شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

الیگودرز بیشترین سهم حوزه فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است

با پیگیری نماینده الیگودرز در مجلس،از طریق وزارتخانه بیشترین سهم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات به الیگودرز اختصاص یافت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102045
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

کرونا :

الیگودرز بیشترین سهم حوزه فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است

‍به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس  به عملیات روسازی و آسفالت معابر ناحیه صنعتی جدید الاحداث چمن سلطان گندمینه الیگودرز،اشاره کرد و گفت: فاز اول پروژه روسازی و آسفالت معابر ناحیه صنعتی جدید الاحداث چمن سلطان-گندمینه با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال با بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است‌.

نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی به دیدار و گفت و گو با معاون وزارت نفت،اشاره و مطرح کرد:با حضور مسئولان ملی و استانی، فاز اول گازرسانی به بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز شامل شهر شول آباد و ۴۳ نقطه جمعیتی دیگر در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر درخواست جهت ارتقاء ساختار و تشکیلات اداره گاز شهرستان الیگودرز،افزود:درخصوص گازرسانی به سایر روستاهای شهرستان الیگودرز با چگنی معاون وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران  گفتگویی انجام شد.

گفتنی است؛تسریع در تکمیل فاز ۱ و ۲ بخش زلقی که بیش از ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شروع عملیات گازرسانی به محورهای مرگسر مرکز دهستان ماهرو، مکدین، بزنوید به دستگرد، روستاهای خلیل آباد و آبباریک و سایر روستاهای شهرستان از جمله مهمترین مطالبات این جلسه بود که تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

جلسه صاحبان مزارع پرورش ماهی با معاون وزیر جهاد کشاورزی

جلسه بررسی مسائل و مشکلات صاحبان مزارع پرورش ماهی با حضور سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور، مدیرکل شیلات لرستان، معاون فرمانداری، تعدادی از مدیران شهرستان و محمد خدابخشی نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس شورای در محل فرمانداری ویژه الیگودرز  برگزار شد.
 

یک اداره دیگر الیگودرز به معاونت مدیرکل ارتقاء یافت

در ادامه  پیگیری ارتقاء ساختار و تشکیلات اداری و اجرایی فرمانداری ویژه الیگودرز، یک  اداره دیگر به معاونت اداره کل ارتقا یافت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس،گفت:با رایزنی های صورت گرفته، سطح پست رییس اداره امور مالیاتی الیگودرز به معاون مدیرکل امور مالیاتی لرستان ارتقاء یافت.
تاکنون،سطح پست رییس جمعیت هلال احمر شهرستان الیگودرز به معاون مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، سطح پست رییس اداره جهاد کشاورزی به معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سطح پست رییس اداره آموزش و پرورش به معاون مدیرکل آموزش و پرورش لرستان و  سطح پست رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان الیگودرز به معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان ارتقاء یافته اند.

تنها مصوبه سفر رییس جمهور به استان لرستان در حوزه ارتباطات مربوط به الیگودرز است

در جلسات مفید و پی درپی وبینار با محوریت مسائل حوزه انتخابیه الیگودرز؛جلسه وبینار بررسی مشکلات دهستان ماهرو با حضور مسوولان استان و شهرستان برگزار شد.
خدابخشی به پیگیری های مستمر در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر الیگودرز بیشترین سهم حوزه فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده نتیجه پیگیری ها از طریق وزارتخانه است و به استان ارتباطی ندارد.

نبی اله شمسی فر، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه لرستان در این وبینار با بیان اینکه با پیگیری نماینده الیگودرز از طریق وزارتخانه بیشترین سهم توسعه حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات استان در الیگودرز صورت گرفته است و پروژه های تاثیرگذاری در این شهرستان در حال اجرا است گفت: شاخص های تخصیص سایت و اجرای پروژه های فناوری اطلاعات عمدتا سختگیرانه است، ولی با پیگیری های وکیل مردم در مجلس، سهم زیادی از توسعه سایت های تلفن همراه در این شهرستان صورت گرفت و تنها مصوبه سفر رییس جمهور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، مربوط به اجرای فیبر نوری شاپورآباد به سد رودبار بود که با اجرای آن، زمینه توسعه این بخش در همه حوزه ها فراهم می شود.
شمسی فر همچنین با اشاره به اقدامات اخیر از جمله اخذ مجوز ۷ سایت دیگر از وزارت ارتباطات که هم اکنون غیر از چالشکوه بقیه فعال می باشند و در حوزه ماهرو سایت موس و گله یار در حال بتن ریزی است و ظرف یکماه آینده مشکل آنتن دهی منطقه رفع خواهد شد.
همچنین احداث سایت های خرسیان، چالفهره و باغ لطیفان در حال اجرا است و پیشرفت خوبی دارند.

فرونشست روزانه یک میلیمتر زمین در دشت های تهران/ آب در معابر شهر غیر قابل نفوذ است
دنبال کنید

مدیرعامل مخابرات لرستان با بیان اینکه سایت چالشکوه از لحاظ برقراری دید رادیویی مشکل دارد و تلاش می کنیم که از طریق فیبر نوری، احداث این سایت صورت بگیرد به اهمیت امنیت در منطقه اشاره و عنوان کرد: فیبر نوری منطقه پیرامام، هوایی است، متاسفانه، هفته ای ۳ تا ۴ بار به علت تخریب، ارتباطات این منطقه دچار اختلال می شود.

وی اضافه کرد: اعتبار اجرای فیبر نوری پیرامام را دریافت کردیم،پیمانکار آن تعیین شده است و امیدواریم ظرف هفته آینده عملیات عمرانی اتصال فیبر نوری و زمینی کردن آن به اتمام برسد. همچنین سایت مرگسر و چال امامزاده داوود (ع) مشکل فیبر نوری هوایی دارد که در تلاش هستیم اعتباری بگیریم که فیبر نوری سایت امامزاده را خاکی کنیم تا ناپایداری ارتباط این منطقه رفع شود.

شمسی فر خاطرنشان کرد:طراح ما معتقد است که اگر چالفهره و تیتکان را بالا بیاوریم سایت مُره هم می تواند پوشش بگیرد، در خصوص سایت اردودر نیز، اپراتور ایرانسل باید همکاری کند که بتوانیم رومینگ بگیریم.سایت گایکان آماده بهره برداری می باشد اما دچار مشکل کوچکی شده که در روزهای آینده رفع می شود.

دریافت مجوز احداث محور سپید دشت، مرگسر به پیر امام یکی از اقدامات کم نظیر بود 

نماینده شهرستان الیگودرز در مجلس گفت:مهمترین کار در منطقه ماهرو احداث جاده “سپیددشت، مرگسر، چال امامزاده داود، پیرامام، شول آباد، الیگودرز”  است که موفق به اخذ مجوز ماده ۲۳ شدیم و تعداد راهدارخانه ها را صد در صد افزایش دادیم.

در این جلسه خدابخشی گزارشی از  پیگیری ها اقدامات اخیر ارایه کرد و مطرح کرد: دریافت مجوز گازرسانی به ۱۶ روستای دیگر، دریافت مجوز احداث آنتن مخابراتی در محور بزنوید به دستگرد و تحت پوشش قرار گرفتن ۱۶ روستا، گازرسانی به عسگران و انتخاب  پیمانکار گازرسانی به روستاهای جدا شده از الیگودرز از جمله مکدین و دره بادام و … اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه جاده الیگودرز به گلپایگان،  ۲۶ میلیارد تومان به پروژه الیگودرز به مسجد سلیمان و ۱۰ میلیارد تومان به طرح راه آهن برای این مرحله از جمله اقدامات و پیگیری دانست و گفت: بزودی گازرسانی به شول آباد به بهره برداری می رسد.

وی افزود:با پیگیری های مستمر، جاده ای را که از سپیدشت تا مرگسر و چال امامزاده داود (ع) ادامه دارد ردیف ملی گرفتیم این جاده، جزء معدود پروژه های ملی است که ابتدا و انتهای آن در یک استان است؛در حالی که جاده هایی که ردیف ملی می گیرند، بین چند استان هستند و امیدواریم پیمانکار آن هرچه زودتر انتخاب شود ضمن اینکه این جاده، ۷۰ تا ۸۰ درصد با جاده دسترسی به ساختگاه سد زالکی نیز همپوشانی دارد.
وی ادامه داد: اولویت ما، راه شکافی است که ارتباط مستقیم بین دهستان ماهرو شامل ۷۰ تا ۸۰ روستا با مرکز بخش و مرکز شهرستان ایجاد شود.
نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:با پیگیری های زیاد، تعداد راهدارخانه ها را در ۴ سال اخیر، صد در صد افزایش دادیم که وجود این راهدارخانه ها که یکی از آنها در مرگسر است،به دهستان ماهرو کمک زیادی می کند، جاده سران نیز که ۱۴ شهید در این منطقه تقدیم انقلاب شده است نیز اهمیت زیادی دارد ولی پیمانکاری که مشغول به کار بود متاسفانه نتوانست کار را تمام کند و پیمانکار جدیدی به کار گرفته شد.

جنگنده فانتوم با شلیک موشک نصر، هدف دریایی را منهدم کرد
دنبال کنید

در این جلسه “مصطفی ملکی” معاون راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه اجرای چندین  پروژه در دهستان ماهرو مد نظر است،افزود:احداث پل قادیان و ایجاد ارتباط چال امامزاده داوود به موس و گله یار اقدامی بزرگ بود.

وی وجود ۱۰ راهداری در الیگودرز را نشانه گستردگی شهرستان دانست و تاکید کرد: با پیگیری های خدابخشی اتفاقات خوب و بی نظیری در الیگودرز رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه محور سران سال گذشته به پیمان رفت اما بدلیل عدم توانایی پیمانکار قرارداد ماده ۴۶ دریافت کرد افزود:اخیرا پیمانکاری دیگر انتخاب شده و تا اواخر خرداد ماه آسفالت می شود.
ملکی ضمن قدردانی از نماینده الیگودرز در راستای جذب اعتبارات گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی  و مرمت جاده‌های روستایی الیگودرز اختصاص یافته است.از جمله اقدامات ارزشمند نماینده الیگودرز پیگیری استقرار سنگ شکن در بخش ذلقی بود و با توجه به مشکلات تهیه مصالح امیدواریم در دیگر بخش ها نیز این دستگاه مستقر شود.

معاون راه روستایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به طراحی پروژه بزرگ حرم تا حرم که با پیگیری های دکتر خدابخشی نهایی شد عنوان کرد: برآورد پروژه در قطعات مختلف آماده است، ۴۳۰ میلیارد تومان برآورد اولیه است، برای قطعه فاز یک ۱۷ کیلومتری از پیرامام به سمت مرگسر که چالش برانگیز ترین قسمت این پروژه است حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کردیم و با انجام این پروژه که در مرحله انتخاب پیمانکار است تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد شد.
در این جلسه،همچنین رحیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان وجود ۱۰ راهداری در الیگودرز را نشانه گستردگی شهرستان دانست و گفت:با پیگیری های نماینده مردم در مجلس، اتفاقات خوب و بی نظیری در الیگودرز رخ داده است. با این وضعیت ماشین آلات و گستردگی همکاران ما از خود گذشتگی می کنند.
وی به اجرای ۲۴ پروژه بزرگ در الیگودرز اشاره کرد و گفت:احداث پل سه سوک از جمله اقدامات ارزشمند است./

پایان پیام

icon

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi