شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

۸۰ درصد محصولات کشاورزی کشور از سوی شبکه‌های تعاونی تولید می‌شود

گچساران- کرونا نیوز- معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: ۸۰ درصد تولیدات محصولات کشاورزی  درکشور از سوی تعاونی های تولید، روستایی و کشاورزی اعم از دامداران، گاوداران، مرغداران، مرغ تخم گذار  و دام سبک تولید و وارد چرخه مصرف و صادرات می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 59456
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱

کرونا :

۸۰ درصد محصولات کشاورزی کشور از سوی شبکه‌های تعاونی تولید می‌شود

مرتضی معتمد روز یکشنبه در بازید از تعاونی های تولیدی گچساران در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: بیش از سه هزارو ۷۵۰ شرکت تعاونی و اتحادیه تعاونی در کشور  زیر مجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی دارای تشکیلات گسترده ای است، افزود: بیش از چهار میلیون کشاورز و روستایی عضو مستقیم این تعداد تعاونی هستند.

معتمد راه اندازی روستا بازار را از برنامه های سازمان تعاون روستایی اعلام کرد و گفت: راه اندازی این مکان برای فروش محصولات کشاورزی در شهرها و کلان شهرها در حال پبگیری است.

وی ادامه داد: راه اندازی روستا بازار از مهر ماه  ۹۹ در دستور کار تعاون روستایی قرار گرفته و تاکنون ۱۳۹ مجموعه فروشگاه های متشکل از چندین غرفه در استان های کردستان،  خراستان ، کرمان، اذربایجان غربی و قزوین تاسیس شده است.

معتمد اظهار داشت: راه‌اندازی این فروشگاه‌ها؛ ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است.

وی افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار از سوی  اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهد شد.

معتمد افزود: شرکت های تعاونی روستایی خود گردان هستند و در ماموریت هایی واگذار شده به آنها از جمله  خرید های تضمینی از جمله گندم و گوجه موفق هستند.

وی تملک و  فعال سازی صنایع غذایی که با سرمایه گذاری بخش تعاونی و خصوصی احداث شده و  به دلایل مختلف از جمله سوء مدیریت، از  چرخه خارج شده اند را از مهمترین برنامه های شرکت تعاونی برای برگرداندن آنها با چرخه تولید اعلام کرد.

2 پیش‌بینی انتخاباتی از حجت‌الاسلام بزرگواری
دنبال کنید

معتمد برگرداندن صنایع تبدیلی راکد به چرخه تولید را از دیگر برنامه های تعاون روستایی کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ماده ۵۶ تنظیم بخشی از مقررات دولتی به تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات در زمینه غرفه روستا بازار، احداث سردخانه و طرح های اشتغالزایی هزینه خواهد شد.

معتمد گفت: برای راه انداری روستا بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد مکانی در نظر گرفته شده که تا ۴۵ غرفه قابل افزایش است.

وی بررسی توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان،  سرکشی از تعاونی های تولید و روستایی، ارزیابی استعداد های کشاورزی گچساران برای موثر واقع شدن و اثر بخشی شرکت ها و توسعه خدمات شرکت ها را از مهمترین بازدید خود از شرکت های تعاونی روستایی گچساران  اعلام کرد. 

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور در سفر یکروزه خود به گچساران از شرکت تعاونی های روستایی این شهرستان بازید کرد.

شهرستان گچساران در جنوب غربی گچساران قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi