یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از ۵ هزار دوز واکسن کرونا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد 

یاسوج- کرونا نیوز- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار و ۶۰۰ دوز واکسن کرونا امروز یکشنبه به این استان وارد شد. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59705
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

بیش از ۵ هزار دوز واکسن کرونا وارد کهگیلویه و بویراحمد شد 

پرویز یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا از امروز برای کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، کادر بهداشت و درمان مراکز خصوصی، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و نیروهای اورژانس این استان آغاز خواهد شد. 

وی با اشاره به افزایش بی سابقه آمار بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این استان از اواسط اسفندماه ۱۳۹۹ وارد چرخه افزایشی مبتلایان به کرونا شده و پیک دوم در آن آغاز شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روند افزایشی مبتلایان به کرونا در تمامی نقاط کشور مشاهده می ‌شود اما این استان به مراتب زودتر از دیگر مناطق وارد پیک دوم شد. 

یزدان پناه عنوان کرد: امید است با همکاری مردم کهگیلویه و بویراحمد بتوان در هفته های آینده از پیک دوم بیماری کرونا عبور کرده و روند مبتلایان به این بیماری در استان نزولی شود. 

وی ابراز داشت: با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ درصد افراد درگیر نیاز به خدمات بیمارستانی دارند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افزایش تعداد بیماران بستری منجر به افزایش تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در این استان می شود. 

یزدان پناه اظهار داشت: ظرفیت ‌های درمانی هر استان برای مقابله با بیماری کرونا محدود بوده و کهگیلویه و بویراحمد نیز از استان های پیشرفته کشور نیست و ظرفیت درمانی محدودی دارد. 

وی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد باید برای رعایت مسائل بهداشتی همکاری کنند زیرا در غیر این صورت اتفاقات ناگواری را تجربه خواهند کرد. 

سرانه فضای سبز شهر لیکک کمتر از چهارمتر مربع است
دنبال کنید

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بزرگترین مشکل این استان در بحران کرونا برگزاری تجمع های عروسی و ترحیم است. 

یزدان پناه عنوان کرد: تجمع ها و دورهمی ها عامل اصلی انتشار بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بوده و از مردم این استان درخواست می‌ شود از فضای مجازی برای ارتباط های خود استفاده کرده و به هیچ وجه در تجمع ها حضور نیابند.  

وی ابراز داشت: در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد که تمامی مراسم های عزاداری با تعداد مشخص حداکثر ۳۰ نفر برگزار شده و آیین های تشییع جنازه نیز از ساعت هفت تا ۱۰ صبح انجام شود.  

یزدان پناه گفت: افرادی که در کهگیلویه و بویراحمد از این قانون سرپیچی کنند علاوه بر برخورد جدی با آنان به مراجع قانونی نیز معرفی می شوند.  

وی اظهار داشت: هم اینک ۷۵۰ تخت برای بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده که از این تعداد ۵۵۰ تخت اشغال شده و  امید است با همکاری مردم استان نیازی به فعال کردن تخت های بیشتر نباشد. 

یزدان پناه افزود: مقرر شده پس از این مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد که مشکل تنفسی و کاهش اکسیژن خون ندارند به صورت سرپایی درمان و بنا به تشخیص پزشک داروی رندیسیور دریافت کنند تا نیازی به بستری آنان نباشد. 

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi