سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار چرام، جایی که پرنده پر نمی زند/ برپایی نمایشگاه عرضه کالا در شهرستانی که مشتری ندارد + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز , ، چند ماهی است که بازار شهرستان چرام بوی راکد بودن به خود گرفته است و مشتریان مغازه های این بازار به حداقل رسیده است. مغازه دارانی که صبحگاه درب مغازه ی خویش را به امید کسب روزی حلال بازگشایی کرده تا خانواده ی خود را در رفاه قرارا دهند.   با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30873
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

کرونا :

بازار چرام، جایی که پرنده پر نمی زند/ برپایی نمایشگاه عرضه کالا در شهرستانی که مشتری ندارد + تصاویر

به گزارش کرونا نیوز , ، چند ماهی است که بازار شهرستان چرام بوی راکد بودن به خود گرفته است و مشتریان مغازه های این بازار به حداقل رسیده است.

مغازه دارانی که صبحگاه درب مغازه ی خویش را به امید کسب روزی حلال بازگشایی کرده تا خانواده ی خود را در رفاه قرارا دهند.

 

با این وجود که تنها شغل این مغازه داران داشتن مغازه ای در بازار چرام است،متاسفانه از درآمدزایی مناسب برای گذران زندگی در بازار چرام نیز محرومند.

 

فروشنده چرامی در این رابطه می گوید: منبع درآمد این مردم از کجا تامین می شود؟ مگر درآمدی هم در بازار چرام با این وضعیت بدون مشتری وجود دارد؟ صبح و عصر که در خیابان های این بازاربه جز مغازه داران کسی را نمی بینید.

یبلاتالبلابل

وی افزود:مسئولان باید به فکر اشتغال زایی مردم باشند نه تعطیل شدن  بازار چرام.

 

داشتن ثروتی عظیم هم برای سرمایه گذاری در بازار چرام نیز راه بجایی نمی برد زیرا اصول یک سرمایه گذاری سوددهی بالاست.

 

دولت نیز می تواند با دادن وام های بدون سود یا سودکم برای جوانان یا کسانی که قصد سرمایه گذاری را در بازار چرام دارند،مرهمی بر بیکاری آن ها باشد اما این امر هم محقق نمی شود.

سیسسسی

متاسفانه جوانانی که تاکنون دل به راه اندازی بزرگترین معدن فسفات کشور بسته بودند تا شاید اشتغال پیدا کنند، از گرفتن وام بدون سود که دیگر ناامید و محروم شده اند.

 

حال با رویه بازار چرام و همچنین داشتن حداقال مشتری برای مغازه داران چه  باید کرد؟آیا بازار عامل مهمی برای درآمد زایی نیست؟علت عدم درآمدزایی بازاریان چرامی چیست؟اینها سوالاتی است که در ذهن مخاطبان ایجاد می شود.

افتتاح زائر سرای امامزاده میرسالار(س)با۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
دنبال کنید

 

نمک بر زخم بازاریان چرامی/اعتراضی که بی فایده بود

 

اما با این وضعیت بازار چرام نمایشگاه های متعددی با عنوان عرضه مستقیم کالا در مقاطع زمانی خاص به ویژه ایام منتهی به نوروز، آغاز سال تحصیلی و نیز ماه مبارک رمضان در چرام برپا می شود که بر زخم بازاریان چرامی نمک می پاشد.

سثقفغعهع

از دلایل برپایی نمایشگاه ها این است که نمایشگاههای عرضه مستقیم یکی از مهمترین ابزارهای کنترل بازار و مهار گرانی هستند؛ با عرضه کالاهای ارزانتر از نرخ بازار، با ایجاد فضای رقابتی بین صنوف تا حد قابل قبولی قیمت و کیفیت کالاها عرضه شده را بهتر می کنند.

 

اما بر این اساس نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره، پاییزه و ضیافت ابزار دولت برای کنترل تورم و مدیریت بازار هستند که با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت، استانداریها، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شهرداریها و پلیس اماکن عمومی تحت نظر فرمانداریها برنامه ریزی و برگزار می شوند.

 

در شهرستان چرام نیز میزان رضایت بازاریان و برخی مردم از کارکرد نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و جنبه های منفی این رویداد تجاری ،موضوعی بود که باعث نوشتن نامه به ادارات چرام توسط بازاریان شد.

طزبرلذاد

فروشنده دیگر چرامی در گفت وگو با خبرنگار این سایت گفت:نارضایتی ما از وضعیت بازار از یک طرف و برپایی این نمایشگاه ها از طرفی دیگر باعث شد که پس از نوشتن نامه به ادارات چرام در جلوی فرمانداری این شهرستان اعتراض کنیم تا شاید مانع از این کار شویم.

 

وی گفت:با صحبت های مکرر دوستان با مسئولان این کار ما به نوعی بی فایده بود چرا که تدارک برپایی نمایشگاه دیده شد.

کتاب مبانی فرهنگ و رسانه در یاسوج رونمایی شد
دنبال کنید

 

حال کنونی چرام دارای بازاری خالی از مشتری است که مالکان مغازه ها از بیکاری در جلوی درب مغازه خود درحال گفتگوهای مختلف هستند.

سیبلا

گفتنی است که چرام دارای جوانانی تحصیل کرده و بیکار می باشد که با الگوگیری از اقتصاد مقاوتی خود در زمینه اشتغالزایی دست بکار شده اند اما با این شرایط موانع زیادی دارند.

 

لازم بذکر است که شهر چرام جمعیتی قریب ۱۴هزار نفر بوده و از مناطق  اشتغالزا و گردشگری مملو است.

 

منبع:سایت تحلیلی چرام

گزارش کرونا نیوز وعکس:صادق شیخی

انتهای پیام/ج/۲۰۰

اخبار مرتبط

  • فضای کسب و کار شهرستان چرام همچنان کساد و بی رونق + تصاویر

بازار چرام، جایی که پرنده پر نمی زند/ برپایی نمایشگاه عرضه کالا در شهرستانی که مشتری ندارد + تصاویر 3

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: صبح زاگرس

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi