چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی سند دار شد

علی دهقان امروز  در گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا و آشنایی افکار عمومی جامعه با نقش‌های گوناگون این قوه است. وی با اشاره به برخی از اقدامات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15792
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

کرونا :

افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی سند دار شد

علی دهقان امروز  در گچساران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: هفته قوه قضائیه فرصتی مناسب برای ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه قضا و آشنایی افکار عمومی جامعه با نقش‌های گوناگون این قوه است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط دادگستری شهرستان گچساران طی سال گذشته و امسال افزود: به طور کلی تلاش بر مختومه شدن پرونده‌های قدیمی بوده تا قضات با فراغ بال به پرونده‌های جدید رسیدگی کنند.

رئیس دادگستری گچساران تصریح کرد: افزون بر ۴۵ درصد از پرونده‌های قبل از سال ۹۳ با رسیدگی و پیگیری قضات دادگستری گچساران مختومه شد.

دهقان بیان کرد: در راستای جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی و دولتی دو رویکرد در گچساران اعمال شد.

وی رویکرد پیشگیرانه را رویکرد نخست قوه قضائیه در گچساران عنوان کرد و افزود: با این رویکرد با تشکیل شورای صیانت و حفاظت از بیت‌المال سعی شد از ظرفیت‌های موجود در نهادهای متولی اراضی ملی در گچساران، اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

دهقان برخورد و مقابله را دومین رویکرد قوه قضائیه در گچساران عنوان کرد و افزود: در رویکرد پیشگیرانه افزون بر ۳ هزار و ۵۷۲ هکتار از اراضی دولتی بدون سند با رعایت حقوق مردم سنددار و به نام دولت ثبت شد.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد: در دستگاه قضایی حکم به اعاده ۲۸۱ هزار و ۵۳۶ مترمربع از اراضی ملی به نفع دولت صادر شده که از این میزان ۱۳۷ هزار و ۷۵۲ مترمربع خلع ید و به دولت واگذار شده است.

امام جمعه موقت گچساران؛کشتار زائرین خانه خدا در سالهای گذشته در همه جلسه ها باید این حادثه گفته شود
دنبال کنید

دهقان با بیان اینکه برخی ادارات پیرامون دستگاه قضا فعالیت دارند و زیر مجموعه آن به شمار می‌روند، گفت: اداره ثبت اسناد در سال گذشته ۷ هزار و ۶۴۲ فقره سند تک برگ صادر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر ۳۷ میلیارد ریال مطالبات بانکی از طریق اجرائیات اداره ثبت وصول شده است.

دهقان با اشاره به ستاد دیه گچساران بیان کرد: ۵۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه آزاد شدند.

رئیس دادگستری گچساران از بهره‌برداری ساختمان جدید دادگستری گچساران خبر داد و افزود: در راستای خدمات‌دهی بیشتر و مطلوب‌تر ساختمان جدید دادگستری گچساران با پیشرفت ۱۰۰ درصدی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقان با اشاره به برگزاری شورای پیشگیری گچساران افزود: این شورا برگزار شده و از ظرفیت‌های آن برای کاهش جرائم در سطح شهرستان استفاده می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi