چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی

معصومه مدنی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناوه استان بوشهر افزود: دراین برنامه مردم خودشان مشکلات و نیازهای واقعی را شناسایی و با مشارکت و همکاری مسوولان برطرف می کنند. وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح که فواید و مزایای زیادی دارد، ارتقای سلامت در جامعه با محوریت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4471
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

کرونا :

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی

ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی 4

معصومه مدنی، پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در گناوه استان بوشهر افزود: دراین برنامه مردم خودشان مشکلات و نیازهای واقعی را شناسایی و با مشارکت و همکاری مسوولان برطرف می کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح که فواید و مزایای زیادی دارد، ارتقای سلامت در جامعه با محوریت کاهش فقر، برقراری عدالت درسلامت، خودکفایی و توانمندسازی مردم است.

وی ادامه داد: این برنامه درسال 1371 با کمک سازمان جهانی بهداشت دربخشی ازشهر تهران به صورت آزمایشی آغاز شد و از سال 1379 در روستاهای استان های بوشهر، آذربایجان غربی و شهرکرد تداوم یافت.

مدنی گفت:در شهرها وروستاهای کشور این برنامه از حالت ضعف و کندی خارج می شود و گسترش خواهد یافت.

مسوول دبیرخانه کشوری ابتکارات جامعه محور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح ابتکارات جامعه محور با رویکرد نیازهای اساسی توسعه، پروژه های مختلف که مبتنی بر نیازهای اساسی مردم ازقبیل اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی است، دنبال و اجرا می شود.

مدنی گفت: این برنامه هم اینک در80 روستا و 42 شهر زیر 10 هزارنفر جمعیت درقالب 34 دانشگاه علوم پزشکی کشور که به عنوان تصمیم گیر و همکار وزارت بهداشت هستند در دست اجراست.

وی ادامه داد: شهرستان گناوه دراستان بوشهر به عنوان یکی از پایگاه های کشوری این طرح انتخاب و در سه روستای شول، محمدصالحی و مال قاید این منطقه اجرایی شده است.

مسوول دبیرخانه کشوری ابتکارات جامعه محور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: سازماندهی و تقویت تیم هایی که به صورت استانی و شهرستانی دراجرای این برنامه دخیل هستند، دردستور کار قرار گرفته است.

سریالها نباید برخی مقدسات را طفیل خنده کنند
دنبال کنید

مدنی با اشاره به این که این برنامه در روستاها بیش از شهر موفق بوده است، گفت: با بررسی های انجام شده اجرای این برنامه در روستاها با توجه به جمعیت کم و مشارکت بهتر نتیجه خوبی داشته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد. ک/3

637/539 /675

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
ابتکارات جامعه محور، روشی برای دسترسی بهترمردم به امکانات بهداشتی 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi