سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی با اجرای صحیح طرح تفضیلی/ ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نبود نظارت شهرداری‌ها

[ad_1] دامادی مطرح کرد: مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی با اجرای صحیح طرح تفضیلی/ ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نبود نظارت شهرداری‌ها سرویس اجتماعی نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری ضمن انتقاد از عدم اجرای صحیح طرح‌‌های تفضیلی، گفت: شهرداری با نظارت و تعیین حریم شهرها می‌تواند از توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند. یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹ محمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24817
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی با اجرای صحیح طرح تفضیلی/ ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نبود نظارت شهرداری‌ها

[ad_1]

دامادی مطرح کرد:

مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی با اجرای صحیح طرح تفضیلی/ ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نبود نظارت شهرداری‌ها

سرویس اجتماعی
نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری ضمن انتقاد از عدم اجرای صحیح طرح‌‌های تفضیلی، گفت: شهرداری با نظارت و تعیین حریم شهرها می‌تواند از توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹

مقابله با پدیده حاشیه‌نشینی با اجرای صحیح طرح تفضیلی/ ساخت‌وسازهای غیرقانونی در نبود نظارت شهرداری‌ها

محمد دامادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح علل توسعه پدیده حاشیه‌نشینی و راهکارهای مقابله با آن، گفت: حاشیه نشینی ثمره شهرسازی‌های اشتباه است که متاسفانه عدم اجرای صحیح طرح تفضیلی و بی‌توجهی به مصوبات کمیسیون ماده ۱۰۰، موجب شده تا زندگی در حاشیه شهرها توسعه پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، درماندگی و آسیب‌های اجتماعی چون فقر را ثمره افزایش پدیده حاشیه‌نشینی دانست و گفت: مهاجرت‌های بسیار به شهرها و بی‌توجهی مدیران شهری به حجم مهاجرت‌های صورت گرفته، سبب شده تا افراد دست به ساخت‌وسازهایی غیر قانونی در حاشیه شهرها بزنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: زمین های ارزان در حاشیه شهرها و نبود نظارت بر ساخت و سازهای غیرقانونی از دیگر عوامل بروز پدیده حاشیه‌نشینی است که با مدیریت صحیح شهری و رعایت اصول شهرسازی و تعیین حریم شهرها روند روبه رشد حاشیه نشینی متوقف می‌شود.

دامادی از تغییر سریع کاربری‌های غیرقانونی خبرداد و گفت: در موارد بسیاری تغییر کاربری‌ها برای کسب درآمد شهرداری‌ها صورت گرفته که با نظارت و اصلاح در اجرای قوانین قابل حل است، در حقیقت برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرقانونی تنها باید به تبصره یک ماده ۱۰۰ در خصوص قلع و قمع سازهای خلاف قانون اکتفا کرد.

خطیب زاده خطاب به تروئیکا و اتحادیه اروپا: کمی دل و جرأت به خرج دهید
دنبال کنید

وی در ادامه یادآور شد: متأسفانه ضریبی که در کمیسیون‌های شهرسازی برای اخذ پروانه ساخت‌ و سازهای قانونی درنظر گرفته می‌شود بسیار بالاست، اما کسانی که به شکل خلاف اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، پرداخت هزینه‌ کمتری دارند؛ بنابراین این اقدام که در افزایش حاشیه نشینی تاثیر مثبت داشته، باید اصلاح شود.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید از توسعه پدیده حاشیه نشینی‌ جلوگیری کنند؛ در حقیقت نه تنها از ارائه مجوز به رفتارهای خلاف قانون امتناع ورزند بلکه با نظارت دقیق‌تر موجبات کاهش حاشیه‌نشینی را رقم بزند؛ که در این میان، فراکسیون مدیریت شهری مجلس هم با مجموعه‌ای متخصص در حوزه شهری به معضلاتی از جمله حاشیه‌نشینی خواهد پرداخت./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi