شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت دانشکده پرستاری و آموزشی شدن دانشگاه ها مطالبه جدی مردم گنبدکاووس

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس، رعایت عدالت، آموزشی شدن بیمارستان‌ها و راه اندازی دانشکده پزشکی را مطالبه جدی مردم گنبدکاووس دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 99475
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

ساخت دانشکده پرستاری و آموزشی شدن دانشگاه ها مطالبه جدی مردم گنبدکاووس

امانقلیچ شادمهر در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با بیان اینکه استان گلستان باید تمرکززدایی شود، گفت: گنبدکاووس ۹ دانشگاه و ۷ بیمارستان دارد و به عنوان شهرستان محوری شرق گلستان از علی آبادکتول تا مراوه‌ تپه درحوزه درمان به جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد اما از لحاظ آموزشی تمرکززدایی نشده است.

وی افزود: در حالی گنبد کاووس از لحاظ آموزش پزشکی عقب نگه داشته شده که ۳۰۰ جوان در خارج کشور مشغول تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند و چناچه شرایط تحصیل آنها در زادگاهشان فراهم شود علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور می توان کمبود پزشک را هم رفع کرد.

شادمهر ادامه داد: متاسفانه حتی یک دانشکده پرستاری و شعبه بین الملل نداریم و از لحاظ تامین نیروی انسانی هم در مضیقه هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات و آموزشی شدن بیمارستان‌ها و راه اندازی دانشکده پزشکی را مطالبه جدی مردم گنبدکاووس دانست و گفت: باید به شرق استان گلستان توجه جدی شود زیرا با کمبود شدید امکانات آموزشی در حوزه پزشکی مواجه هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi