشهد ان علی ولی الله به دنیا می رسد.

نباید حلبی‌های آبادهای رژیم پهلوی را یادمان برود

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی باعث بوجود امدن حکومت جمهوری اسلامی شدند؛ عامل اصلی سقوط رژیم پهلوی فساد خاندان آنها بود؛ در زمان رژیم پهلوی خیلی ها نمی دانستند اتوبان یعنی چی ولی در شرایط فعلی بنیاد مستضعفان اتوبان سازی می کنند؛ حلبی آبادها در زمان رژیم پهلوی زیاد بود.

رییس دفتر مقام معظم انقلاب تصریح کرد: ۶۰ درصد خروجی دانشگاه ها در شرایط فعلی خانم ها هستند و این برای جمهوری اسلامی افتخار است. 

سی‌سخت لرزید
دنبال کنید

وی افزود: مدیران جمهوری اسلامی باید سرباز باشند و برای اعتلای این حکومت خدمت کنند که آقایان فتاح و دهقان چنین هستند و سوال نمی کنند و فقط به وظیفه محوله فکر می کنند. 

آیت الله محمدی گلپایگانی افزود: آقای فتاح خدمات بسیار زیادی را در بنیاد مستضعفان انجام دادند که خیلی ها بیان نشد. 

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان در آیین قدردانی از خدمات سید پرویز فتاح و معارفه وی به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: از رهبر معظم انقلاب قدردانی می کنیم که به بنده اعتماد کردند و شکرانه این اعتماد اجرای سیاست ها و منویات رهبر معظم انقلاب است که ابلاغ فرموده‌اند. تمام توان بنده در پیاده سازی منویان مورد نظر ایشان را به کار خواهیم برد و این با پاس قدردانی از اعتماد ایشان است.

وی افزود: آقای فتاح را از پیش انقلاب می شناختم و ارتباط خوب و خانوادگی با ایشان داریم.

دهقان گفت: آنچه در بنیاد مستضعفان انجام خواهیم داد این است که اندیشه‌ای نو خواهیم داشت تا متوجه این هدف عالیه باشد. هنر ما سازمان دهی فعالیت های بنیاد است و اگر غیر از این باشد ضرر خواهیم کرد.

وی ادامه داد:  ما منبعی برای هدر دادن نداریم و زمانی هم برای تصمیم گیری نداریم. امروز در نقطه ای قرار داریم که باید با اتکا به تلاش برای جهش به سوی آینده حرکت کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر  کمک به نیازمندان و مستمندان جامعه ابراز کرد: بنیاد مستضعفان مورد توجه همگان بوده و گام هایی برداشته شده تا به نیازمندان جامعه کمک و دادرس آن‌ها باشیم. این یک وظیفه ارزشی و رسالت انسانی است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی توانمندسازی مستضعفان است و باید از تبدیل بنیاد به خیریه و ارائه کمک های موردی و ناپایدار به دور باشیم.

دهقان تاکید کرد: یکی از بخش های مورد تاکید ما تولید با در هند ثابت است و هر آنچه منجر به ایجاد درآمد پایدار برای اجرای ماموریت های این بنیاد خواهد بود را اجرا خواهیم کرد. ما اجازه نمی دائم دشمنان انقلاب و این نهادانقلاب فعالیت های این بنیاد را تحت شعاع قرار دهند و بنای ما تلاش برای توسعه این بنیاد است.

فتاح: هیچ پروژه‌ای به خاطر تحریم معطل نمانده است 5

وی یاد آور شد: ما هیچ محلی برای درگیر شدن با دیگران نخواهیم داشت و تلاس می کنیم همکار دولت  بوده و در خدمت مستضعفان باشیم.

دهقان ادامه داد: توانمندسازی مستمندان و مستضعفان یکی از آن نگاه های ما در بنیاد است و این ها ناتوان نیستند بلکه برخی محدودیت‌ها دارند که مانع بروز استعدادهای اشان شده است. ما در تلاشیم تا اینها مدیر خودشان باشد و در آمد پایدار و مکفی برای یزندگی عزت مندان داشته باشد.

وی یاد آور شد: بنیاد باید بستری برای ظهور وبروز ایده های جدیدی باشد که بنیاد را به سطوح بالاتر ارتقا دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد ظرفیت های بزرگی در حوزه ارز آوری و صادرات دارد و ما اهتمام جدی برای نقص آفرینی در عرصه امنیت غذایی داریم و انشالله این بنیاد خانه نخبگان جوان خواهد بود.

وی عنوان کرد: ما مجموعه های کارآمد را تقویت می کنیم و همکار دولت خواهیم بود و در جاهایی دولت شکاف دارد ورود می‌کنیم از طرف عم در تلاشیم در عرصه فناوری‌های روز و فناور ورود کنیم و سیاست های بنیاد را پیش ببریم.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی،مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در آیین تقدیر از خدمات سید پرویز فتاح و معارفه حسین دهقان رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: احکام جدید رهبر معظم انقلاب در بنیاد مستضعفان تاثیرگذاری بالایی در آینده کشورمان داشته و دارد. انسان های خردمند و دارای راهبرد و تاثیرگذار و مدیران بزرگ می توانند وضعیت موجود کشور را به شرایط  مطلوب برسانند. 

صفوی ادامه داد: فتاح و دهقان دارای تفکر راهبردی و برنامه جامع و عملیاتی و ستادی قوی و مدیران توانمند دارند و با حمایت مقام معظم رهبری و با همکاری و هماهنگی با دولت خدمتگزار و نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح می توانند به  در ۵ سال آینده کارهای بهتر را نسبت به گذشته انجام دهند.  فتاح و دهقان دارای شجاعت در تصمیم گیری هستند و باید ماموریت ها و وظایفی که مقام معظم رهبری برای آنها مشخص کرده اند را عملیاتی کنند. تجربه و تاریخ ۲۰۰ سال گذشته نشان می دهد قوای اشغالگر در مقابل مردمی که برای میهن و سرنوشت خود می جنگند شکست خواهند خورد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ابراز کرد:با اطمینان می گویم که ممکن است رژیم صهیونیستی غزه را با خاک یکسان کند اما اندیشه مقاومت و ایثار و ایستادگی جوانان مقاومت را هیچگاه نمی توانند از بین ببرند‌. عناصر محور مقاومت در منطقه حامی ملت بزرگ فلسطین هستند؛ آزادی قدس شریف نزدیک بوده و آرزوی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مسلمان است. پیروزی نزدیک است و باید صابر بود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi