یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

بدون توجه به حوزه فرهنگ در همه حوزه‌ها دچار مشکل می‌شویم

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام سید قوام صادق زاده امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: روز مباره با استکبار و روز دانش آموز است، سه حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است که اولاً نشان می‌دهد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101877
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

کرونا :

بدون توجه به حوزه فرهنگ در همه حوزه‌ها دچار مشکل می‌شویم

به گزارش کرونا از چاروسا، حجت الاسلام سید قوام صادق زاده امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: روز مباره با استکبار و روز دانش آموز است، سه حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است که اولاً نشان می‌دهد که قدرت‌های پوشالی فرو می‌ریزند، سرنگون می‌شوند،  اینان آدم‌های برفی هستند که آب می‌شوند و قدرت واقعی ندارند؛ حوادث سیزدهم آبان برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: اولین حادثه، حادثه کشتار جمعی از دانش‌آموزان ما به دست دژخیمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت رژیم مستکبر آمریکا بودو تبعید بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگ مجاهد دوران، بزرگ حکیم و عارف تاریخ، بزرگ انسان خودساخته و تحول‌آفرین، دگرگون کننده تاریخ، احیاگر بشریت، اسلام و تشیع، آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت؛
 قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد. آمریکای حاضر در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند و بر سرنوشت ما مسلط بودند.

صادق زاده خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارتخانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند و امام خمینی (ره) این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». 

وی گفت: این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد، هم آبروی آمریکا را برد، هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد.

روز قدس نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل است
دنبال کنید

 بنابراین امام راحل را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و امام خمینی (ره) ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

در پی آن مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد و انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند و امام خمینی (ره) از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند.
 
امام جمعه موقت قلعه رئیسی با بیان اینکه انقلاب بزرگی بود چرا که بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست تصریح کرد: این جنایات از یک طرف فلسطینی ها را عصبانی میکند و به صحنه می آورد و از امروز به بعد دنبال فرصت میگردند تا بلاهایی از این نوع را دوباره بر سر اسرائل در بیاورند و کاری که اسرائیل می کند ،گویا دارد بمب ها رو بر سر یهودی ها می ریزد و چون همه اینها به حساب یهودی ها و دولت یهودی اسرائیل فاکتور می شود و روزی باید جواب دهند و کما اینکه شنبه گذشته بخشی را جواب دادند و آنها با اقداماتشان جهان اسلام را متحد کردند قبل از این جهان اسلام یک وضعیت دو دسته داشت.

وی تاکید کرد: پیامد بعد اینکه صهیونیستها با این جنایات وحشیانه ،حقانیت مقاومت را با دست خود تثبیت کردند یعنی الان در جهان اسلام حتی کسانی که درباره بعضی از اضلاع مقاومت ابهاماتی داشتند الان در این صحنه همه حق میدهند به این که جریان مقاومت حق دارد که با سلاح با دشمن صحبت کند و این مقاومت عربی اسلامی در ذهن تمام مسلمانان در منطقه ثبت شد.

اقدام بی‌سابقه از امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد/تغییر آنی 8 ذی‌حساب در آستانه سال جدید!
دنبال کنید

صادق زاده یادآور شد:  اثر دیگر این جنایات این است که هر کس از اسرائیل حمایت میکند ودر جهان اسلام  منافع و نیروهایی دارد  در معرض آسیب قرار میگیرد یعنی انگلیسی ها ،آمریکایی ها ، آلمانی ها ، نیروهای سیاسی ونظامی و عناصر اقتصادی دارند  که امنیت می خواهند و با این روندی که اسرائیلی ها دنبال میکنند امنیت اینها هم در معرض آسیب است.
 
امام جمعه موقت قلعه رئیسی به روز فرهنگ عمومی اشاره و تاکید کرد: فرهنگ خیلی اهمیت دارد. اگر ما دنبال استقلال هستیم  باید به فرهنگ مراجعه کنیم و روی فرهنگ کار کنیم اگر به دنبال خودکفایی و دنبال رفاه عمومی مردم هستیم، اگر به دنبال تدین مردم و یک تمدن بزرگ اسلامی هستیم که باید باشیم و البته هستیم باید روی مساله فرهنگ تامل و تلاش و توجه و سرمایه گذاری ویژه ایبکنیم و باید مساله فرهنگ را مساله اول  این کشور به حساب آورد . ما اگر توانستیم فرهنگ این کشور را بر پایه های مستحکم و قوی و و نهادهای صحیحی که کارایی لازم را داشته باشند پشتیبانی و تقویت کنیم کار این کشور روی غلتک خواهد افتاد و پیشرفت کشور در همه زمینه های تضمین خواهد شد .

وی با تقدیر از خدمات وزیر امور خارجه بیان کرد: در چهار هفته گذشته وزیر خارجه انقلابی آقای دکتر امیر عبداللهیان مرد اول میدان دیپلماسی مقاومت در جهان بوده است.

تماس ها و سفرهای پیاپی به کشورهای مختلف ،به ویژه سفر به نیویورک ، زبان قاطع و بدون لکنت در حمایت از مظلومان غزه و مقاومت مقتدر فلسطین ، نماد روشن پیوند و همبستگی میدان و دیپلماسی است و از مجاهدتهای وزیر امورخارجه انقلابی تقدیر و شکر میکنیم.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi