دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی

معصومه مدنی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناوه استان بوشهر افزود: دراین برنامه مردم خودشان مشکلات و نیازهای واقعی را شناسایی و با مشارکت و همکاری مسوولان برطرف می کنند. وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح که فواید و مزایای زیادی دارد، ارتقای سلامت در جامعه با محوریت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4471
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

کرونا :

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی 4

معصومه مدنی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناوه استان بوشهر افزود: دراین برنامه مردم خودشان مشکلات و نیازهای واقعی را شناسایی و با مشارکت و همکاری مسوولان برطرف می کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح که فواید و مزایای زیادی دارد، ارتقای سلامت در جامعه با محوریت کاهش فقر، برقراری عدالت درسلامت، خودکفایی و توانمندسازی مردم است.

وی ادامه داد: این برنامه درسال 1371 با کمک سازمان جهانی بهداشت دربخشی ازشهر تهران به صورت آزمایشی آغاز شد و از سال 1379 در روستاهای استان های بوشهر، آذربایجان غربی و شهرکرد تداوم یافت.

مدنی گفت:در شهرها وروستاهای کشور این برنامه از حالت ضعف و کندی خارج می شود و گسترش خواهد یافت.

مسوول دبیرخانه کشوری ابتکارات جامعه محور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح ابتکارات جامعه محور با رویکرد نیازهای اساسی توسعه، پروژه های مختلف که مبتنی بر نیازهای اساسی مردم ازقبیل اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی است، دنبال و اجرا می شود.

مدنی گفت: این برنامه هم اینک در80 روستا و 42 شهر زیر 10 هزارنفر جمعیت درقالب 34 دانشگاه علوم پزشکی کشور که به عنوان تصمیم گیر و همکار وزارت بهداشت هستند در دست اجراست.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه دراستان بوشهر به عنوان یکی از پایگاه های کشوری این طرح انتخاب و در سه روستای شول، محمدصالحی و مال قاید این منطقه اجرایی شده است.

مسوول دبیرخانه کشوری ابتکارات جامعه محور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سازماندهی و تقویت تیم هایی که به صورت استانی و شهرستانی دراجرای این برنامه دخیل هستند، دردستور کار قرار گرفته است.

ایران اسلامی امروز نماد وحدت است/سردشت نماد مظلومیت ملتی است که از جغرافیا و هویت خود دفاع کرد
دنبال کنید

مدنی با اشاره به این که این برنامه در روستاها بیش از شهر موفق بوده است، گفت: با بررسی های انجام شده اجرای این برنامه در روستاها با توجه به جمعیت کم و مشارکت بهتر نتیجه خوبی داشته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد. ک/3

637/539 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi