سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طراحی سیستم بومی برای ساخت بازی و اپلیکیشن‌های آنلاین

به گزارش کرونا، مهدی رشیدی، از اعضای اصلی تیم فنی پلتفرم ابری کلونش که در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان مستقر هستند با اشاره به فعالیت‌های این تیم به ایسنا، گفت: نسل جدید پلتفرم گیمینگ کلود (که فقط در زمینه ساخت بازی‌های آنلاین فعال است و از سال ۹۸ شروع به فعالیت رسمی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 81903
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

کرونا :

طراحی سیستم بومی برای ساخت بازی و اپلیکیشن‌های آنلاین

به گزارش کرونا، مهدی رشیدی، از اعضای اصلی تیم فنی پلتفرم ابری کلونش که در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان مستقر هستند با اشاره به فعالیت‌های این تیم به ایسنا، گفت: نسل جدید پلتفرم گیمینگ کلود (که فقط در زمینه ساخت بازی‌های آنلاین فعال است و از سال ۹۸ شروع به فعالیت رسمی کرده است) تحت عنوان کلونش تا چند هفته دیگر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در پلتفرم گیمینگ کلود سعی بر این شد تا ساز وکار مورد نیاز برای ساخت یک بازی آنلاین آماده شود که با استقبال خوبی از سمت توسعه دهندگان ایرانی همراه بود و همین استقبال باعث شد تا به فکر توسعه نسل دوم این پلتفرم تحت عنوان کلونش بیفتیم. در کلونش هدف ما فقط گیم نیست و تمام دغدغه‌ها، چالش‌ها و پیشنهادات توسعه دهندگان برای سرویس گیمینگ کلود را در نظر گرفتیم تا این پلتفرم برای کل جامعه توسعه دهندگان بازی و اپلیکیشن‌های آنلاین کاربردی و مورد استفاده باشد.

رشیدی یکی از شاخص‌ترین خدمات در پلتفرم ابری کلونش را سرویس تماس صوتی و تصویری دانست و توضیح داد: تنها تیم ایرانی هستیم که چنین سرویسی را ارائه می‌کنیم و این سرویس به‌عنوان اولین سرویس رسمی پلتفرم ابری کلونش تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد. تکنولوژی مورد استفاده در این سرویس تکنولوژی است که در اپلیکیشن‌های مطرح دنیا از قبیل Google Meet ، Club House، Discord، Telegram و WhatsApp استفاده شده است و مفتخریم به‌عنوان اولین تیم و پلتفرم ایرانی در این زمینه به جامعه توسعه دهندگان ایران خدمت‌رسانی کنیم.

این دانشجوی کارشناسی نرم‌افزار در خصوص روند وارد شدن تیم‌ها به مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، گفت: تیم‌های بازی‌سازی با یک ایده کلی وارد می‌شوند و فرصتی برای پیشبرد بازی خواهند داشت. تیم ما نیز درزمینه ساخت بازی‌های آنلاین ایده خود را ارائه کرد و مدت ۶ ماه فرصت داشتیم روی ایده کارکنیم که نتیجه آن انتشار پلتفرم گیمینک کلود شد. به دلیل اینکه تنها تیم ایرانی بودیم که در زمینه تبدیل بازی آفلاین به آنلاین کار می‌کردیم با بازخورد خوبی همراه شدیم. چراکه از یک‌سو نرخ دلار بالا بود و تیم‌های و از سوی دیگر تحریم‌ها امکان همکاری با سرویس‌های مشابه خارجی را سخت می‌کرد، به همین دلیل توسعه دهندگان بازی و اپلیکیشن به سمت ما جذب شدند.

به گفته رشیدی، در بحث نوشتن بازی‌های آنلاین به چند سال تجربه درزمینه سرور و شبکه و امنیت نیاز است و اگر تیمی می‌خواهد این موضوع را شروع کند، حداقل پنج سال زمان برای کسب تجربه نیاز دارد. تیم ما تلاش کرد این دغدغه را از دوش تولیدکننده ایرانی بردارد و خوشبختانه توانستیم در این زمینه به تولید کننده‌های ایرانی خدمت رسانی کنیم.

عضو اصلی تیم فنی پلتفرم ابری کلونش همچنین اضافه کرد: بازی جدید این تیم تحت عنوان شهرآشوب که یک بازی مافیا آنلاین با یک رویکرد جدید است تا چند هفته آینده به‌صورت رسمی منتشر خواهد شد و این تیم امیدوار است که با بازخورد خوب از سمت کاربران ایرانی همراه شود.

منبع: ایسنا

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi