سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران کارخانه «خمیرمایه ناغان» بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش کرونا از شهرکرد، کارخانه خمیرمایه ناغان به علت آلودگی‌های زیست محیطی و عدم رفع آن‌ها با وجود تذکرات مکرر، هشتم مرداد ماه پلمب شد و کارگران آن مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. خبرنگار این رسانه وضعیت دریافت بیمه بیکاری و حقوق کارگران را پیگیری کرده است. محسن مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 80769
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶

کرونا :

کارگران کارخانه «خمیرمایه ناغان» بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش کرونا از شهرکرد، کارخانه خمیرمایه ناغان به علت آلودگی‌های زیست محیطی و عدم رفع آن‌ها با وجود تذکرات مکرر، هشتم مرداد ماه پلمب شد و کارگران آن مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند. خبرنگار این رسانه وضعیت دریافت بیمه بیکاری و حقوق کارگران را پیگیری کرده است.

محسن مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: این کارخانه بر اساس حکم قضایی تعطیل شده که به دنبال تعطیل شدن کارخانه کارگران نیز بیکار شدند، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه دارد تا حل شدن مشکل کارخانه و مشغول به کار شدن کارگران از آنان حمایت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: کارگران طبق قانون از زمان تعطیلی کارخانه تا احیای مجدد، بیمه و مستمری بیکاری و حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: هر کارگر در این زمان ۵۵ درصد حقوق در زمان کار و ۱۰ درصد تحت تکلف برای هر نفر را دریافت می‌کند که مجموع دریافتی هر فرد از ۸۰ درصد کل حقوقش بالاتر نمی‌رود به طور مثال اگر کارگری ۲ فرزند دارد و ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کرده در این شرایط بین ۶ تا ۷ میلیون تومان و اگر حداقل بگیر باشد ۱۰۰ درصد حقوق را دریافت می‌کند.

مولوی بیان کرد: اگر کارگری یک روز سابقه کار در کارخانه داشته و مجرد باشد حداقل ۶ ماه حقوق را دریافت می‌کند و اگر متأهل باشد ۱۲ ماه بیمه و اگر بالاتر از ۱۰ ماه سابقه داشته باشد سقف کامل حقوق و بیمه خود را دریافت می‌کند.

کارگران کارخانه «خمیرمایه ناغان» بیمه بیکاری دریافت می‌کنند 3

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ کارگر این کارخانه ۱۲۰ نفر برای بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: این مرکز با شرایط خاص و ویژه تعطیل شد که با بیمه بیکاری همه افراد موافقت شد و این امر از شکایت افراد جلوگیری کرد.

تشریح اقدامات بخشدارمرکزی گچساران در تعطیلات نوروزی
دنبال کنید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه به محض تکمیل روند ثبت‌نام، کارگران همه بیمه و حقوق خود را از روزی که بیکار شدند دریافت می‌کنند، گفت: تلاش ما احیای دوباره کارخانه و به‌کارگیری کارگران است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi