جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مخالفینم خوشحال می شوند/گل یک شری من پوزته

غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه نگاه روز که به طور زنده از شبکه استانی دنا پخش شد با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه گفت:مقام معظم رهبری درابتدای سال جمعی را دعوت و فرازهایی را درباب مسائل اقتصادی کشور مطرح کردند که باید راهبردی برای هماهنگی بیشتر بین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 44167
تاریخ انتشار : جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۳۹

کرونا :

مخالفینم خوشحال می شوند/گل یک شری من پوزته

غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه نگاه روز که به طور زنده از شبکه استانی دنا پخش شد با اشاره به تشکیل شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه گفت:مقام معظم رهبری درابتدای سال جمعی را دعوت و فرازهایی را درباب مسائل اقتصادی کشور مطرح کردند که باید راهبردی برای هماهنگی بیشتر بین سه قوه باید تعریف شود .

وی افزود:فرمایشات ایشان هم اهتمام جدی برای حمایت از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد برنامه های  دقیق تر ومنظم تر بود و خیلی صریح مطالبه خودشان را از سه قوه مطرح کردند وبه همفکری و هماهنگی بیشتر برای چند موضوع اشاره فرمودند.

از دولت #حمایت می کنیم

تاجگردون تصریح کرد:شورای عالی اقتصادی ازمنظر هماهنگی و جلو بردن امور تا الان خوب بوده و امیدواریم که خطاهای تصمیمات زودتر گرفته شود و همه اهتمام داریم که دولت هر کمکی نیاز دارد ما حمایت کنیم تا مشکلات مرتفع شوند.

نماینده گچساران و باشت درمجلس اظهارکرد:موضوعاتی مثل تولید،بحث بیکاری،بحث نظام بانکی، بحث ساماندهی یا به عبارتی نظم بیشتر در بودجه کشور ،این مواردی بودند که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که تکلیف این موارد زودتر مشخص شوند.

جلسه با حضور #سران_قوا

وی افزود:در این شورا هفته ای چند جلسه برگزار می کنیم ، مباحث را جمع آوری و درجلسه اصلی که سران قوا حضور دارند مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ می شوند وخدمت مقام معظم رهبری ارسال می شود.

تاجگردون تصریح کرد:جلسات زیادی به طور مستمر در این شورا برگزار می شود و توقع بنده هم این است که نمی شود همه مسائل را حل کرد ولی فکر می کنم خیلی از مسائلی که تفاهم درکار نداریم را بشود خیلی راحت مرتفع کرد.

نوسان بازار و فضای #کسب و #کار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه با اشاره به نوسان بازار و فضای کسب و کاربا توجه به بودجه 97گفت:بودجه 97خیلی بودجه خاصی شد و زمانی که بودجه را دولت تدوین کرد شرایط عمومی حاکم بر کشور جوردیگری بود و خیلی هم آمال و آرزوهایمان هم بالا بود و انصافا دولت هم خوب بودجه را تدوین کرد.

#بودجه 97،بودجه ای #مردم محور

وی افزود:حدود دی ماه سال گذشته بود که کشور با مسائل و مشکلاتی مواجه شد و در زمان تصویب بودجه با شرایط دیگری مواجه شدیم که می بایستی تغییراتی برای سیاست های خودمان درتصویب نهایی بودجه صورت می دادیم وسعی کردیم در راهبردکمیسیون تلفیق طوری حرکت کنیم تا بودجه 97مردم محور تر شود.

تاجگردون اظهارکرد: در زمان اجرای بودجه دوباره شرایط کشور به گونه ای دیگر شد و تنها بودجه ای است که می توان گفت هم در زمان تدوین ،تصویب و هم اجرا شرایط متفاوتی را درکشور شاهد بودیم.

نیاز به #اصلاح بودجه نیست

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس افزود:شخصا اعتقاد دارم که از منظر کارشناسی نیاز به اصلاح بودجه نیست ولی نیاز به تفاهم برای ترجیحات بودجه وجود دارد و ترجیحات بودجه را در همین ریاست کمیسیون اقتصادی پرداخته می شود و دولت و سازمان برنامه گزارشات نسبتا دقیقی در ارتباط با ترجیحات جدید دراجرای بودجه می دهند.

نیاز به تغییر در #ترجیحات

تاجگردون اظهارکرد:دولت نیاز به اصلاح بودجه ندارد ولی نیاز به تغییر در ترجیحات دارد به طور مثال تولید بایددر اولیت باشد تا هزینه های غیرضروری یک دستگاه اجرایی که بی خودی دارد انجام می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد:دولت در بودجه یک سری شرایط نرمال را پیش بینی کرده بودمثلا آزاد سازی قیمت حامل های انرژی و حذف 30میلیون یارانه بگیر ،که از این جنس موضوعات در لایحه دولت بود و نیزحدود 17هزارمیلیارد تومان منابع برای اشتغال پیش بینی کرده بود یعنی قیمت بنزین بالا برود و پولش خرج اشتغال بشود.

مردم در این #فشار #اقتصادی آسیب نبینند

وی تصریح کرد:برای بحث اشتغال که پیش بینی شده و یک و نیم میلیارد دلار هم مطرح شد که جریان اشتغال نخوابد چرا که باید به جریان تولید شغل هم پرداخته شود ومعتقدم که جریان سرمایه گذاری کم کم بر روی ریل بازخواهد گشت اما همراه باید حواسمان جمع باشد که مردم دراین فشار اقتصادی آسیب نبینند.

نماینده گچساران و باشت درمجلس درادامه با اشاره به تغییر در ترکیب تیم اقتصادی دولت گفت:باید گفت که ترکیب مجموعه ای از انسان ها و روش هاست که می تواند مسائل را حل کند البته حواسمان هم باید جمع باشد که چه وقت می خواهیم این کار را انجام دهیم.

اصلاح مدیریتی در #دولت باید زودتر انجام می شد

تاجگردون گفت:اگر اگر جای رئیس جمهور بودم دربدو ورود به بحران این موارد تغییر مدیریت ها را انجام می دادم،اماکاش این موارد زودتر انجام می شد حداقل دو سه هفته زودتر، که البته شاید هم دست رئیس جمهور هم دراین قضیه خالی باشد،اما چیزی که مشخص است حتما باید فکر،نگاه نو و یک انگیزه بالاتری برای حل مسائل فراهم شودو سیاست ها هم تغییر بکند.

تذکر روسای اقتصادی مجلس به #رئیس_جمهور

وی افزود:به نظر بنده ترکیب اصلاح مدیریتی در عرصه اقتصادی دولت باید حتما صورت بگیرد و هم منظم تر و هم سریع تر تا یک نتیجه مطلوبی شکل بگیرد.که قبلا بنده و آقای پورابراهیمی به عنوان روسای دو کمیسیون اصلی اقتصادی در مجلس جداگانه تذکری در این خصوص به جناب رئیس جمهور داده بودیم که سریع عمل کند.

خلاقیت دکتر #همتی برای عبور از بحران ها

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به انتخاب همتی به عنوان رئیس جدیدبانک مرکزی افزود:آقای سیف انسان خوب و باتجربه ای بودند اما یک جاهایی سیاست ها قفل می شود ،دکتر همتی هم انسان باتجربه و تیزهوشی هستند و ارتباطات قوی و شاید حمایت های بیشتری را هم داشته باشند و انسان خلاقی برای عبور از برخی بحران ها است.

#دنبال گیر دادن به #دولت نیستیم

تاجگردون گفت:در مجموع شرایط، دکتر همتی انتخاب خوبی بود اگرچه راهبرد دولت در هماهنگی در تیم اقتصادی هنوز کشف و فاش نشده است،واقعا همه جناح های درون مجلس احساس می کنند که باید به دولت کمک کنند و درواقع دنبال گیر دادن به دولت نیستیم.

لزوم ورود عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه رسانه‌ها برای انتشار «خبر خوب»/ دبیرخانه دائمی «خبر خوب» می‌تواند اعتبار رسانه‌ها و مطبوعات را باز گرداند
دنبال کنید

در مجلس #کارایی بیشتری دارم

وی درادامه با اشاره به جو رسانه ای برای رسیدن ایشان به کابینه دولت تصریح کرد:این بحث همیشه است هم گذشته و حال،در برخی دستگاه ها مثلا همیشه بحث جدی بوده است اما بنده نماینده مردم و مجلس هستم و فکر می کنم در مجلس کارایی بیشتری دارم و موفق ترهستم.

بنده در مجلس می مانم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد:اعتقاد دارم رای ملت موضوعی نیست که بتوان براحتی از آن گذشت چرا که شخصی نیست ویک وکیل وسط راه موکلش را ترک نمی کند و برود،چیزی که مشخص است بنده درمجلس می مانم مگر اینکه یک اقتضاعات خاص حکومتی باشد نه اقضاعات خاص دولتی .

#تاجگردون و بی معرفتی به مردم

تاجگردون تصریح کرد:پیشنهاد در این قضیه از سوی دولت بوده اما بنده خودم دردولت نخواهم رفت و نماینده مردم هستم واگر قرار باشد این اتفاق بیافتند شاید به نوعی بی معرفتی به مردم باشد.

#مخالفینم خوشحال می شوند

وی افزود:برفرض اینکه هم به دولت بروم مخالفین من حتما خوشحال خواهند شد و حتما فرصتی پیدا خواهند کرد که درعرصه انتخابات آینده به میدان بیایند اما موافقین بنده هم ضمن اینکه خوشحال بشوند حتما ناراحت و دل نگران هم خواهند شد.

وام دار #هیچکس بجر وامدار #قسمم نیستم

نماینده گچساران و باشت درمجلس با اشاره به انتخاب مجدد در کمیسیون برنامه و بودجه گفت:بارها عرض کرده ام که وام دار هیچکس بجر وامدارقسمم نیستم درمجلس و کارهای تخصصی، واصلا محال است که بنده بخواهم درمقابل دولت یا یک وزیری کرنش کنم و حرف کارشناسی خودم را نزنم.

وی تصریح کرد:کمیسیون ما که قاطبا اصولگرا هستند و در 23عضو کمیسیون تنها 6نفر از فراکسیون امید هستند و مابقی از فراکسیون مستقلین و اصولگرا هستند ولی درباب تخصص و مباحث اتفاق نظر دارندکه بنده ادامه خدمتگزاری ام را داشته باشیم.

هم افزایی بین #نمایندگان استان

تاجگردون درادامه با اشاره به بودجه استان درسال 97گفت:استانمان استان کوچکی است و سه نماینده هم بیشتر ندارد وانصافا در مجلس هم افزایی بسیاری باهم داشته ایم و کاملا همدیگر را برای پیگیری امورات استان پوشش می دهیم.

15 استان از #کهگیلویه_و_بویراحمد اعتبارات کمتری دارند

وی گفت:استانی بودیم که از لحاظ زیرساخت ها و منابع ضعیف بودیم اعتباراتمان هم ضعیف بود و کارایی هم دراعتبارات ضعیف بود و درحال حاضر حدود 15 استان از کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات کمتری دارند،که باید یا استان سی ام می بودیم و یا با کمی انفاق رتبه  27،که باید گفت واقعا کار صورت گرفته است.

بنیه اقتصادی مردم استان بسیار #ضعیف است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:اعتبارات استان نسبت به نُرم کشور خوب است،اما ازمنظر وضع شاخص ها زیربنایی مثل  آب ،گاز راه ،بهداشت ودیگر موارد از ششم تا نهم هستیم و نسبت خوبی است اما در منظر دیگری مثلا درآمد مردم به رتبه های 30می رسیم که نشان می دهد بنیه اقتصادی مردم و استان بسیار ضعیف است.

تاجگردون اظهارکرد:تبدیل منابع به ثروت برای مردم بسیار ضعیف بوده است و هنوز هم وجود دارد و مدیران ما هنوز برای خروج از تارو پود این رویکرد زیاد قوی نیستند،درکار خود قوی هستند اما این باور که بخواهد اتفاق بیافتد سخت است و مردم هم باید خودشان این موضوع را بدانند.

وی گفت:بخش خصوص بسیار ضعیف است و منابع که هم از طرف مردم جمع می شود از استان هم خارج می شود مثلا دریک بانک خصوصی دراین استان 450میلیارد تومان از این مردم جمع کرده است و به مشکل برخورده و تنها 4میلیاردتومان را به این استان وام داده است و این هم ضعف های ساختاری هستند.

نحوه تقسیم #اعتبارات #نفت

تاجگردون درادامه با اشاره به وضعیت اعتبارات نفت دراستان هم تصریح کرد::یکی از نکاتی است که موجب اختلال درذهن مردم می شود از دهه  70  اعتیاراتی به استان ها داده می شد که 2درهزار سهمیه مناطق نفتخیز می شد که دردولت گذشته شد 2درصد .مثلا از کل درآمد نفت 2 درصدش را حساب می کند بعد یک سوم سهیمه مناطق نفتخیز و دو سوم هم سهم مناطق توسعه نیافته کشور شود.

وی افزود:بعدا درمجلس 2 درصد را تبدیل به 3درصد کردیم و بازهم یک سوم سهم مناطق نفتخیز و دو سوم هم سهم مناطق کمتر توسعه یافته کشور می شود، مثلا دریک استان مناطق توسعه نیافته زیاد است و یک استان هم نفت زیاد دارد.مثلا استان کرمان بیشتر از کهگیلیویه و بویراحمد می برد چون مناطق توسعه نیافته بیشتری داردو کهگیلویه و بویراحمد جدای از کشور نیست و طبق قانون قبلی هم اعتبارات توزیع می شوند.

نماینده گچساران و باشت درمجلس اظهارکرد:دراین خصوص اگر نظری هم سازمان برنامه و بودجه استان داشته باشد ابلاغ و اصلاح خواهد شد و موضوع چالشی مهمی هم نیست وبنده در طول این یکی دوماه اصلا دراین زمنیه هیچ اظهارنظری نکرده ام و تعمدا هم بروی شورای برنامه ریزی نیاوردم  که خدای ناکرده بوی اختلاف بیاید.

بویراحمد و #کهگیلویه هم برای #تاجگردون

تاجگردون افزود:حتی دراین خصوص خود شخص آقای زارع خودشان تشریف آوردند و گفتند “که آقای تاجگردون صلاح دست خودت که هم بودجه کل کشور را داری و بودجه استان هم دراختیار خودت ، هرکاری می خواهی انجام بده و فکر کن بویراحمد هم مال خودت کهگیلیویه هم مال خودت” و هردو نماینده بزرگوار استان مطرح کردند و بنده هم وظیفه اخلاقی و شرعی ام است که رعایت کنم.

ای کاش آقای #زارع تماس می گرفتند

وی درادامه گفت:برخی وقت ها از رسانه ها گلایه دارم ، یک خبری زده بودند که واقعا بنده این جمله را نگفته بودم و خدمت آقای زارع مطالبی را عرض کرده بودندکه ای کاش آقای زارع قبل از واکنش به بنده حداقل تماس گرفته بودند موضوعی که اصلش چیزی نبوده که فرعش بشود این.

همایش پژوهشی آموزش و پرورش در گچساران
دنبال کنید

تاجگردون افزود:از رسانه ها واقعا خواهش می کنم  که دقت کنند، این استان خودش خیلی مشکل دارد که بخواهید امثال ما نمایندگان را در چالش چنین موضوعاتی بیاندازید و واقعا ظلم به مردم است.

#پتروشیمی راه بیافتد خیلی ها #بیکار می شوند

نماینده گچساران وباشت درمجلس درادامه با اشاره به آخرین وضعیت پتروشیمی گچساران گفت:کار پتروشیمی خوب پیش می رود و تامین منابع هم شده است، وقتی نماینده شدم حدود54نفر در این مجتمع کار می کردند و الان بیش از 950نفر مشغول بکار هستند،اگرپتروشیمی راه بیافتد شاغلین مستقیم 350نفر خواهد شد و خیلی ها بیکار می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد:پس باید فکر دیگری کردو صنایع پایین دست را راه اندازی کرد و الان هم به سمتی رفته است که امیدوارباشیم شروع به کارخواهد شد،بنده متاسفم برای استانم که تنها دلاری که از صندوق توسعه ملی گرفته شده است درطول تاریخ مربوط به همین پتروشیمی است.

وی درادامه با اشره به پروژه های آبرسانی به زمین های باشت و گچساران گفت:ظرفیت بسیار بالایی در گچساران و باشت داریم که متاسفانه مغفول مانده بود ، اولین فاز که پیگیری کردیم بحث تخصیص آب دررودخانه زهره و درحوزه خیرآباد بود که خیلی سهمیه کم بود.

از آبرسانی #اراضی خیالم راحت است

تاجگردون گفت:عملیات آبرسانی به 16هزار هکتار زمین های کشاورزی شهرستان باشت و گچساران یا شروع شده و یا تمام شده است که خیال بنده از این بابت راحت است که ظرف دوسه سال آینده عمده زمین های کشاورزی ما زمین های آبی هستند.

وی تصریح کرد:فاز اول آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با 3هزارو 200هکتار راه افتاد و فاز دوم حدود 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا سال آینده به بهره برداری برسد، امامزاده جعفر و خان احمدباشت حدود 3 هزارو 500هکتار ،دشت مور یک هزار هکتار ، خیرآباد و لیشتر حدود2 وهزارو 500هکتار و تنگ انگشترک حدود یک هزارو 100هکتار و باشت 4هزار هکتار وباباکلان حدود 700 هکتاراست وحداقل از تامین تا تخصیص آب در هرهکتار 50میلیون تومان هزینه دارد و اگر ضرب در16هزار هکتار شود خواهید دید که چه عدد سنگینی خواهد شد.

نماینده گچساران و باشت درمجلس با اشاره به پروژه های بهداشتی ودرمانی گچساران گفت:درگچساران یک بیمارستان فرسوده شهید رجایی با 140تخت قدیمی را داشتیم  که خوشبختانه سال گذشته بیمارستان مادر و کودک بی بی حکمیه(س) راه اندازی و وارد عرصه شد.

#گچساران تا 30سال آینده نیاز به تخت #بیمارستان ندارد

وی گفت:بیمارستان نرگسی با 140تختخواب تا پایان سال افتتاح خواهد شد، بیمارستان 64تخت خوابی شرکت نفت هم امسال به بهره برداری خواهد رسید و بیمارستان 32تخت خوابی باشت هم تمام شده است و منتظر تجهیز هستیم،نرم کشوری دراین زمینه 1/7سرانه است که نُرم ما دراین زمینه 2/7است و خیالم راحت است که گچساران تا 30سال آینده نیاز به تخت بیمارستان ندارد.

بهره برداری از خیابان #بلادیان تا دو ماه دیگر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درادامه با اشاره به بهسازی خیابان بلادیان گفت:پروژه ساماندهی خیابان بلادیان از سریع ترین ،زیباترین، دقیق ترین و فنی ترین پروژه های شهری استان است و کاری است جدید و نو که  می تواند اثر برکل شهر و استان داشته باشد و 100درصد منابع از منابع ملی گرفته شده و از استان نیست.

تاجگردون تصریح کرد: سال گذشته در هفته دولت کلنگ این پروژه به زمین زده شد و به احتمال زیاد تا 2ماه دیگر به مرحله بهره برداری خواهد رسید و یکی از پروژه های نمونه کشور خواهد بود که حتما رونق بازار را در پیش خواهد داشت.

بهسازی 1500واحد مسکونی دربافت #فرسوده

وی درادامه با اشاره به وضعیت بافت فرسوده گچساران نیزگفت:از مردم تشکر می کنم ،کاری خوب و هماهنگ و با سرعت عمل بالا که حدود یکهزار 500واحد بازسازی شده است،قیمت زمین و خانه رونق پیدا کرده است هرچند مردم از لحاظ مالی فقیرباشند ولی از لحاظ داشتن خانه ایمن بسیار مناسب است.

 تاجگردون درادامه با اشاره به وضعیت جاده وتونل دیل اظهارکرد:،این جاده یکی از کلیدی ترین جاده های استان و محوری و ملی است ،این جاده مقداری افتتاح شده است ،تونل دیل حدود 3کیلومتر است و ازسخت ترین کارهایی بود که مجوزات لازم را اخذ کردیم تا تامین اعتبار بشود و قراگاه خاتم الانبیاء(ص) آنجا مستقر شده است.

#گچساران-بهبهان با کیفیت ترین جاده #کشور

نماینده گچساران و باشت درمجلس افزود:جاده گچساران -بهبهان در دو سرمنزل شرقی و غربی حوزه انتخابیه تا پیایان سال جاده 4بانده خواهد شد با ایمنی بسیار عالی و جاده گچساران -بهبهان یکی از با کیفیت ترین جاده های کشور است .

وی افزود:پروژه بسیار سنگین جاده جنوبی محور باباکلان و گناوه حدود 80متر خاکبرداری می شود و حجم کار بسیارسنگین است کل پول این پروژه را از شرکت نفت داریم و بنده به آینده گچساران و باشت در عرصه زیرساخت ها خیلی امیدوارم.

#گازرسانی به تمام روستاهای گچساران

تاجگردون گفت:بحث گاز رسانی روستاهای گچساران 100درصد تمام شد و درباشت هم اگر مردم همکاری کنند و روستاهای بعد از آبدهگاه به سمت روستای فتح را هم امسال تمام کنیم باشت هم 100درصد روستاها گازرسانی شده است.

نماینده گچساران وباشت درمجلس درادامه درخصوص جشن یایان آنالوگ و دیجیتال شدن رسانه در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال 97گفت:زحمت ها را دراین خصوص می فهمم و این کاربسیار ارزشمندی است و حق مردم استانمان است.

به خوبی می دانم مردم تحت #فشار هستند

وی در پایان گفت:به خوبی می دانم مردم تحت فشار هستند و مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوان است اما مردم عزیز در این این مشکلات اقتصادی تمام تلاشمان را داریم انجام می دهیم و واقعیت این است که این فرصت هایی که خلق شده اند را باید قدر بدانیم ،منابع و اعتبارات بیش از اینکه تصور می کنیم می آیند و تعهد داده ایم و پای تعهدمان جهت خدمت به مردم خواهیم ماند.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi