یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نجات اقتصاد کشاورزی بویین زهرا نجات کشاورزی استان قزوین است

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: نجات اقتصاد کشاورزی  بویین زهرا نجات کشاورزی استان قزوین است ؛ چراکه نیمی از سطح زیر کشت و زمین‌های کشاورزی استان قزوین به شهرستان بویین‌زهرا تعلق دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 93949
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

کرونا :

نجات اقتصاد کشاورزی بویین زهرا نجات کشاورزی استان قزوین است

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، روح الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت:  نجات اقتصاد کشاورزی بویین زهرا نجات کشاورزی استان قزوین است ؛ چراکه نیمی از سطح زیر کشت و زمین‌های کشاورزی استان قزوین به شهرستان بویین‌زهرا تعلق دارد.

وی بیان کرد: در صورت عدم افتتاح به موقع این سد آب شرب و کشاورزی بیش از ۳۰ روستای بویین زهرا تأمین نخواهد شد و در این صورت باید منتظر مهاجرت مردم از این روستاها باشیم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: این سد قرار است ۴ هزار هکتار از اراضی پایین‌دست دشت بویین‌زهرا را آبیاری کند و با مدیریت آب رودخانه وحشی حاجی‌عرب مانع وقوع سیلاب‌های فصلی و طغیان‌های موسمی این رودخانه شود.

وی با بیان اینکه سد بالاخانلو آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای استان قزوین را باید تأمین کند، عنوان کرد: با توجه به جایگاه این سد در حل مشکلات کشاورزی بویین زهرا و آب شرب مردم شهرها و روستاهای استان قزوین ساخت آن از نان شب نیز برای مردم بویین زهرا واجب تر است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi