جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جریان اصولگرا از پا ننشسته و منتظر فرصت است

تنها پنج ماه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر مانده است و همه احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی در حال آماده سازی خود و جریانشان برای انتخابات پیش رو هستند. جدای از انتخابات ریاست جمهوری که مسئله بسیار متفاوتی است، انتخابات شورای شهر، امسال از اهمیت و جایگاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30259
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۳:۳۷

کرونا :

جریان اصولگرا از پا ننشسته و منتظر فرصت است

تنها پنج ماه به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر مانده است و همه احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی در حال آماده سازی خود و جریانشان برای انتخابات پیش رو هستند. جدای از انتخابات ریاست جمهوری که مسئله بسیار متفاوتی است، انتخابات شورای شهر، امسال از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

اصولگرایان به خوبی می دانند که امروز حتی با رسانه هم نمی توانند قاطبه ملت شریف ایران را با افکار و برنامه های خود همراه سازند، چرا که حداقل در دو انتخابات اخیر، به خوبی نتیجه ۶ سال اتهام زنی و تخریب جریان رقیبشان را گرفتند و مردم همیشه در صحنه و با بصیرت ایران اسلامی «نه» بلندی به آنها گفتند.

انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته اما نشان از پایگاه فوق العاده جریان اصلاحات در میان مردم خسته از صحنه آرایی های اصولگرایان در طول حاکمیت یکدست خود در طی ۱۲ سال پیش از آن می دهد.

جایگاه متزلزل آنها در شوراهای اسلامی شهرهای بزرگ و کوچک نیز گواه همین موضوع است. اما باید دانست جریان اصولگرا از پا ننشسته و منتظر فرصت است.

این فرصت به راحتی در اختیار آنها قرار نخواهد گرفت مگر اینکه اصلاح طلبان این فرصت را در اختیار آنها قرار بدهند. یکی از این چالش های مهم پیش روی اصلاح طلبان اختلافات داخلی است که البته انتخابات هفتم اسفند نشان از همگرایی اصلاح طلبان حول نقطه ای مشترک به نام منافع ملی و جریان اصلاحات داد. اما نکته مهمتر از اتحاد، در این برهه، داشتن برنامه ای منسجم است که البته نشانه های خوبی از آن را می توان در جریان اصلاحات دید.

جهانگیری: در کاهش نرخ باروری هنوز به نقطه هشدار نرسیدیم که بخواهیم اقدامات اضطراری انجام بدهیم
دنبال کنید

جریان اقتدارگرا باز هم تلاش خواهد کرد تا با هجمه پوپولیستی علیه برنامه های اصلاح طلبان، شرایط را به نفع خویش عوض کند. با این اوصاف اصلاح طلبان باید ضمن ارائه برنامه خودشان، نسبت به تبیین جزء به جزء این برنامه ها اقدام کنند که در این صورت پیروزی نهایی با جریان اصلاحات است. داشتن برنامه می تواند تضمین تکرار پیروزی اصلاح طلبان در آینده نیز باشد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi