جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد

کواکبیان در دیدار با رؤسای هیات های پارلمانی انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی: اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد سرویس بین الملل رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU در دیدار با رؤسای هیات‌های پارلمانی کشورهای انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38145
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶

کرونا :

اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد
کواکبیان در دیدار با رؤسای هیات های پارلمانی انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی:

اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد

سرویس بین الملل
رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU در دیدار با رؤسای هیات‌های پارلمانی کشورهای انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی دو جانبه با این کشورها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیات پارلمانی ایران صبح امروز (چهارشنبه، ۲۶ مهرماه) در حاشیه یکصد و سی و هفتمین اجلاس IPU در سن پترزبورگ با رؤسای هیات‌های پارلمانی ۴ کشور انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی گفت‌وگو کرد.

بنابراین گزارش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار با اشاره به سطح روابط فیمابین، بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی آموزشی دو جانبه با این کشورها و اتخاذ مواضع مشترک در زمینه قطعنامه نهایی اجلاس ۱۳۷ بین المجالس و انتخاب رئیس جدید آن تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در این دیدار به تفسیر در زمینه نکات زیر صحبت و تاکید کرد:

۱- برجام یک توافقنامه بین‌المللی است و نه تنها ۷ کشور مذاکره‌کننده باید به آن پایبند باشد بلکه شورای امنیت سازمان ملل نیز که در این زمینه قطعنامه صادر کرده است تمامی کشورهای جهان را به نوعی متعهد به آن ساخته است لذا اگر  ترامپ موفق شود کنگره آمریکا را با منویات خود همراه سازد، کشورهای دیگر هیچ الزامی برای پذیرش آن خواسته‌ها ندارند و هرگز اقدامات جنون‌آمیز ضدایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد.

سرپرست فرمانداری دنا تعیین شد
دنبال کنید
کواکبیان ۳۴۰۶۷۵۱۰/۱۸/۲۰۱۷ ۵:۱۹:۴۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/10/201710100808188443_Thum.jpgمصطفی کواکبیان

کواکبیان

کواکبیان ۳۴۰۶۷۵۱۰/۱۸/۲۰۱۷ ۵:۱۹:۴۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/10/201710100851230607_Thum.jpgمصطفی کواکبیان

کواکبیان

 

2- هرچند داعش این روزها نفس‌های آخر خود را می‌کشد اما لازم است همه کشورها در برابر این تروریست‌های جنایتکار موضع مشترک و قوی داشته باشند و از کشورهای حامی آن ها بخواهند از حمایت و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تروریست‌های مذکور دست بکشند.

۳- یک جانبه‌گری قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در زمینه‌هایی همچون دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم، امنیت، حفظ تمامیت ارضی، استقلال کشورها و امثال آن به شدت خطرناک است که کشورهای مختلف جهان باید از طریق دیپلماسی پارلمانی و گروه های دوستی پارلمانی و اتحادیه بین المجالس و امثال به شدت با آن مقابله کنند.

۴- حمایت از مظلومان روهینگیا و مسلمانان یمن و سایر ملت‌های تحت ستم قدرت‌های ظالم، مخصوص یک یا چند کشور نیست بلکه باید صاحبان وجدان های بیدار و عواطف انسانی در کشورهای مختلف از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

همچنین در این دیدارها یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت و آزادی‌عمل اقلیت‌های دینی در ایران و اختیارات نمایندگان آنان مطرح کرد.

همچنین "آباته ریتا" رئیس مجلس شورای اتیوپی در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دوجانبه و لزوم سفر گروه دوستی ایران به آدیس آبابا و اعزام سفیر اتیوپی به ایران تاکید کرد.

سناتور لان جان دونالد عضو پارلمان استرالیا نیز خواستار گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه های محصولات کشاورزی و تعامل آموزشی شد.

شوکو سونوندا عضو پارلمان ژاپن نیز با مطرح کردن خطر آزمایشات هسته‌ای کره شمالی از مواضع و سخنان مسئولان ایرانی در کمیته خلع سلاح هسته ای IPU تشکر کرد.     

آن کلوید عضو پارلمان انگلستان نیز با طرح برخی مباحث مربوطه به چند نفر زندانی ارتباطات اقتصادی پسابرجام را به همین موضوعات جزئی مرتبط دانست./

پایان پیام

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۶

کواکبیان

اقدامات ضد ایرانی ترامپ نمی‌تواند ملت قهرمان ایران را به عقب نشینی وادار سازد رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU در دیداربا رؤسای هیات‌های پارلمانی کشورهای انگلیس، ژاپن، استرالیا و اتیوپی بر ضرورت گسترش روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی دو جانبه با این کشورها تاکید کرد. http://media.icana.ir//Image/2017/10/201710100606207035_Thum.jpg£کواکبیان£ اقدامات,ضد,ایرانی,ترامپ,نمی‌تواند,ملت,قهرمان,ایران,را,به,عقب,نشینی,وادار,سازد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi