سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ثروتمندترین استان کشور کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد/ اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید / لزوم تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود ریشه‌ای امکانات درمانی در استان بوشهر، گفت: ثروتمندترین استان کشور کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 72741
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

کرونا :

ثروتمندترین استان کشور کمترین تعداد تخت بیمارستانی را دارد/ اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید / لزوم تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی وزارت بهداشت

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، ابراهیم رضائی نماینده مردم دشتستان و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک فراکسیون جنوب مجلس با وزیر بهداشت، درمان وآموز پزشکی با تقدیر از سفر وزیر بهداشت به دشتستان و تشکر از تلاش کارکنان حوزه سلامت در استان بوشهر، گفت: استان بوشهر رتبه آخر را در تعداد تخت‌های بیمارستانی دارد و باید فکری به حال آن شود.

وی با اشاره به کمبود امکانات درمانی در استان بوشهر، عنوان کرد: استانی که ثروتمندترین استان در حوزه درآمد است در حوزه سلامت فقیرترین استان است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم یکی از مهمترین چالش‌های وزارت بهداشت را مشکلات بودجه‌ای و تامین مالی برای پروژه‌ها و برنامه ها دانست و افزود: باید به دنبال راه‌های جدید تامین منابع مالی بود و در این راستا می‌توان از ظرفیت خیرین سلامت، واگذاری اموال بلااستفاده یا امکانات سایر دستگاه‌ها استفاده کرد.

رضائی با اشاره به مطالبات و نارضایتی‌های کادر درمان، گفت: ماه‌هاست که بسیاری از کارکنان نظام سلامت از جمله پزشکان و پرستاران کارانه خود را دریافت نکرده‌اند که باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

وی یکی دیگر از مشکلات اصلی وزارت بهداشت را عدم تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی این دستگاه خواند و خاطرنشان کرد: بسیاری از نیروها و کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور امنیت شغلی ندارند و تبدیل وضعیت نشده‌اند و ضرورت دارد که وزارت بهداشت با ارائه لایحه‌ای به هیأت دولت و در نهایت به مجلس آنها را تعیین تکلیف کند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس، پر نشدن ظرفیت برخی رشته‌های دستیاری پزشکی را چالش‌زا خواند و تاکید کرد: ایجاد جذابیت برای رشته‌های تخصصی که ظرفیت آنها پر نمی‌شود باید مد نظر باشد.

تولید با کیفیت‌ترین کرک ایران در بافت، رابر و ارزوئیه/نیاز ضروری مدارس عشایری به بازسازی
دنبال کنید

وی با بیان اینکه این روزها مورد مراجعه دانشجویان پزشکی محصل در کشور اوکراین هستیم، ادامه داد: این دانشجویان پس از بازگشت به ایران وضعیت خوبی ندارند و باید مورد حمایت قرار گیرند و زمینه برای ادامه تحصیل آنها در داخل فراهم شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مشکلات تلخ ناشی از بحران کرونا در تابستان ۱۴۰۰ تاکید کرد: انتظار داریم نیازهای ابتدایی در بیمارستان‌ها تامین شود تا به مشکلات تابستان گذشته دچار نشویم.

وی خطاب به وزیر بهداشت ادامه داد: انتظار داریم که اگر نمی‌توانید مسائل بزرگ را حل کنید حداقل مشکلات کوچک را حل کنید. برخی مراکز درمانی و بهداشتی به تجهیزات کوچکی نیاز دارند که بتوانند خدمات دهی مناسبی داشته باشند.

رضائی با برشمردن مشکلات دشتستان در حوزه سلامت، تصریح کرد: تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، ایجاد دانشکده داروسازی در دشتستان، آموزشی شدن بیمارستان شهید گنجی و رفع مشکلات آن، رفع کمبود نیروی انسانی متخصص، اختصاص تجهیزات مورد نیاز به مراکز بهداشتی و درمانی دشتستان، تامین آمبولانس، افتتاح کلینیک تخصصی برازجان، ساخت پایگاه اورژانس بین جاده‌ای، صدور مجوز بیمارستان شبانکاره و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کلمه و آبپخش باید با جدیت دنبال شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi