جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پیام بزرگ یادواره شهداء / امیدی به برجام اروپایی هم نیست

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در گچساران حجت الاسلام سیدنورالله افشار ،امام جمعه چرام در یادواره ۲۰شهید فرهنگی گچساران که با حضور جمعی از مسئولان در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد،با اشاره به جایگاه و منزلت شهادت طلبی درمکتب اسلام ،گفت:شهادت مفهوم یک مصداق قدسی است که خداوند به انسان های مُلکی ارزانی داشته تا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 48255
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

کرونا :

پیام بزرگ یادواره شهداء / امیدی به برجام اروپایی هم نیست

برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در گچساران حجت الاسلام سیدنورالله افشار ،امام جمعه چرام در یادواره ۲۰شهید فرهنگی گچساران که با حضور جمعی از مسئولان در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد،با اشاره به جایگاه و منزلت شهادت طلبی درمکتب اسلام ،گفت:شهادت مفهوم یک مصداق قدسی است که خداوند به انسان های مُلکی ارزانی داشته تا در لباس شهادت انسان های ملکی تبدیل به انسان های ملکوتی شوند.

مفهوم شهادت طلبی

وی افزود:در واقع شهادت واژه ای عظیم است که انسان های مادی از درک آن عاجز هستند،مفهوم و مصداقی که اگر در تاریخ صدر اسلام و در زندگی امیرالمومنین علیه السلام نگاه کنیم ،می بینیم که افتخارات بسیاری در زندگی امام علی علیه السلام وجود دارد از جنگ های بدر ، احد و خیبر گرفته تا رجزهایی که در مقابل عمربن عبدود خواندند و در شب لیله المبیت در بستر پیامبر(ص) می خوابند تا جان پیامبر(ص) صیانت شود.
افشار درادامه اظهارکرد:اما هیچ جایی ندیدیم که امیرالمومنین علیه السلام این عبارت “فُزت و رب الکعبه” را استفاده کنند و تنها جایی که این عبارت را استفاده کردند در مسجد کوفه و در جایگاهی که دارند به شهادت نزدیک می شود، لذا مفهوم شهادت بس عظیم و بزرگ است.

اراده ای مافوق دیگر اراده ها

امام جمعه چرام گفت:در یادواره شهداء گرد هم جمع می شویم تا یاد شهداء و ارزشهای الهی گرامی داشته شود چراکه حرکتی جهادی در راستای اهداف شهدای عزیز است ،شهدایی که به ما آموختند اراده الهی در مقابل اراده طاغوت پیروز است.

سیطره آمریکایی ها بر افکار و اندیشه ملت ها

وی افزود: “تافلر” نویسنده آمریکایی می گوید در قرن ۲۱جنگ، جنگ اراده است و باید به جای اینکه بربدن ها سیطره پیدا کنیم باید برافکار و اندیشه ها سیطره پیدا کنیم و خروجی فکر و اندیشه ملت ها بشود ما نمی توانیم.
افشار تصریح کرد:به فرموده رهبر معظم انقلاب امثال سید حسن تقی زاده هایی بیایند که افکار مانمی توانیم را ترویج بکنند آنهم با روش های گوناگون، اما شهداء آموختند که اراده الهی ،اراده پیروزی است و در راستای همین سخن “تافلر” می بینیم که آمریکایی ها این موضوع را هدف قرار داده اند که بر اراده ها ، ذهنیت ها و تفکرها سیطره پیدا کنند.

هدف مهم استکبار

امام جمعه چرام درادامه گفت:از زمان “بیل کلینتون” در آمریکا ،مسئله ای که رهبرمعظم انقلاب برآن تاکید داشتندشبیخون فرهنگی ،ناتوی فرهنگی و نبرد ایدئولوژیکی بود که آمریکایی ها در همین راستا شروع کردند و در راستای اینکه فکر و اندیشه ملت ها را بربایند و تنها خروجی فکر و اندیشه ملت ها در مقابل غرب و استکبار ما نمی توانیم باشد.
وی تصریح کرد:شهداءبه ما آموختند که در نبرد اراده ها ؛آنکسی پیروز است که خدا را دارد و آن ملتی پیروز است که نگاهش به توحید و معاد یک نگاه عمیق باشد و نه اعتقادی مثل کمونیست ها که هیچ اعتقادی به توحید و معاد ندارند.

آقای جهانگیری موقع شنیدن این اخبار چه احساسی داشتید?!!
دنبال کنید

شهداء، الگوی مقاومت

امام جمعه چرام اظهارکرد:اگر در منطقه خاورمیانه اراده حزب الله، حماس و انصارالله یمن در مقابل تمام تجهیزات مادی دشمن غلبه پیدا می کند بخاطر الگو گرفتن از شهداء و رزمندگانی است که در جنگ ۸ساله متجلی شد.
افشار افزود:شهداء به ما آموختند کسی که خدا را دارد همه چیز دارد و انسانی که الگویش امام حسین علیه السلام است حتی در چنگ دشمن هم باشد واژه اسارت را مثل شهیدحججی عزیز به تمسخر می گیرد.

مقدمات ظهور حضرت حجت(عج)

وی گفت: ملت و مسئولین اگر می خواهید در جنگ اراده ها پیروز شوید و اگر می خواهید مقدمات ظهور امام عصر(عج) را فراهم کنید باید انسان هایی تربیت شوند که در راستای اهداف بزرگ انتظار و شهادت طلبی و مدیریت جهانی امام عصر(عج) باشد.

شکل گیری جبهه مقاومت درمنطقه

امام جمعه چرام اظهارکرد: انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور حضرت حجت است و علت دشمنی استکبار با ما همین کلام است که جمهوری اسلامی به برکت خون شهداء ارزش های الهی را به دنیا انتقال داده است به طوری که جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است.

ترفند استکبار برای تضعیف اراده ملت ها

وی افزود:آنهم جبهه مقاومتی که با اقتدار در مقابل دشمنی که بسیار هزینه ها می کند،ایستادگی می کند، در زمان “اوباما” با آن مسئله ذهنی که باید اراده ملت ها تضعیف شوند ،آمدند و جنگ های نیابتی را شکل دادند بلکه بتوانند پیروز شوند؛اما الگوی بزرگی همچون شهادت و شهادت طلبی را شهداء به جهانیان یاد دادند که جوانانی تربیت شوندکه حُر گونه در مقابل دنیای استکبار بایستند .

پادگان های ایران درمرز اسرائیل

افشاردرادامه تصریح کرد:امروز در کنار بلندی های جولان و در کنار مرز اسرائیل پادگان های نظامی جمهوری اسلامی شکل گرفته است و لذا هرجا که توانستیم اهداف امام عصر(عج) را پیش ببریم پیروز بوده ایم.
امام جمعه چرام گفت:در بحث همین مذاکرات هسته ای در ابتدا یک شخصیتی بزرگ و دور اندیش فرمودند که ما خوشبین به این مسائل نیستیم، چون ماهیت استکبار با ماهیت انقلاب اسلامی متفاوت است.

نشست سه شنبه در وین زیر ذره‌بین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
دنبال کنید

امیدی به برجام اروپایی هم نیست

وی تصریح کرد:ماهیت استکبار یعنی ماهیت اومانیسمی ، ماهیت پایین تنه و شکم و اما ماهیت انقلاب اسلامی یعنی ماهیت اعتلای ارزش های الهی و دینی؛در حقیقت امیدی به برجام اروپایی هم نیست چرا که سابقه استعمار گونه اروپا از آمریکا بیشتر است.
افشار افزود:قبل از اینکه آمریکایی ها اینگونه استعمار گونه به منطقه خاورمیانه ورود کنند این منطقه پیشتر در دست اروپاییان بود، وقتی که قرار است در این توافق هسته ای اقدامی صورت بگیرد و اروپا در مقابل آمریکا بایستد به یک کانال مالی بی خاصیتی بسنده می کند که آن کانال مالی حتی در زلزله و سیلی که اتفاق می افتند نمی تواند پول های ایرانیانی که درخارج کشور به سیل زدگان کمک کرده اند،را بیاورد.

اعتبار و اعتمادی به اروپا نیست

وی اظهارکرد:اعتبار و اعتمادی به اروپا نیست ،چرا که سابقه خوبی ندارد مگر سلاح هایی که در اختیار حزب بحث و صدام قرار گرفت توسط همین اروپاییان نبود، شهداء به ما آموختند که ارتباط باید با خداو مومنین باشد و اعتماد به آمریکا و اروپا بجزخسارت محض چیزی به بار نمی آورد .
امام جمعه چرام بیان کرد:این درسی است که شهداء و امام شهداء به ما آموختند و لذا یادوراه شهداء برای بیدار شدن هاست و ارزش واقعی این یادواره ها آن موقع است که متوجه باشیم و پیام ولی فقیه را درک کنیم و از خسران و ضرر هایی که در تجربه های گوناگون اعتماد به اروپا و آمریکا برما وارد شد باید درس بگیریم.

تکیه بر مفهوم انتظار و شهادت طلبی

افشار درادامه افزود:شهداء آموختندکه ایران اسلامی با تکیه بر مفهوم انتظار و شهادت طلبی می تواند از ۴۰کشور دنیا در جنگ ۸ساله اسیر داشته باشد و پیروز و سربلند باشد ؛ این یادواره ها برای این است که به مفاهیم بلند شهادت طلبی ، ایثار ، گذشت و درس از دوران ها و نگاه به کلام ولایت توجه ویژه شود.

پیام بزرگ یادواره شهداء

امام جمعه چرام گفت:به جای سیاست زدگی باید نگاه به کلام مولا و امام باشد او مقتداست و راهنمایی می کند و مسیر را برای ما روشن می کند و این همان پیام یادوراه شهدای عزیز است.

یادواره شهدا سپاه پاسداران یادواره شهدا سپاه پاسداران یادواره شهدا سپاه پاسداران یادواره شهدا سپاه پاسداران یادواره شهدا سپاه پاسداران

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi