یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین وضعیت طرح‌های کشاورزی گچساران/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا ساخت ایستگاه‌‌های پمپاژ آب

علی دستلاف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در جهاد کشاورزی این شهرستان به همت مسئولان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در دست اقدام است. وی بیان کرد: در گچساران ۲۹ طرح کشاورزی در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در دست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 90632
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

کرونا :

آخرین وضعیت طرح‌های کشاورزی گچساران/ از پرداخت مطالبات پیمانکاران تا ساخت ایستگاه‌‌های پمپاژ آب

علی دستلاف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های متعددی در جهاد کشاورزی این شهرستان به همت مسئولان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در دست اقدام است.

وی بیان کرد: در گچساران ۲۹ طرح کشاورزی در بخش های مختلف با اعتباری بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این طرح ها در زمینه ساخت کانال آبیاری، پل و جاده بین مزارع، اجرای شبکه آبیاری و سیستم قطره ای، بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ، خط انتقال آب و احداث مجتمع گلخانه ای است.

دستلاف عنوان کرد: ساخت ۱۶ کانال آبیاری در روستاهای سید جمال الدین، دیل، ده خلیفه، اسپر، نازمکان، گربستان، رودبال، سرتیره، ده جلیل، خیرآباد و … در دست اجراست.

وی گفت: این طرح ها با اعتباری بیش از ۳۹ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۷۰ درصد در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: ساخت ۲ دهنه پل سه متری بین مزارع در منطقه ماهور باشت و اسلام آباد لیشتر با اعتبار ۶ میلیارد ریال از دیگر طرح های جهاد کشاورزی گچساران است.

دستلاف بیان کرد: جاده بین مزارع رودبال با اعتباری ۲۲ میلیارد ریال و به طول پنج کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد در دست اجراست و عملیات اجرایی ساخت پل بین مزارع این منطقه بزودی از سوی شرکت نفت آغاز خواهد شد.

وی افزود: اجرای شبکه ۳ و تامین آب روستاهای امامزاده جعفر (ماهور باشت) با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبیاری خواهد شد.

دستگاه های اجرایی ظرف پنج روز اطلاعات موردنیاز طرح آمایش سرزمینی را ارایه دهند
دنبال کنید

دستلاف اضافه کرد: اجرای شبکه ۳ و ۴ تامین آب اراضی لیشتر و تنگ انگشترک با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بیش از ۶۱ میلیارد ریال در حال اجراست .

وی افزود: یکهزارو ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در این منطقه وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در قالب اجرای شبکه ۳ به مناقصه رفته و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران اظهار کرد: طرح تامین آب و اجرای سیستم قطره ای باغات اسپر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در دست اجراست که با تکمیل این طرح ۷۵ هکتار از باغات و زمین های کشاورزی این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

دستلاف عنوان داد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری دژسلیمان با ۲۰ درصد پیشرفت و ۲ میلیارد ریال اعتبار، خط انتقال آب دیل به چرزو با چهار میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح های در دست اجرای این اداره است.

وی گفت: که با اجرای این طرح ها ۱۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه دیل و چرزو و ۵۰ هکتار از منطقه دژ سلیمان آبی خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت فشار بابا کلان به مساحت ۵۷۰ هکتار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در دست اجراست.

مدیرجهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: بازسازی و مرمت ایستگاه های پمپاژ شامبراکان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و ساخت ایستگاه پمپاژ ثانویه باغات دیل و آرو با مساحت ۱۰۰ هکتار و اعتبار چهار میلیارد ریال از دیگر طرح های جهاد کشاورزی گچساران است.

تشکیل 282 پرونده تخلفاتی صنفی در آذربایجان‌شرقی
دنبال کنید

دستلاف اضافه کرد: پیمانکارانی که از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۱ دارای مطالبات بودند بدهی آنها امسال به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی افزود: جا دارد از پیگیری و تلاش نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری این شهرستان در زمینه تامین و همکاری با جهاد کشاورزی گچساران در زمینه اجرای طرح های کشاورزی تقدیر و قدردانی کرد.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi