جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت یاداوری مدیرکل محترم میراث فرهنگی.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پیش ، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36730
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

کرونا :

سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند
سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند 6
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت یاداوری مدیرکل محترم میراث فرهنگی.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پیش ، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باشت نیوز ،غلامرضا تاجگردون در یادداشتی که در کانال رسمی خود منتشر کرده آورده است: جهت یاداوری مدیرکل محترم میراث فرهنگی.سرو دو هزار و هفتصد و هفتاد سال پیش ، میراث زنده در لار باشت، کم از سرو ابرکوه ندارد.

درخواست توجه میراث و ثبت آن را داشتیم. بعد از پیگیری مدیرکل محترم آمد وً با او عکس یادگاری گرفت. امیدوارم فراموش نشود و بسنده به عکس یادگاری نشود. سازمانهای مردم نهاد پیگیری کنند تا ما مسئولین نخوابیم.

 

 

آثار باستانی باشت

در دی ماه سال ۱۳۹۵ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی اثر گردشگری درخت سرو لار شهرستان باشت خبر داد.

 

درخت سرو لار در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر باشت و حدود ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، تصریح کرد: مورخین قدمت این درخت را حدود ۲۷۰۰ سال تخمین زده‌اند.

 

این استان با داشتن بیش از ۳۰۰ تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، بیش از ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای مسافران است.

 

آثار باستانی باشت

 

آثار باستانی باشت

آثار باستانی باشت

 

یکی دیگر از آثار باستانی شهرستان باشت  به ارتفاع یک متر و قطر ۱٫۵متر مربوط به دوره قاجار  که به عنوان سطل زباله امامزاده استفاده می شود.(لینک اینجا بخوانید)که انگار بجای اهمیت دادن به آثار باستانی در حال نابودی آنها هستیم.

 

تسهیلات 800 میلیاردی برای تغییر بافت فرسوده کرمانشاه دیده شد
دنبال کنید

و اما جوابیه ای از طرف روابط عمومی داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منتشر شد که  کم کاری خود را توجیح کردند ولی این جوابیه  توجیح  مناسبی نبود (لینک اینجا بخوانید) چنانکه یک اثر تاریخی وقف نمی شود و اگر هم قرار است در جوار امامزاده باشد باز هم میتوان دور آن را حصار کشی و آن را ساماندهی کرد.

 

امیدواریم مسئولین کم کاری خود را بپذیرند وبجای توجیه کار خود مشکلات و مطالبات شهروندان را جوابگو باشند.

 

انتهای پیام/س

سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند 7
سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند 8
سرو 2770 ساله لار باشت کم از سرو ابرکوه ندارد/مسئولان به خواب نروند +سند 9

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi