دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت؟

کرونا _ نسیم راوند؛ شرکت صنایع غذایی شهدناب تنها واحد صنایع تبدیلی کهگیلویه وبویراحمد که در سال ۱۳۷۶ با سفر مسوولان وقت آن زمان به استان با ظرفیت تولید پنج هزار تن کنسانتره و اشتغالزایی ۸۴ نفر در مادوان سفلی یاسوج به بهره‌برداری رسید.  شروع به کار این واحد تولیدی بارقه امیدی در دل جوانان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 101138
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

کرونا :

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت؟

کرونا _ نسیم راوند؛ شرکت صنایع غذایی شهدناب تنها واحد صنایع تبدیلی کهگیلویه وبویراحمد که در سال ۱۳۷۶ با سفر مسوولان وقت آن زمان به استان با ظرفیت تولید پنج هزار تن کنسانتره و اشتغالزایی ۸۴ نفر در مادوان سفلی یاسوج به بهره‌برداری رسید. 

شروع به کار این واحد تولیدی بارقه امیدی در دل جوانان و باغداران این استان ایجاد کرد و خرید سیب که مناطق کاکان و سی‌سخت قطب تولید میوه سیب در استان هستند به صورت تضمین شده انجام می‌شد و روزهای خوب تنها واحد صنایع تبدیلی منجر به صادرات محصولات شهدناب به خارج از کشور شد.

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت؟ 5

 

اما روزهای خوب این واحد تولیدی دو سال بیشتر دوام نداشت و کارخانه شهدناب سال ۱۳۸۶ به خاطر مشکل کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت و همچنین تحریم‌ها منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

در همان روزهای ابتدایی تعطیلی کارخانه و در دولت یازدهم و دوازدهم بارها در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع پیرامون رفع مشکلات این واحد جلسه برگزار شد اما تنها خروجی جلسه این بود که امکان بازگشت شهدناب به چرخه تولید وجود ندارد و حتی بحث فروش دستگاه‌‌های این واحد مطرح شد.

با پایان یافتن دولت دوازدهم و شروع به کار دولت آیت‌الله رئیسی بازگشت واحدهای تولیدی راکد به طور جدی در دستور کار قرار گرفت و واحدهایی که به دلایل مختلف در گذشته راکد شده بودند یک به یک به چرخه تولید بازگشتند که بازگشت نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد از جمله عزم دولت آیت‌الله رئیسی به چرخه تولید است.

هنوز چند ماهی از بازگشت کارخانه قند یاسوج نگذشته است که خبرخوب دیگری کام کهگیلویه و بویراحمدی‌ها را شاد کرد و آن بازگشت کارخانه شهدناب به چرخه تولید پس از گذشت ۱۶ سال بود.

در هفته درختکاری ۱۵ هزار اصله نهال در ارتفاعات شیراز کاشته می‌شود
دنبال کنید

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت؟ 6

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه وبویراحمد در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: سال‌های سال محصولات کارخانه شهد‌ناب به کشور آلمان صادر می‌شد اما تحریم‌ها و مشکلاتی که خود واحد تولیدی داشت منجر به تعطیلی ۱۶ ساله این واحد تولیدی شد که تحریم‌ها و قطع ارتباط با کشورهای دنیا دلیل اصلی تعطیلی این واحد است.

کریم روزبهان بیان کرد: اخیرا سرمایه‌گذاری برای مشارکت در این واحد اعلام آمادگی کرده که این واحد راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: بالغ بر ۱۰ جلسه در قالب کارگروه تسهیل و کارگروه‌های مرتبط برای این واحد تشکیل شد و دستگاه‌های ذی‌ربط پای کار آمدند.

این مسوول عنوان کرد: کارخانه مشکلات سوخت و مشکلاتی در اعطای مجوزها داشت که الحمدالله رفع شدند و در حال حاضر کارخانه راه‌اندازی و در حال تولید است.

روزبهان بیان کرد: البته این واحد هنوز مشکلاتی دارد که صنعت و معدن در کنار این واحد برای رفع مشکلات است تا تولید به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: کارخانه صنایع تبدیلی آبمیوه و نوشیدنی میوه‌ای بدون گاز(شهدناب) پس از ۱۶ سال انتظار به چرخه تولید بازگشت.

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از ۱۶ سال به چرخه تولید بازگشت؟ 7

 

سید احسان عسکری با اشاره به اینکه ۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند، گفت: گوجه فرنگی در این کارخانه به پوره و رب تبدیل می‌شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi