شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از شرکت غله پرداخت شد

ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از خرید ۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا خبر داد و گفت: قریب ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد و مابقی در دست پیگیری است که با تامین اعتبار توسط جهاد کشاورزی و شرکت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 96930
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۰۳

کرونا :

۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی از شرکت غله پرداخت شد

ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از خرید ۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۰ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا خبر داد و گفت: قریب ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد و مابقی در دست پیگیری است که با تامین اعتبار توسط جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی پرداخت شود.

مدیرکل غله کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد و بیش از ۱۶۵ میلیارد پرداختی  کلزا بود.

وی با بیان اینکه کلزا با قیمت سال قبل پرداخت شد اما قیمت جدید گندم در خریدها لحاظ شده، گفت: خبری از افزایش قیمت خرید کلزا وجود ندارد و هر موقع در خصوص افزایش قیمت تصمیمی گرفته شد اعتبارات لازم تامین می‌شود.

این مسوول در خصوص افزایش قیمت نان گفت: قیمت نان در کارگروه آرد و نان استان بررسی می‌شود، در حال حاضر کارهای آنالیز قیمت نان نسبت  به سایر استان‌ها با همکاری حوزه اقتصادی استانداری، جهاد کشاورزی، اتحادیه و اداره کل غله در حال انجام است و اگر به نتیجه برسیم در کارگروه استانی مطرح و افزایش قیمت لحاظ می‌شود، لذا افزایش قیمت بستگی به نظر کارگروه آرد و نان دارد و این کارگروه نظر نهایی را اعلام می‌کند.

صداقت‌کیش با بیان اینکه هیچ کشاورزی از سنوات گذشته مطالبه‌ای از حوزه غله ندارد، عنوان کرد: ۱۰۰ درصد قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان شهرستان‌های گرمسیری پرداخت شد و یک درصد باقیمانده مربوط به کشاورزان مناطق سردسیری است که ظرف ۱۰ روز اخیر به ما گندم تحویل دادند که قیمت آنها پرداخت می‌شود.

آموزش در بیماری کرونا آسیب جدی دید/همه برای بازگشایی بانشاط مدارس کمک کنند
دنبال کنید

وی با بیان اینکه خرید گندم از کشاورز مناطق سردسیری تا شهریور ماه ادامه دارد عنوان کرد: پیش بینی می‌شود خرید تضمینی گندم از کشاورزان به ۷۴ هزار تن برسد که تاکنون خرید این میزان گندم بی‌سابقه بوده است.

پایان پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi