دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

آقای وزیر، توصیه می کنم عذرخواهی کنید

در این یادداشت آمده است که در عبارت "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" نه بویی از تبعیض می بینیم و نه رنگی از تحقیر. به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، سید مهدی دانشی  – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛در هر کدام از کلمات این عبارت که مداقه کنیم نه بویی از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43117
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
در این یادداشت آمده است که در عبارت "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" نه بویی از تبعیض می بینیم و نه رنگی از تحقیر.

به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، سید مهدی دانشی  – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛در هر کدام از کلمات این عبارت که مداقه کنیم نه بویی از تبعیض می بینیم و نه رنگی از تحقیر.

نمی خواهم به رسم معمول و به عادت مالوف سخنی را بهانه قرار دهم و گوینده سخن را بر سبیل جاری، سیبل تهمت و افتراو تحقیر و تکفیر قرار دهم، ولی گاهی سخنی نسنجیده از جایگاهی که نباید، چون نمکی سوزان بر زخمهای عمیق مردمی می نشیند.
زخمهایی که حاصل خنجرهای کهنه و زنگزده ایست که دولت به دولت و وزیر به وزیر بر پیکر این مردم خورده اند.

 

جناب آقای دکتر جنتی، در کمال احترام و ادب به عنوان فردی که زاده ی مکانی نزدیک جایی است که با ذره بین پیدایش نکردید، به استحضار مبارک می رسانم که نه تنها در جمهوری اسلامی بلکه حتی در جمهوری بدون پسوند های اخلاقی و ایمانی هیچ کس مجاز نیست به برادر خود و به خواهر خود به جرم اینکه در مکانی کوچک و احیانا دور و دیر از مرکز قدرت سیاسی و اقتصادی به دنیا آمده است و زندگی می کند توهین کند.

فرهنگ اگر مد نظر باشد به گمانم در این قرن دیگر روابط انسانها بر اساس دانش و بینش و احترام به قانون را فرهنگ می نامند و ارشاد اسلامی اگر مبنا باشد،آنگونه که بزرگان به ما آموخته اند تقوا و اخلاق متر و معیار است.

ساخت نهضت ملی مسکن در همدان روند مطلوبی ندارد
دنبال کنید

در آخر به عرض می رسانم که جناب والای پایتخت نشین! به عنوان کسی که در همسایگی شما سالها شب و روز سپری کرده ام می گویم که فرهنگ حاکم بر شهرهای بزرگ ما چنان خالی از اخلاق و صمیمیت روابط انسانی شده است که باید فاصله از این شهرها فضیلت محسوب شود و نه نزدیکی به آنها.

لازم به ذکر است که این حقیر و بسیاری دیگر از نزدیکان جغرافیایی به جناب امام جمعه بهمئی ، ممکن است حتی از لحاظ فکری و بینشی اتفاقا به شما نزدیکتر باشیم ولی ببینید که یک گفتار نسنجیده چگونه صف بندی ها و مرزبندی ها را به ضرر فرد گوینده تغییر می دهد . در نهایت به عنوان برادر و هموطن شما به محضرتان توصیه می کنم که برای جایگاهی که بر آن تکیه زده اید ارزش قائل شوید و از مردم شریف و انسان بهمئی و همه ی شهرهایی که باید با ذره بین پیدایشان کرد، عذرخواهی کنید.

 

انتهای پیام/

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi