دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حل چالش های منطقه و جهان نیازمند عزم همه کشورها است/اهمیت رایزنی‌های مستمر میان ایران و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری خانه ملت برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر امروز – یکشنبه ۲۹ شهریور- با  دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دوستانه میان دو کشور گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17972
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر امروز – یکشنبه ۲۹ شهریور- با  دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه ارتباطات دوستانه میان دو کشور گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و هلند بسترهای مناسبی جهت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین فراهم کرده است که باید از آن‌ها بهره برد.


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنی‌های مستمر میان جمهوری اسلامی ایران و کشور اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی تصریح کرد: حل چالش‌ها و بحران های کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت تمام کشورها می‌باشد.


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی در چالش های فرا روی منطقه‌ای تاکید دارد.


دکتر لاریجانی در پایان بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های موجود جهت گسترش همکاری‌ها از جمله در بخش انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر و آب میان دو کشور تاکید کرد.


در ادامه این دیدار برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط فیمابین گفت: توافق هسته‌ای میان ۱+۵ و ایران افق‌های نوینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین گشوده است.


وی در ادامه افزود:‌ توافق هسته‌ای نشان دهنده پیروزی دیپلماسی گفت وگو بجای تهدید در دنیای کنونی می‌باشد.


وزیر امور خارجه هلند بحران‌های اخیر در منطقه و رشد تروریسم را یک خطر جهانی دانست و گفت: ادامه روند کنونی و کمک‌های مالی و تسلیحاتی بعضی کشورها به گروه‌های تروریستی باعث تعمیق بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و جهان می‌گردد.

از وعده‌های توخالی به ورزشکاران تا انتخاب سیاسی روسای هیئت‌های ورزشی
دنبال کنید


برت کوئندرس در پایان با تاکید بر آمادگی کشورش در ارتقاء سطح مناسبات با کشورمان تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کند./


پایان پیام


 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi